اولین اطلاعات از تسلا مدل Y؛ کراس اووری برای فتح بازار جهان

۲۹ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تولید تسلا مدل Y از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود، اما تسلا از هم‌اکنون اطلاعات زیادی درباره این خودرو منتشر کرده و رقبای خود را به تکاپو انداخته است. برای مثال به تازگی مشخص شده که قیمت سه نسخه مختلف مدل Y بین ۴۸ هزار تا ۶۱ هزار دلار است که بستگی به پیشرانه خودرو (دیفرانسیل عقب، تمام چرخ محرک و تمام چرخ محرک پرفورمنس) دارد. نسخه استاندارد که قیمت ۳۹ هزار دلاری دارد در بهترین حالت از بهار ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود. این تسلا مدل ‌Y حدود ۶ تا ۱۲ ماه بعد به بازار اروپا و چین عرضه خواهد شد.

سفارش تمام آپشن‌های مدل Y هزینه‌ای معادل ۱۶ هزار دلار برای مدل‌های غیرپرفورمنس و ۱۴۵۰۰ دلار برای مدل‌های پرفورمنس دارد که یعنی یک مدل Y با تمام آپشن‌ها قیمتی معادل ۷۵۵۰۰ دلار خواهد داشت. البته اگر آپشن قابلیت رانندگی خودکار یا صندلی برای ۷ نفر را نخواهید ۸ هزار دلار در هزینه صرفه‌جویی خواهید کرد.

تسلا مدل Y

شارژ سریع ۱۵ دقیقه ای با قابلیت پیماش ۲۷۵ کیلومتر یکی از مهمترین ویژگی های این خودرو محسوب می شود. همچنین امکان خرید پکیج کامل رانندگی خودکار نیز با پرداخت ۵۰۰۰۰ دلار امکان پذیر خواهد بود. گفتنی است که تسلا مدل Y در واقع بر اساس پلت فرم مدل ۳ شکل گرفته است و علیرغم امکان سفارش گذاری در نسخه ۷ نفره، خودرویی کوچکتر نسبت به تسلا مدل X قلمداد می شود. سایر ویژگی های فنی و رفاهی تسلا Y به شرح زیر است.

قیمت تسلا مدل Yپرفورمنس : ۶۱ هزار دلار

برد تقریبی: ۴۵۰ کیلومتر

شتاب صفر تا صد: ۳.۵ ثانیه

سرعت نهایی: ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت

قیمت مدل تمام چرخ محرک برد طولانی: ۵۲ هزار دلار

برد تقریبی: ۴۵۰ کیلومتر

شتاب صفر تا صد: ۴.۸ ثانیه

سرعت نهایی: ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت

تسلا مدل Y

قیمت تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب برد طولانی: ۴۸ هزار دلار

مسافت تقریبی: ۴۸۳ کیلومتر

شتاب صفر تا صد: ۵.۵ ثانیه

سرعت نهایی: ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت

تسلا مدل Y

قیمت تسلا مدل Y دیفرانسیل عقب برد استاندارد: ۳۹ هزار دلار

برد تقریبی: ۳۷۰ کیلومتر

شتاب صفر تا صد: ۵.۹ ثانیه

سرعت نهایی: ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت

همچنین سپرده لازم برای سفارش مدل Y در آمریکا ۲۵۰۰ دلار است و مشتریان بسته به بازار کشورهای خود باید در اواخر سال آینده میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۱ منتظر تحویل گرفتن خودرو خود باشند. بدین ترتیب می توان گفت در دنیای پر رقابت امروزی که بسیاری از خودروسازان محصولات خود را به صورت اقساطی و لیزینگی به فروش می رسانند، تسلا در شرایطی قرار گرفته که می تواند ساخته های خود را با مدت زمان بیش از یکسال، پیش فروش نماید. از این رو پیش بینی می شود که موفقیت قابل توجه تسلا مدل ۳ با عرضه مدل Y نیز ادامه یابد.

تسلا مدل Y

منبع: MOTOR1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه