نمایش زنده‌ی تصویر زمین از سایت ناسا

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان ناسا به تازگی سایت جدیدی را راه‌اندازی کرده است. با مراجعه به این سایت می‌توانید جدیدترین تصاویر از سیاره‌ی آبی رنگ خودمان را مشاهده کنید.

با مراجعه به سایت epic.gsfc.nasa.gov می‌توانید جدیدترین تصاویر از سایره‌ی زمین را ببینید.

سایت جدید ناسا که epic.gsfc.nasa.gov نام دارد، تصاویر روزانه‌ای از سیاره‌ی زمین منتشر می‌کند. در این وب‌سایت صدها تصویر جدید از کره‌ی زمین را مشاهده خواهید کرد که هر کدام آن‌ها قسمت‌های مختلف را نمایش می‌دهند. تصاویری که در این سایت قرار می‌گیرند مربوط به ۳۶ ساعت قبل از زمانی می‌شوند که کاربران آن‌ها را مشاهده می‌کنند.
عکس‌هایی که سازمان ناسا منتشر می‌کند به وسیله‌ی دوربین EPIC یا Earth Polychromatic Imaging Camera گرفته شده‌اند که روی ماهواره‌ی DSCOVR قرار گرفته که هزاران کیلومتر از زمین فاصله دارد. دوربین EPIC یک دوربین ۴ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند همزمان در ۱۰ طول موج تصویر برداری کند. ناسا با ترکیب این عکس‌ها در سه طول موج مختلف توانسته عکس‌های رنگی از سیاره‌ی زمین به وجود بیاورد که کیفیت آن‌ها ۱۲ مگاپیکسل است. در ادامه می‌توانید برخی تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی زمین را مشاهده کنید:

Earth Polychromatic Imaging Camera Earth Polychromatic Imaging Camera Earth Polychromatic Imaging Camera

منبع: Engadget

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. هادی

    خسته نباشید، این آدرسی که گذاشتید باز نمیشه متاسفانه ..

    1. لینک سالمه و کار میکنه

  2. قاسم صادقیان

    کره زمین به این زیبایی این همه آب داره رو سطحش
    واقعا متاسفم که با این همه ادعا نمیتونیم از این همه نعمت خدادادی استفاده کنیم
    جوامع و دولت های دروغ گو باعث تمام بدبختی مردم شدن و مردم متاسفانه نمیبینند
    در تعجعبم که چرا در یک بازه زمانی ۱۰ ساله تمام رودخانه ها و دریاچه های ایران همزمان خشک شدن
    آیا باید باور کنیم این خشک سالی کاذب که دارند جا میندازن بین مردم رو؟
    اگر در تمام جهان فقط یک دولت بیاد که واقعا راستگو باشه اون فقط دولت آل محمد (ص) است
    اللهم عجل لولیک الفرج

    1. مهمان

      ذخایر آب شیرین و قابل استفاده برای کشاورزی و مصرف شرب خانگی کمه
      وگرنه آب که زیاده
      شما با اب شور دریا یا اقیانوس نمیتونی کشاورزی کنی چه برسه به اینکه توی یه لیوان اب بنوشی

    2. bijan

      خیلی خوب و زیبا گفتی
      البته دلیل اینکه کار زیادی در جهت تولید آب شیرین نمیشه اینه که اکثر کشورهای پیشرفته جهان، یا شاید بتونیم بگم تام این کشور ها که شامل کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی، چین و ژاپن و کشورهای آسیای جنوب شرقی نیاز خاصی به آب شیرین حس نمیکنن. بحران آب در کشور ما به دلیل مشکلات مدیریتی به وجود آمده، همین چند روز قبل مطلبی میخوندم که در اون ذکر شده بود بیش از ۸۰% ذخایر زیرزمینی آب ایران استفاده شده! این آب که بخار نشده؟ چه کسی استخراجش کرده؟ چه کسی مجوز داده؟
      از همه اینها که بگذریم، من در شمال ایران زندگی میکنم، بحران آب در اینجا معنی نداره، کافیه ۳متر زمین رو در فصل خشک حفر کنی تا به آب برسی. جدای از اینها میشه به رودخانه های پرآب اشاره کرد که بیشتر آبش بلا استفاده به دریا میریزه.
      فقط این سوال رو می پرسم یعنی هیچ راهی وجود نداره که این منابع عظیم آبی رو به مناطق خشک جنوبی برسونیم؟!

    3. ronin

      خدا وکیلی این حرف از کجا دراوردی!!
      ببین عزیزم ماده نه از بین میره و نه بوجود میاد البته استثنایی وجود داره (با تشکر از دوست عزیزمون انیشتین) ولی رو زمین تاثیر چندانی نداره.ما منابع طبیعی رو از بین نمیبریم بلکه از حالت قابل استفاده به حالت غیرقابل استفاده تبدیل میکنیم .مثلا نفت که همون کربنه البته با ساختاری مولکولیی که قابل سوختنه و ما اونو میسوزونیم و تبدیل به دی اکسید کربن و غیره میکنیم که برای ما قابل استفاده نیست پس این تبدیل به یه موضل (امیدوارم موضل و درست نوشته باشم)میشه چرا ؟چون برامون استفاده ای نداره!!!!پس ما داریم نفتو تموم میکنیم.
      یا همین اب که فک کنم ۷۸% سطح زمینو پوشونده که ۹۰% از این ۷۸% اب شوره که ما نمیتونیم (یعنی نمی صرفه فعلا بریم سراغش) قابل شربش کنیم.خب ۹% هم که یخن تو قطب که کار حضرت فیله که بخواد اونا رو اب کنه(البته با تشکر از خودمون که داریم سیاره رو اتیش میزنیم ,دارن اب میشن و تبدیل به اب شور میشن)خب میمونه ۱% از ۷۸% که کلا میشه ۰.۷۸% (از اب های روی زمین) میشه خورد(پی همچین زیادم نیست).ما نمیتونیم اب و ازبین ببریم (البته میشه تجزیه ش کرد ولی کی حوصله داره ها!)مثلا همین لیوان ابی که دستته تقریبا سنش اندازه ی سنه زمینه. و ممکنه تو بدن میلیون ها جونور یا ادم بوده باشه ۰_- (حالت به هم خورد؟) این زندگیه و واقعیت، نمیشه کاریش کرد!! پس اون لیوانو سر بکش بهش فکرم نکن . خوده اکوسیستم زمین این مقدار اب شیرینو با بارون و برف برامون تامین میکنه .باز با تشکر از خودمون که داریم سیاره رو میسوزونیم این اکو سیستم تغییر کرده و تعادلش بهم خورده بخاطر همین تو امریکا طوفان میشه و ما اینجا از تشنگی هلاک میشیم(البته من ارزو نمیکنم که اینجا امریکا بشه. اون طوفان شمالو یادته این تازه یه چشمش بود). دریاچه ی ارومیه هم بخاطر چاه های زیادی که دروربرش کندن و رو رودخونه های تامین کنندش سد زدن به این حالو روز افتاده (خدا وکیلی اگه خودت بهت غذا ندن بعد ازت خون بکشن یا مجبورت کنن کار کنی خشک نمیشی؟ها؟ خو دریاچه ارومیه هم ادمه ، دل داره ، ارزو داره ، چرا درکش نمیکنی ، حتما باید خشک بشه تا یه خورده محبت ببینه؟ حتما باید ریزگرد بفرسته تا به یادش باشین؟ حالا هی اگه تو ابادان بود،حتما تا الان برا خودش یه اقیانوسی یا دریایی چیزی شده بود ، مث برزیل که قبلا یه محله تو ابودان بوده حالا نیگا کن چه قدر بزرگ شده!!)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه