رندرهای آیفون جدید تصویر دقیق‌تری از این گوشی پرچمدار ارائه می‌کند

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
آیفون جدید

پس از رکوردشکنی‌های آیفون X در سال گذشته، حالا افراد زیادی در سراسر جهان منتظر رونمایی شرکت اپل از آیفون جدید هستند. اگر از علاقمندان گوشی‌های هوشمند اپل بپرسید از بین سه آیفونی که در تابستان پیش رو معرفی خواهند شد برای دیدن کدام‌یک مشتاق‌ترند، بدون شک بسیاری از آن‌ها به نسخه‌ی پلاس نسل جدید آیفون اشاره می‌کنند. بر اساس اخبار منتشر شده، به احتمال زیاد این گوشی از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی بدون لبه بهره خواهد برد که برای ساخت آن از فناوری OLED استفاده شده است. همچنین به نظر می‌رسد اپل برای این گوشی از یک پردازشگر ۷ نانومتری A12 استفاده کرده باشد.

به تازگی تصاویر شماتیکی از آیفون پرچمدار بعدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل برای آیفون گران‌قیمت خود دوربینی سه‌تایی در نظر گرفته است.

بر اساس تصاویر شماتیک جدیدی که از پرچمدار بعدی اپل منتشر شده است، باید منتظر اولین آیفونی باشیم که با دوربین اصلی سه‌تایی به بازار عرضه می‌شود. دقت به این تصاویر شماتیک نشان می‌دهد که ترتیب قرار گرفتن سه دوربین اصلی در پشت آیفون جدید شبیه چیزی است که قبلا در گوشی هواوی مدل P20 Pro دیده بودیم. در رقابت تنگاتنگ سازندگان موبایل‌های هوشمند، هواوی برای اولین بار از دوربین سه‌تایی برای یک محصول پرچمدار استفاده کرد و انگار حالا اپل قصد دارد با تولید اولین آیفون با دوربین سه‌تایی وارد این رقابت شود.

پس از لو رفتن تصاویر شماتیک آیفون جدید، گمانه‌های زیادی در مورد نوع کاربرد این دوربین سه‌تایی مطرح شد. دوربین‌های دوتایی قبلی برای عکس‌های تله‌فتو استفاده می‌شدند و حالا اضافه شدن دوربین سوم سوالات زیادی را در مورد نحوه‌ی کار دوربین مطرح کرده است. به گفته‌ی یکی از تحلیلگران وب‌سایت خبری Deutsche Securities، دوربین موبایل جدید علاوه بر قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال از ویژگی استریو ویژن بهره می‌برد. این تحلیل‌گر در خبر خود گفته که کاربران آیفون جدید می‌توانند با این دوربین قدرتمند عکس‌های ۳بعدی ثبت کنند. باید به خاطر بیاوریم که اولین موبایل با دوربین سه‌تایی از یک حسگر ۴۰ مگاپیکسلی رنگی، یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های تله‌فتو بهره می‌برد. اگر تحلیل وب‌سایت Deutsche Securities در مورد دوربین سه‌تایی آیفون جدید صحت داشته باشد، باید گفت اپل در رقابت با هواوی پیروز میدان خواهد بود.

از سوی دیگر تصاویر شماتیک جدید نشان می‌دهند که صفحه‌ی ۶.۵ اینچی آیفون جدید در یک بدنه‌ی ۶.۱۸×۳.۰۳ اینچی جا گرفته که در صورت صحت این موضوع باید گفت با وجود صفحه‌ی بزرگ‌تر، در مجموع با موبایلی کوچکتر از آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی طرف خواهیم بود. پیش از این هم رندرهایی از گوشی ۶.۵ اینچی جدید اپل منتشر شده بود که تصاویر شماتیک جدید آن را تایید می‌کند.

در کنار تصاویر منتشر شده از آیفون پرچمدار بعدی، تصاویری از آیفون ۶.۱ اینچی و ارزان‌تر هم منتشر شده که بسیاری از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی از آن به عنوان آیفون ۹ یاد می‌کنند. گزارش شده اپل برای این مدل یک صفحه نمایش‌گر LCD در نظر گرفته است. این صفحه نمایش به لایه‌ی محافظی مجهز شده که مقاومت آن را تا حد زیادی بالا می‌برد و در عین حال باعث می‌شود که صفحه نمایش از سیستم لمس سه‌بعدی محروم شود. این آیفون میان رده تنها به یک دوربین اصلی (علاوه بر دوربین سلفی) مجهز شده و با ابعاد ۵.۷۹×۲.۸۱ اینچ عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعات احتمالی، آیفون دیگری که در سال جاری معرفی می‌شود مدل به روز شده‌ای از آیفون X خواهد بود که هنوز تصویر شماتیکی از آن به بیرون درز نکرده است. گفته می‌شود این آیفون به یک صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED مجهز خواهد بود. احتمال می‌رود هر سه آیفونی که به زودی معرفی خواهند شد، از دوربین TrueDepth، سیستم شناسایی چهره‌ی کاربر و بریدگی بالای صفحه بهره‌مند باشند.

به‌روز رسانی: پس از انتشار خبر لو رفتن تصاویر شماتیک آیفون جدید و احتمال وجود دوربین سه‌تایی، منابع خبری در آپدیتی جدید بیان کردند دایره‌ی میانی بین دو لنز بالا و پایین به احتمال زیاد فلاش دوربین موبایل بوده و این گوشی هم مانند آیفون X از یک دوربین دوتایی بهره می‌برد.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. hamid hero

    بهتر به جای کلمه شکاف از بریدگی استفاده کنید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه