تصمیم توییتر برای کسب درآمد از ۵۰۰ میلیون کاربر نامحسوس

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از زمانی که توییتر در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز به کار کرده، حرف و حدیث‌های فراوانی در مورد توسعه و درآمدزایی آن مطرح بوده است. امروز توییتر به طور میانگین ۳۲۰ میلیون کاربر فعال دارد که هر ماه توییت‌های ۱۴۰ کلمه‌ای را با یک میلیارد کاربر در میان می‌گذارند.

اخیرا با احتساب این‌که حدود ۵۰۰ میلیون کاربر هر ماه بدون لاگ‌این شدن وارد سایت می‌شوند و محتوای خبرها و توییت‌ها را می‌خوانند، سایت توییتر تصمیم گرفته تا از این کاربران نامحسوس هم کسب درآمد کند.

تمامی این کاربران بدون آن‌که عضو سایت باشند، از صفحه‌ی اصلی یا در ادامه‌ی جست‌وجوهای گوگلی خود، به محتوای سایت توییتر دسترسی پیدا می‌کنند. این به عنوان یک سرمایه‌ی عظیم تلقی می‌شود که تا امروز از دیدرس صاحبان سایت دور مانده بود.

تمامی این کاربران بدون آن‌که عضو سایت باشند، از صفحه‌ی اصلی یا در ادامه‌ی جست‌وجوهای گوگلی خود، به محتوای سایت توییتر دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیر بخش اجرایی و مالی سایت، «آدام باین» (Adam Bain) در این باره گفت: “ما حتی برای اولین بار به این فکر افتاده‌ایم تا از کاربرانی که از سایت خارج شده‌اند هم کسب درآمد کنیم.” پس به‌زودی کاربران نامحسوس توییتر که حتی در این‌جا حساب کاربری هم ندارند، با تبلیغات و توییت‌های ویژه روبه‌رو می‌شوند.

این کار نیازمند تغییرات عمده است؛ از طراحی ویژگی‌های جدیدی مانند لحظه‌ها، رای‌گیری و خرید گرفته تا بازگشت «جک دورسی» (Jack Dorsey) به عنوان مدیر ارشد و اجرای ایده‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها.

با توجه به این‌که سایت توییتر محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی مجازی در اینترنت است، گمان می‌رود که این کار باعث افزایش تعداد کاربران فعال و درآمد این شرکت شود.

منبع: Digitaltrends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar hossein

    البته چون امید کردستانی به توییتر اضافه شده و یکی از مدیران ارشد ان شده…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه