به گزارش یکی از تامین کنندگان اپل، تاریخ عرضه آیفون ۱۲ به تعویق خواهد افتاد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
تاریخ عرضه آیفون 12

معمولا گوشی‌های آیفون در سه ماه سوم سال میلادی معرفی و راهی بازار می‌شدند اما امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، تاریخ عرضه آیفون ۱۲ و برادران بزرگ‌ترش به تعویق افتاد و به سه ماه چهارم موکول شد.

به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، خبر تعویق عرضه آیفون‌های جدید از طریق مدیرعامل شرکت برادکام (Broadcom) منتشر شد؛ شرکتی که وظیفه تامین چیپ‌های وای فای، چیپ‌های فرکانس رادیویی برای اتصال داده و بلوتوث گوشی‌های آیفون را بر عهده دارد.

هاک تن، مدیرعامل برادکام، طی تماسی که روز پنج شنبه داشت اعلام کرد یکی از «مشتریان اصلی آن‌ها از آمریکای شمالی»، محصولات خود را با تاخیر نسبتا زیادی راهی بازار خواهد کرد. اگرچه نامی از اپل در این بین به میان نیامد، اما هاک تن همیشه برای اشاره به آن‌ها از چنین اصطلاحی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا آیفون ۱۲ می‌تواند گلکسی نوت ۲۰ را شکست دهد؟

در توضیح اینکه این تاخیر چه عواقبی برای شرکت برادکام خواهد داشت، هاک تن گفت افزایش درآمدی که آن‌ها هر سال در همین محدوده تجربه می‌کردند، امسال یک فصل به تاخیر خواهد افتاد.

اپل معمولا آیفون‌های خود را در ماه سپتامبر معرفی و راهی بازار می‌کند. اما خب به خاطر شیوع ویروس کرونا، این شرکت مجبور به تعویق تاریخ عرضه آیفون ۱۲ شد. حتی برخی از تامین کنندگان اپل نیز مجبور به تعطیل کردن شرکت خود شدند و همین مسئله زنجیره تامین را به شدت دچار مشکل کرد.

طبق آخرین خبرها، شنیده بودیم اپل ماه نوامبر را برای معرفی محصولات خود در نظر دارد که با توجه به گفته‌های هاک تن مبنی بر تعویق تاریخ عرضه به فصل آخر، احتمالا ماه نوامبر تاریخ معرفی محصولات جدید کوپرتینویی‌ها خواهد بود.

به گفته هاک تن، اپل حتما از قطعات برادکام در محصولات خود استفاده می‌کند ولی اینکه چه زمانی این اتفاق بیفتد مشخص نیست. او به سهامداران هشدار داد تا چهارمین فصل مالی، انتظار رشد درآمد را نداشته باشند. بنابراین رشد خدمات بی‌سیم این شرکت در فصل سوم افت قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

برادکام در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا و محدودیت زنجیره تامین شرایط سختی را داشته و از طرفی به خاطر اینکه مردم به ماندن در خانه می‌شوند توصیه، بسیاری از آن‌ها در شرایطی قرار ندارند که بتوانند برای خرید یک محصول منزل را ترک کنند.

از آیفون‌ها چه می‌دانیم؟

در رابطه با گوشی‌های آیفون ۱۲ فعلا خبرهای نسبتا خوبی در اختیار داریم. این گوشی‌ها در ۴ مدل با نام‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پلاس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس مجهز به اینترنت ۵G (فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری) راهی بازار می‌شوند که نمایشگر آن‌ها به ترتیب ۵.۴، ۶.۱ (دو مدل) و ۶.۷ اینچ بزرگی دارد.

نمایشگر هر ۴ مدل از نوع AMOLED خواهد بود اما اپل در مدل‌های پرو رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را نیز اضافه می‌کند. پردازنده A14 Bionic با ۱۵ میلیارد ترانزیستور درون آن عهده‌دار فرایند پردازشی این ۴ گوشی است که احتمالا باز هم محصولات اپل را از این حیث تا دو سال به برترین محصولات بازار تبدیل می‌کند.

گفته می‌شود امسال اپل می‌خواهد مدل‌های استاندارد را به ۴ گیگابایت حافظه رم و مدل‌های پرو را با ۶ گیگابایت رم راهی بازار کند. این در حالی است که گوگل سال گذشته در پیکسل‌ها از ۶ گیگابایت رم استفاده کرد و جالب خواهد بود بدانیم iOS با آن استفاده بهینه خود در کنار ۶ گیگابایت رم چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. لازم به ذکر است احتمالا در هیچ یک از این ۴ مدل، حافظه ۶۴ گیگابایتی نخواهیم داشت و همگی با حافظه پایه ۱۲۸ گیگابایت راهی بازار می‌شوند.

آیفون ۱۲ و ۱۲ پلاس با سه دوربین اصلی، فوق عریض و مدت پرواز LiDar راهی بازار می‌شود (سنسور LiDar برای سنجش عمق و تهیه نقشه سه بعدی از اتاق برای اهداف واقعیت افزوده بکار می‌رود). مدل‌های پرو علاوه بر این ۳ دوربین، به لنز تله‌فوتو نیز مجهز می‌شوند که از جزئیات آن بی اطلاع هستیم.

گفته می‌شود این محصولات در بخش باتری نیز تغییرات گسترده‌ای خواهند داشت که از جمله آن می‌توان به افزایش ظرفیت از ۳۹۶۹ در آیفون ۱۱ پرو مکس به (احتمالا) ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت در آیفون ۱۲ پرو مکس اشاره کرد. البته باید این را هم به خاطر داشته باشید که این باتری باید انرژی لازم برای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و اینترنت ۵G را هم فراهم کند.

هرچند تعویق تاریخ عرضه آیفون ۱۲ به نظر حتمی می‌آید اما باز هم ممکن است خبرهای بیشتری در رابطه با آن منتشر شود. بنابراین برای اطلاع از تاریخ دقیق عرضه آیفون‌ها باید حداقل تا فصل سوم منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید: تاریخ عرضه آیفون ۱۲ با دو ماه تاخیر به ماه نوامبر موکول شد

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه