بر اساس پتنت جدید، سیستم دوربین‌ آیفون‌های بعدی تغییر می‌کند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در تصویر پتنتی که از طراحی دوربین گوشی‌های بعدی اپل (Apple) منتشر شده، می‌بینیم که طراحی ساختار دوربین تغییر کرده است.

کاربران اپل از طراحی دوربین سری اخیر آیفون‌ها راضی نبوده‌اند. لنز این دوربین‌ها کمی بیرون‌زدگی دارد و وقتی گوشی را روی میز قرار می‌دهید، دقیقا صاف و تمیز روی سطح قرار نمی‌گیرد. جزییاتی مثل این باعث نارضایتی کاربران اپل و مخصوصا کسانی شده که طراحی یکدست و مینیمال این شرکت را می‌پسندند.

در آیفون‌های بعدی، دوربین‌ها کوچک‌تر می‌شوند و کیفیت عکس‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

حالا اپل اینسایدر (AppleInsider) که اخبار موثق درباره‌ی محصولات و اتفاقات این شرکت را اعلام می‌کند، یک تصویر پتنت را منتشر کرده که نشان می‌دهد طراحی دوربین پشت گوشی در آیفون‌های بعدی تغییر خواهد کرد.

در آیفون‌های بعدی، دوربین کوچک‌تر می‌شود و کیفیت عکاسی افزایش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب که یک حسگر منحنی و کروی شکل و سه لنز متفاوت روی این دوربین‌ها تعبیه خواهد شد.

در گزارشی که اپل اینسایدر درباره‌ی این تصویر پتنت منتشر کرده، توضیحات واضحی به این شرح نوشته شده: “سیستم لنز این دوربین، به منظور اصلاح خطاهایی که معمولا در دوربین‌های خیلی کوچک به وجود می‌آید، تغییر کرده است. سیستم جدید شامل سه لنز است که دوتای آن‌ها محدب یا خیلی محدب هستند؛ لنز سوم به شکلی طراحی شده که یک سمت آن محدب و سمت دیگرش مقعر است و این لنز سوم، بین دو لنز اول و حسگر کروی شکل قرار می‌گیرد.”

اپل اینسایدر همچنین خاطر نشان می‌کند که یکی از معایب طراحی جدید این است که باعث ایجاد خطای بشکه‌ای (Barrelling) در تصویر می‌شود. این خطا معمولا در لنزهای زاویه‌ی خیلی باز (Ultra wide-angle) اتفاق می‌افتد و البته با نرم‌افزارهای ویرایش عکس، قابل اصلاح است.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل این طرح را به مرحله‌ی اجرا درخواهد آورد یا خیر، اما بعید نیست که دوربین آیفون‌های بعدی طراحی متفاوتی داشته باشند.

apple-patent-camera-iphone

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. سمبل

    آهان…. ای اپل مغرور و خودستا و دزد ….کی میخواد برات سنسور منحنی را بزنه؟
    سونی اولین و تنها تولید کننده سنسور منحنی در جهانه و دو ساله که سنسورهای منحنی را تولید کرده و به مرحله تولید تجاری هم رسونده, حالا اپل یک پتنت داده که رو لنزش مانور بده شده برای ما مخترع و پتنت ثبت کن…. این اپل فهمیده آینده ماله سنسور منحنی سونیه و دویده براش لنز درست کنه…اقا سونی که دو ساله سنسور منحنی زده مطمین باش لنزش هم درست کرده براش… آینده تمام دوربین های جهان به خاطر اختراعات سونی متعلق به سونیه…دراین موضوع شک نکنید…. تاره سونی یک سنسور از این وحشتناک تر هم داده …سنسور APCS که یک نواوری بی نظیره ..همه کارشناسان از این سنسور بعنوان دگرگون کننده صنعت دوربین نام برده اند… حالا میخوام ببینم سنسور منحنی نده به اپل این لنزش میخواد چیکار کنه…باید بذاره در کوزه ابش بخوره…

    >>>>>> سونی آینده صنعت دوربین و عکس برداری جهان<<<<<<<

    1. حامد پروینی

      سلام آقا یا خانم سمبل!
      بجای این همه اتهام به شرکتی که جزو پیشتازان عرصه طراحی و نوآوریست، پیشنهاد میکنم یه بار بفرمایید من کشته مرده سونی هستم! همین کافی بود!
      سونی با این عظمتش تا کنون ادعایی حتی شبیه ادعای شما نداشته، اونوقت شما دادگاه تشکیل دادین؟ خوب خسته نباشید!
      همین! بدورد

      1. پدرام

        یک سرچ بد نیست بزنید ببنید اولا این شرکت که نامش را پیشتاز گذاشتید( اپل) کمترین میزان هزینه در قسمت تحقیق و توسعه در بین تمام شرکت های تکنولوژیک دنیا داره. ثانیا: به اذعان کارشناسان حوزه دوربین های دیجیتال به سبب اختراعات بیشمار و بیشترین سرمایگذاری در صنعت سنسور و لنز و دوربین های دیجیتال اصلی ترین و مهمترین شرکت حال حاضر دنیا در این صنعته و در آینده نه چندان دور همه به این شرکت و نوآوریهاش از جمله سنسورهای منحنی و سنسورهای ‘Active-Pixel Color Sampling’ یا همون APCS که دستاورد بینظر صنعت دوربین های دیجتال نام گرفته خواهد بود. جالب بدانیدتنها شرکتی که قدرت تولید این دو سنسور در جهان را داره تنها سونی است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه