ظاهر نسخه اندروید و iOS جیمیل متحول می‌شود

۹ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جیمیل

ساعاتی قبل گوگل اعلام کرد که روند تغییر ظاهر نسخه اندروید و iOS جیمیل آغاز شده است. این ظاهر جدید مبتنی بر زبان طراحی Material Theme است که ماه‌ها قبل نسخه‌ی وب جیمیل از آن بهره‌مند شد. مطابق معمول، عرضه‌ی این طراحی جدید برای تمامی کاربران مدتی طول می‌کشد و زمانی که اپلیکیشن جیمیل موجود در گوشی شما این طراحی جدید را دریافت کند، احتمالا حذف نوار قرمز در بخش فوقانی و روشن‌تر و مدرن‌تر شدن رابط کاربری توجه شما را جلب خواهد کرد.

در این بخش فوقانی رابط کاربری جدید، شاهد نوار جستجو هستیم که در سمت چپ آیکون منو قرار دارد و در سمت راست آن گزینه‌ی مربوط به پروفایل و تغییر اکانت تعبیه شده است. همچنین دکمه شناور مربوط به نوشتن ایمیل جدید هم همچنان در سمت راست پایین رابط کاربری مانده ولی ظاهر آن تغییر یافته است.

جیمیل

در این طراحی جدید مانند نسخه وب، برای شکل و شمایل اینباکس شاهد سه گزینه به نام‌های default، comfortable و compact هستیم. اگر اهل استفاده از نسخه وب جیمیل باشید، مطمئنا با این گزینه‌ها به خوبی آشنا هستید. در ضمن با توجه به اینکه گفته می‌شود اندروید Q به زودی از حالت تاریک گسترده پشتیبانی می‌کند، امیدواریم اپلیکیشن‌های جیمیل هم چنین حالتی را ارائه دهند.

روی هم رفته در این طراحی جدید، تغییرات چندانی عملی نشده و عمدتا ظاهر آن مدرن‌تر شده است. به همین خاطر از لحاظ تجربه کاربری با همان جیمیل‌ قدیمی و محبوب روبرو هستیم. گوگل می‌گوید تا چند هفته‌ی آینده تمام کاربران اندروید و iOS جیمیل این طراحی جدید را دریافت خواهند کرد.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه