بیماری تنفسی کرونا به کووید-۱۹ تغییر نام داد

۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کووید-19

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته نام رسمی بیماری ناشی از ویروس کرونا را کووید-۱۹ (Covid-19) اعلام کرد. برای این نام، از کلمات کرونا، ویروس و «بیماری» (Disease) استفاده شده و عدد ۱۹ هم به سال شناسایی آن یعنی ۲۰۱۹ برمی‌گردد. ویروس این بیماری نیز از این پس «سارس-کوو-۲» (SARS-Cov-2) نام دارد. نام‌گذاری این بیماری و ویروس آن از سوی تدروس ادانوم گبریسیوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در اجلاس فوق‌العاده این نهاد در ژنو اعلام شده است.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ فوریه) کارشناسان و متخصصان امور پزشکی از سراسر جهان در اجلاسی دو روزه در شهر ژنو گردهم آمده‌اند. هدف از این اجلاس تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر در امر مقابله با شیوع این بیماری تنفسی و همچنین درمان آن اعلام شده است.

کووید-19

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، نام‌گذاری این ویروس باید به گونه‌ای صورت می‌گرفت که به یک موقعیت جغرافیایی، یک حیوان، یک فرد یا یک گروه از افراد اشاره نمی‌کرد و در حین حال به بیماری مرتبط بوده و به راحتی قابل تلفظ باشد. آدهانوم هم‌چنین به این نکته اشاره کرد که داشتن نام برای ویروس‌های جدید از این نظر اهمیت دارد که از استفاده از نام‌های دیگر که ممکن است نادرست یا برای گروهی ننگ‌آور باشند، جلوگیری می‌کند.

هم‌اکنون بیش از ۴۲ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در چین گزارش شده است و شمار قربانیان که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده از شمار قربانیان بیماری سارس در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی عبور کرده است. روز دوشنبه، حدود ۱۰۳ نفر تنها در یک روز و در استان هوبئی چین جان باختند و شمار تلفات ملی چین را از این ویروس جدید به ۱۰۱۶ نفر رساندند اما شمار مبتلایان به این ویروس نسبت به روز گذشته آن با کاهش حدود ۲۰ درصدی از ۳۰۶۲ نفر به ۲۴۷۸ نفر رسیده است.

در نهایت باید به شایعه مرگ یک فرد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در ایران اشاره کنیم که بکیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، این خبر را تکذیب کرده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی مهدوی

    واییییییییییییییی یادش بخیر انگار همین دیروز بود که کرونا وارد ایران شد😁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه