دستگاه‌های همراه چهره‌ی صنعت الکترونیک را تغییر می‌دهند

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سیم‌ها روز به روز کمتر می‌شوند و مصرف‌کننده‌ها تکنولوژی را هر جا که باشند با خود حمل می‌کنند. آن‌ها از هر دستگاهی راضی نیستند؛ می‌خواهند همه چیز بی‌سیم باشد؛ بازار هم به لطف ایده‌های زیاد با سرعت بالایی در حال تغییر است. «باب اسنایدر» نگاهی دقیق‌تر به بازار محصولات الکترونیکی انداخته است.

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تازگی گذشته‌شان را از دست داده‌اند؛ طوری که می‌توان گفت آن‌ها دوره‌ی نوجوانی‌شان را گذرانده و وارد میان‌سالی شده‌اند. فروش تبلت‌ها پایین آمده و گوشی‌های موبایل هم با اینکه فروش بالایی دارند، میزان درآمدزایی‌شان کم‌تر شده است.

Smart_3

شرکت‌های سازنده‌ی موبایل بر این باورند که انتخابی آزاد در مقابل مخاطبان‌شان قرار داده‌اند. اما ما تبلت‌ها را متهم کردیم که عامل کاهش فروش لپ‌تاپ‌ها هستند و به گوشی‌ها (حداقل ۴.۵ اینچی و بزرگتر) برای جلوگیری از فروش تبلت‌ها، خرده گرفتیم. اما مقصر اصلی، بلوغ بازار است؛ بلوغی که با خود فروش پایین را به همراه آورده است.

بازار به لطف ایده‌های زیاد با سرعت بالایی در حال تغییر است. «باب اسنایدر» نگاهی دقیق‌تر به بازار محصولات الکترونیکی انداخته است.

با این حال، هنوز هم به بن‌بستی در تکنولوژی موبایل برخورد نکرده‌ایم. رشد کم فروش، بیشتر شبیه یک مانع کوتاه‌مدت است؛ مانعی که با برداشته شدن، دوباره فروش را به سرعت بالا می‌برد. درصد رشد فروش به این دلیل نگران کننده است که ما در هر سه ماهه‌ی مالی صنعت‌مان، صدها میلیون دستگاه موبایل می‌فروشیم.

Smartphone-Sales

می‌توان گفت که موفقیت ما برای‌مان ضرر داشته است: صنعت ما با سرعتی باورنکردنی گوشی‌های هوشمند را وارد بازار کرد. اشتراک‌های اینترنت همراه هم حداقل در هفت کشور (فنلاند، استرالیا، ژاپن، سوئد، دانمارک، کره جنوبی و امریکا) از جمعیت‌شان بیشتر شده است. این موضوع بدین معناست که هر مصرف‌کننده بیش از یک گوشی موبایل دارد که توسط آن به اینترنت وصل می‌شود.

صنعت لوازم‌های جانبی هم از این موضوع خوشحال است: سازنده‌های هدفون، قاب، کارت حافظه، بلندگو یا مجموعه‌های بسیار دیگری هستد که از این جمعیت بزرگی که تشکیل داده‌ایم سود می‌برند.

تجارت دستگاه‌های الکرونیکی هم همیشه با این شعار حرکت کرده است: “اگر دری بسته شود، در دیگری باز می‌شود.” زندگی پر سفر امروز، بازار بزرگی برای گجت‌های پوشیدنی به‌وجود آورده است؛ اما فروش آن‌ها هنوز زیاد نشده است. در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵، ۳.۶ میلیون دستگاه پوشیدنی به فروش رفت. شرکت فیت‌بیت (FitBit) به تنهایی ۴.۴ میلیون دستگاه فروخت. بر اساس گزارش IDC هم اپل ۳.۶ میلیون ساعت هوشمند فروخته است. حتی طراحان مد هم احساس می‌کنند باید گجت‌های پوشیدنی بسازند؛ مثل تی‌شرت هوشمند PoloTech که «رالف لورن» ساخته است.

Smart_1

می‌توانید مطمئن باشید که اساس تکنولوژی دستگاه‌های همراه، همیشه روی مد، طراحی و تغییرات سریع باقی خواهد ماند. این دستگاه‌ها همیشه همراه شما هستند و به بخشی از شما تبدیل شده‌اند. پدیده‌ای مثل «سلفی»، به راحتی هویت کاربری را که با تکنولوژی‌های همراه گره خورده، گوش‌زد می کند.

منبع: IFA

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه