تلویزیون‌های هوشمند هم ویروس می‌گیرند

۸ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تلویزیون‌های هوشمند در اساس ایده‌ی بسیار خوبی هستند. فکرش را بکنید، می‌توانید روی تلویزیون خود اپ‌های مختلف نصب کنید و با استفاده از آن‌ها، بدون نیاز به کامپیوتر یا هر وسیله‌ی دیگری، روی خود تلویزیون در وب گشت و گذار یا حتی بازی کنید. با این حال، اینکه تلویزیون‌ها امروزه هوشمند شده‌اند و سیستم عامل دارند، آن‌ها را به ویروس هم آسیب‌پذیر کرده است. به تازگی یک تلویزیون هوشمند ویروس گرفته و از کار افتاده است.

صاحب این تلویزیون از پلی‌استور، اقدام به دانلود یک اپ برای تماشای رایگان فیلم می‌کند.

طبق گزارش یکی از خریداران این تلویزیون‌ها، یک ویروس اندرویدی دستگاه آن‌ها را از کار انداخته است. طوری که کلا نمی‌توان هیچ کاری روی این تلویزیون انجام داد و دستگاه آن‌ها بلااستفاده شده است. مشکل این جا است که شرکت ال‌جی، سازنده‌ی تلویزیونی که بریک شده، هیچ راهی برای ریست کامل تلویزیون ارایه نداده است. تصورش را بکنید، تلویزیونی بسیار گران‌قیمت خریده‌اید و دیگر نمی‌توانید از آن هیچ استفاده‌ای بکنید.

c0iyzwluqaaukwe

همانطور که می‌توانید در تصویر ببینید، ویروسی که به تلویزیون حمله کرده، در اصل یک باج‌افزار یا همان Ransomware است. هکرها برای آنلاک کردن تلویزیون مورد نظر، ۵۰۰ دلار درخواست کرده‌اند. این پیغام، شبیه به یک بیانیه‌ی FBI طراحی شده است که در آن گفته می‌شود شما مشغول انجام کاری غیرقانونی بوده‌اید و باید ۵۰۰ دلار پرداخت کنید.

با توجه به اینکه این تلویزیون‌، مجهز به گوگل پلی استور بوده، صاحب آن از این فروشگاه گوگل، اقدام به دانلود یک اپ برای تماشای رایگان فیلم می‌کند. وسط فیلم، تلویزیون هنگ می‌کند و از آن پس، با این صفحه مواجه می‌شوند.

صاحب تلویزیون هک شده می‌گوید که برای پرداخت سرویس از سوی شرکت ال‌جی، باید ۳۴۰ دلار بپردازد.

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    آقا تلویزیون هوشمند که ویروس گرفته هیچی چند وقت پیش مقاله ای خوندم که نوشته بود هکرا تونستن از طریق هک کردن پیکسل های مانیتور رمز عبور کاربرا رو بدزدن . این کار در مقابل هک کردن تلویزیون هوشمند خیلی بدتره مخصوصا اگه فراگیر بشه ….

  2. Avatar رضا

    با منو مخفی هم نمیشه درست بشه منو مخفی که همه چی رو برمیگردونه روز اول

  3. Avatar امیرحسین

    بیارش ایران با ۳۴ تومن ردیفش میکنیم !!!یه بایوس زدن که دیگه این حرفا رو نداره!

    1. Avatar Mohsen

      آقای امیر حسین شما هم به همچین مشکلی برخوردین
      تلویزیون من ارور میده که دستگاه ناشناخته قطع شد و خاموش میشه و دوباره روشن میشه ممنون میشم کسی میدونه راهنمایی کنه

  4. Avatar ائلیار

    تلویزیون من هم اینجوری شده . مدلش شارپ هستش . یه برنامه جدید زدم برا پخش فایل . ولی وقتی اجرا کردم . صفحه تلویزیون برعکس شد بعدش هنگ کرد . کابل برقش رو از برق کشیدم درست شد ولی دیگه وای فای تلویزیون کار نمیکنه 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه