تلویزیون‌های ۴K سامسونگ گواهی استاندارد UHD را دریافت کردند

۷ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرده که تمام  تلویزیون‌های ۴K مدل ۲۰۱۶ این شرکت تاییدیه UHD را از سازمان «دیجیتال یورو» (Digital Europe) دریافت کرده‌اند. دیجیتال یورو (DE) نهادی مستقل برای همکاری میان کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات اروپا و بخش محصولات مصرفی الکترونیکی این قاره است.

دیجیتال یورو استانداردهای سفت و سخت زیادی دارد که سامسونگ می‌گوید همه‌ی آن‌ها در تمام تلویزیون‌های سامسونگ سری SUHD 2016 رعایت شده و تمامی این دستگاه‌ها تاییدیه مورد نظر را دریافت کرده‌اند. بر همین اساس، از این پس سری تلویزیون‌های SUHD 2016 سامسونگ با لیبل European UHD TV بر روی بدنه خود عرضه می‌شوند. این تلویزیون‌ها لوگوی اتحادیه مصرف‌کنندگان فناوری (Consumer Technology Association) را هم روی خود دارند.

بر اساس تعریف دیجیتال یورو، «پیکسل» کوچکترین واحد رزولوشن تصویر است که می‌تواند روشنایی را در سطحی برابر با کل تصویر رندر کند. همچنین بر اساس این تعریف، در عددی که به عنوان دقت و یا رزولوشن تصویر تلویزیون، مثلا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل اعلام می‌شود، تنها پیکسل‌هایی به‌ صورت عمودی و افقی شمرده می‌شوند که یکی از سه رنگ قرمز، سبز و آبی را تولید می‌کنند و پیکسل‌های حاوی رنگ‌های دیگر، مانند پیکسل سفید در بعضی تلویزیون‌ها، از نگاه دیجیتال یورو مورد محاسبه قرار نمی گیرند.

منبع: سامسونگ ایران

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه