سامسونگ با گایا تلویزیون‌های جدیدش را ضد هک می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تلویزیون های هوشمند سامسونگ

سامسونگ یک سیستم امنیتی سه لایه‌ی جدید را به نام «گایا» (GAIA) برای تلویزیون‌های هوشمند معرفی کرده است. هدف این شرکت افزایش امنیت اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه‌ها و همچنین داده‌هایی است که بین تلویزیون و سرورهای سرویس اینترنت اشیا منتقل می‌شود.

اخیرا تلویزیون‌های هوشمند مثل سامسونگ مورد انتقاد قرار گرفته‌اند چرا که احتمال جاسوسی کاربران از طریق این دستگاه‌ها وجود دارد.

نکته‌ی آخر به خصوص اهمیت زیادی دارد چرا که این شرکت اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد تلویزیون‌های هوشمندش را به مرکز دستگاه‌های اینترنت اشیا درون خانه تبدیل کند. سامسونگ دیروز گفت که تلویزیون‌های ۴K پریمیوم سامسونگ (SUHD) از هر دستگاهی که با تکنولوژی «اشیای هوشمند» (SmartThings) سازگار باشد، پشتیبانی خواهند کرد. به این معنی که در آینده، با تلویزیون‌های سامسونگ می‌توان همه چیز را از دوربین‌های مدار بسته گرفته تا حسگرهای نور و حرکت کنترل کرد. به همین خاطر، امنیت اطلاعات در تلویزیون سامسونگ به عنوان مرکز همه‌ی این دستگاه‌ها اهمیت بسیاری زیادی دارد.

گایا برای تلویزیون هوشمند

اینکه گایا دقیقا تا چه حد می‌تواند از اطلاعات شخصی کاربران این دستگاه‌ها محافظت کند معلوم نیست. اما سامسونگ سابقه‌ی خوبی در ساخت محصولات امنیتی دارد که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا هم تایید شده‌اند. البته این شرکت باید اطمینان حاصل کند که نرم‌افزار تلویزیون هوشمند سامسونگ توان رقابت با اندروید تی‌وی گوگل را داشته باشد.

اینکه تلویزیون به نوعی کنترل پنل مرکزی در خانه‌ی هوشمند تبدیل شود، کاملا با عقل جور درمی‌آید. این دستگاه معمولا در یک جایگاه مرکزی در خانه‌ی شما قرار می‌گیرد، یک صفحه نمایش بزرگ دارد و طبیعتا گم هم نمی‌شوند. هرچند اخیرا تلویزیون‌های هوشمند مثل سامسونگ مورد انتقاد قرار گرفته‌اند چرا که احتمال جاسوسی کاربران از طریق این دستگاه‌ها وجود دارد. از همین رو وجود سیستم‌های امنیتی مثل گایا ضرورت پیدا می‌کند. این سیستم‌ها باید ثابت کنند که می‌توانند از اطلاعات شخصی کاربران محافظت کنند.

منبع: Samsung

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی جوادی

    تکنولوژی منحصرا مختص سامسونگ هست و بس…کور بشه چشم دشمنای سامسونگ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه