چت ویدیویی و فیلترهای جدید AR به اینستاگرام آمدند

۱۰ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تماس تصویری اینستاگرام

فیس‌بوک در کنفرانس F8 2018 تعداد زیادی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام را معرفی کرد که تماس تصویری یکی از آن‌ها بود. حالا اینستاگرام از قابلیت جدیدش رسما رونمایی و آن را به اپلیکیشن کاربرانش اضافه کرده است. البته حتی پیش از آن یکی از کاربران دیجی‌کالامگ، اسکرین‌شاتی را از قابلیت جدید اپلیکیشن اینستاگرام برای ما فرستاده بود که نشان می‌داد اینستاگرام در حال کار روی قابلیت تماس تصویری است. آیکن دوربین در این اسکرین شات از احتمال معرفی شدن تماس تصویری اینستاگرام حکایت می‌کرد، اما از آنجا که این قابلیت برای تعداد بسیار محدودی از کاربران این اپ فعال شده بود، اطلاعات دقیقی از عملکرد این ویژگی نداشتیم.

چت تصویری اینستا

کاربران برای بهره‌مندی از این ویژگی جدید باید اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنند. پیش از این فیسبوک اعلام کرده بود که برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای اینستاگرام دارد. اضافه شدن IGTV اینستاگرام جزو یکی از همین برنامه‌های مهیج بود که به کاربران اجازه‌ی آپلود ویدیوهای طولانی‌تر را می‌دهد؛ امکانی که خیلی از کاربران مدت‌ها انتظارش را می‌کشند.

حالا اینستاگرام سعی کرده با آوردن چت ویدیویی به اپلیکیشن خود، کاربران را به سمت استفاده‌ی بیشتر از این شبکه اجتماعی سوق دهد. برای استفاده از تماس تصویری اینستاگرام باید اول از همه اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کرده باشید. با رفتن به قسمت دایرکت دوستانتان احتمالا باید یک آیکن دوربین ببینید. اگر تا به حال چت نکرده باشید، این آیکون دیده نمی‌شود، بنابراین حداقل یک پیام باید بین شما رد و بدل شده باشد. هم‌چنین اگر کسی بلاک یا میوت شده باشد، این قابلیت غیرفعال می‌شود.

مکالمه تصویری اینستاگرام

در تستی که از مکالمه تصویری اینستا داشتیم، کیفیت و سرعت درحد قابل قبولی بود.

با انتخاب آیکن دوربین باید منتظر پاسخ دوستتان بمانید. در تستی که با یکی از همکارانمان در دیجی‌کالا انجام دادیم، کیفیت و سرعت درحد قابل قبولی بود. با این حال اصلا نمی‌توان انتظار داشت که این امکان از ابتدا به قدرتمندی پیام‌رسان‌های مجهز به مکالمه ویدیویی باشد. اصلا شاید بهتر باشد که کسی انتظار نداشته باشد که یک شبکه اجتماعی، قابلیت چت ویدیویی را هم داشته باشد؛ چراکه بستر آن با اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متفاوت است. در آپدیت جدید اینستاگرام هم‌چنین یک سری فیلتر AR (واقعیت افزوده) هم اضافه شده تا کاربران تجربه جدیدی از ثبت خاطرات و رویدادهای روزانه خود داشته باشند.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. امیرحسین

    اینستای من که هنوز poll نداره
    یکی بگه چیکار کنم

  2. سوگند محمدپور

    نگفتید کدوم ورژنه اینستاگرامه می شه لینک

    دانلود رو هم بزارید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه