با تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ با توجه به پیش‌بینی تحلیل‌گران آشنا شوید

۲۰ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر با سابقه محصولات اپل نظرات خود درباره آیفون ۱۲ و همچنین ادامه تولید خانواده آیفون ۱۱ را اعلام کرده است. اما گروهی از تحلیل‌گران موسسه Rosenblatt Securities نظراتی متفاوت با او را عنوان می‌کنند.

بر اساس دیدگاه تحلیل‌گران این موسسه، اپل در سه ماهه جاری (سه ماهه پایانی ۲۰۱۹) و سه ماهه بعدی (سه ماهه نخست ۲۰۲۰) میزان تولید آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. این گزارش در حالی منتشر شده است که سایر تحلیل‌گران و البته زنجیره تامین‌کنندگان اپل از افزایش چشمگیر فروش آیفون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهند، اما ظاهرا مقصود آن‌ها آیفون ۱۱ است و نه مدل‌های پرو و پرو مکس که قیمت بیشتری دارند.

به تازگی یکی از تحلیل‌گران پس از ملاقات با مدیر ارشد فناوری اپل، از هدف‌گذاری این شرکت برای افزایش تولید مدل‌های پرو سخن گفته بود؛ اما ابتدا باید دید این شرکت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۹ چه میزان فروش را برای این مدل‌ها تجربه کرده است. بنابراین، در این زمان می‌توان هر دو دیدگاه مثبت و منفی را درباره ادامه روند تولید آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس در نظر گرفت.

آیفون 12

در ادامه به سراغ پیش‌بینی‌های Rosenblatt Securities درباره آیفون ۱۲ می‌رویم. دیدگاه‌های تحلیل‌گران این موسسه درباره نسل بعدی آیفون کمی غیر قابل باور هستند. این افراد معتقدند که اپل در پاییز آینده از حداقل ۶ مدل آیفون رونمایی خواهد کرد و البته این تعداد بدون در نظر گرفتن آیفون SE 2 خواهد بود که در بهار معرفی می‌شود. طبق آنچه گفته شده، کوپرتینویی‌ها آیفون ۱۲ را به یک نمایشگر LCD در ابعاد ۶.۱ اینچ مجهز خواهند کرد و در کنار آن از آیفون‌های ۵.۴ اینچی و ۶.۷ اینچی دیگری نیز رونمایی خواهند کرد که هر یک دو نسخه ۴G و ۵G نیز خواهند داشت و تعداد نهایی آن‌ها به ۶ مدل خواهد رسید.

اما پیش‌بینی این تحلیل‌گران با آنچه مینگ‌چی‌ کو بیان کرده بود تفاوت دارد. البته تجربه ثابت کرده تحلیل‌های مینگ‌چی کو اغلب تا حد زیادی به واقعیت تبدیل می‌شوند. در ادامه تصویری را مشاهده خواهید کرد که پیش‌بینی‌های او از خانواده آیفون ۱۲ و همچنین آیفون‌های ۲۰۲۱ را به نمایش می‌گذارد:

آیفون 12

همان‌گونه که مشاهده کردید، او علاوه بر آیفون SE که در بهار معرفی خواهد شد، تنها ۴ مدل آیفون را برای معرفی در پاییز آینده پیش‌بینی‌کرده است. در حالی‌که تحلیل‌گران Rosenblatt با اضافه کردن یک مدل مجهز به LCD و همچنین نسخه‌های ۵G هر سه مدل، تعداد گوشی‌های این خانواده را به ۶ دستگاه افزایش دادند. پیش‌بینی‌های کو بیشتر با نظر کارشناسان جی‌پی مورگان همسو است که هفته گذشته در یادداشتی اعلام کردند:

خانواده آیفون ۲۰۲۰ شامل مدل‌هایی با نمایشگر OLED با سایزهای ۵.۴ اینچی (یک مدل)، ۶.۱ اینج (دو مدل) و ۶.۷ اینچ (یک مدل) خواهد بود که نسبت به ابعاد ۵.۸ تا ۶.۵ اینچی مدل‌های ۲۰۱۹ بزرگتر شده‌اند. انتظار داریم دو مدل بزرگتر (۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی) از امواج میلی‌متری، دوربین سه‌گانه و تشخیص جهان سه‌بعدی پشتیبانی کنند، در حالی‌که مدل‌های کوچکتر ( ۶.۱ اینچی و ۵.۴ اینچی) فقط از امواج ۶ گیگاهرتزی و دوربین دوگانه پشتیبانی خواهند کرد و به تشخیص جهان سه‌بعدی مجهز نخواهند بود.

مشخص نیست که مقصود از تشخیص جهان سه‌بعدی دقیقا چه نوع فناوری است، اما پیش از این اعلام کرده بودیم که ممکن است آیفون‌های ۲۰۲۰ به دوربین ToF نیز مجهز شوند که امکان استفاده بیشتر از فناوری واقعیت افزوده را فراهم می‌کند و این احتمال را در نظر می‌گیریم که این نوع تشخیص سه‌بعدی با واقعیت افزوده مرتبط باشد.

در ادامه با یک جمع‌بندی کلی از آن‌چه تا به‌حال درباره آیفون ۱۲ و سایر مدل‌های ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده است همراه خواهیم شد:

مینگ‌چی‌ کو (TF Securities) جی‌پی مورگان Rosenblatt Securities
۴ مدل آیفون در پاییز ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد:

  • آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه
  • آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه

 

۴ مدل آیفون در پاییز ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد:

  • آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین دوگانه
  • آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
  • آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
۶ مدل آیفون در پاییز ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد:

  • آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD
  • آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED و دو نسخه ۴G و ۵G
  • آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED و دو نسخه ۴G و ۵G
  • آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی OLED و دوربین سه‌گانه و مدل ۵G

 

با توجه به‌این‌که دو تحلیل‌گر معروف‌تر این فهرست (کو و جی‌پی مورگان) از وجود نمایشگر OLED و پشتیبانی از ۵G برای همه مدل‌‌های آیفون خبر می‌دهند و تنها تفاوت آن‌ها را پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از امواج میلی‌متری عنوان می‌کنند؛ باید با تردید بیشتری به تحلیل‌های Rosenblatt بنگریم.

بنابرین اگر با امید به این گزارش، در فکر خرید نسخه استاندارد آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۱ اینچی با پنل LCD و پردازنده اپل A14 بودید، بهتر است انتظارات خود را در حد همان آیفون ۱۱ با پردازنده A13 و نمایشگر LCD پایین بیاورید؛ زیرا امکان وجود چنین نسخه‌ای از آیفون ۱۲ بسیار کم است.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهروز

    این آیفون ها جدید دوربین های خیلی زشت و زمختی دارن . یکم ظرافت هم بد نیست .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه