از شایعه تا واقعیت؛ تمام آنچه که از گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو می‌دانیم!

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
گوشی جدید هواوی

هواوی قصد دارد در سال جاری از گوشی‌های پرچم‌دار سری P خود که با نام‌های P40 و P40 پرو شناخته می‌شوند رونمایی کند. در همین راستا تصمیم گرفتیم تمام آنچه را که از این گوشی‌ها می‌دانیم یک بار دیگر مرور کنیم تا ببینیم هواوی برای آینده بدون گوگل گوشی‌‌های خود چه برنامه‌ای در سر دارد.

هواوی P30 و دیگر گوشی‌های هم سری با آن، آخرین پرچم‌داران هواوی به حساب می‌آیند که از برنامه‌های گوگل بهره برده و بدون مشکل به اندروید ۱۰ بروزرسانی می‌شوند. P40 و P40 پرو اما اگر اتفاق خاصی نیفتد، باید به خاطر تحریم‌های آمریکا، بدون برنامه‌های خوبی نظیر جیمیل، نقشه گوگل، پلی استور و … راهی بازار شوند.

تحریم آمریکا اگرچه درون کشور چین لطمه‌ای به هواوی وارد نکرد، اما باعث شد فروش جهانی محصولات خوبی نظیر میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و هواوی را از رویای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند در جهان دور نگه دارد. این تحریم‌ها اما باعث شد هواوی به پتانسیل‌های خود پی برده و به دنبال راهی برای مقابله با پلی استور باشد. در همین راستا نیز با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری خود در تلاش است تا توسعه دهندگان را به طراحی برنامه برای فروشگاه خود ترغیب کند.

با همه این‌ها، جالب خواهد شد بدانیم پرچم‌دار جدید این شرکت که احتمالا در ماه مارس نیز شاهد رونمایی و عرضه آن به بازار خواهیم بود، از چه قابلیت‌ها و مشخصاتی برای مقابله با پرچم‌داران شرکت‌های رقیب بهره می‌برد. سری‌ قبلی این محصول یعنی P30 و P30 پرو به دلیل تجهیز به یکی از قدرتمندترین مجموعه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند شهره بودند. علاوه بر این‌ها طراحی چشم‌نواز، مشخصات فنی عالی، قیمت مناسب و کیفیت بالا، دیگر مشخصه‌های ارزشمند این محصول را تشکیل می‌دادند. در مورد P40 و P40 پرو اما آنچه که تا کنون می‌دانیم به شرح زیر است:

نام، تعداد و تاریخ عرضه هواوی P40

هواوی در حال حاضر تایید کرده که گوشی‌های سری P40 در ماه مارس معرفی می‌شوند. یعنی دقیقا مانند سری قبل. تا اینجا هم می‌دانیم که مراسم عرضه آن‌ها در شهر پاریس برگذار می‌شود اما اینکه در چه تاریخی این اتفاق خواهد افتاد مشخص نیست!

با توجه به خبری که چندی پیش در رابطه با این گوشی‌ها به بیرون درز پیدا کرد، احتمالا امسال شاهد رونمایی از ۳ گوشی خواهیم بود با نام‌های P40، P40 پرو و P40 پرو پرمیوم ادیشن. البته تا اینجای کار فقط نام P40 تایید شده که خب می‌توان بر اساس آن نام P40 پرو را هم تا حدودی قطعی در نظر گرفت. اما اینکه هواوی، P40 پرو پرمیوم ادیشن را چه خواهد نامید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد!

یکی از بارزترین تفاوت‌های این سه نسخه در دوربین‌ آن‌هاست. جایی که P40 احتمالا به ۳، P40 پرو به ۴ و P40 پرو پرمیوم ادیشن نیز به ۵ دوربین مجهز خواهند شد که البته در مورد مشخصات فنی آن‌ها در بخش مربوطه توضیحات لازم را خواهیم گفت.

بنابراین چیزی که قطعا می‌دانیم، نام و ماه رونمایی از این پرچم داران است (P40، P40 پرو، رونمایی در ماه مارس). خبرهای تایید نشده هم تاریخ انتشار و نام نسخه پرمیوم هستند.

بیشتر بخوانید: ویدئوی تست مقاومت گوشی هواوی میت ۳۰ پرو؛ قدرت نمایی در اوج تحریم!

طراحی گوشی‌های هواوی سری P40

تصاویر لو رفته از این محصولات نشان می‌دهد هواوی P40 نیز به زیبایی و ظرافت سری قبل طراحی شده و از یک نمایشگر punch-hole و تخت بهره می‌برد. در سمت چپ و بالای این نمایشگر نیز یک حفره افقی بزرگ برای تعبیه دو دوربین سلفی در نظر گرفته شده که می‌توانید تصویر مربوطه را در زیر مشاهده کنید.

هواوی P40

P40 پرو اما به جای نمایشگر تخت از نمایشگر خمیده استفاده می‌کند که اگر نسخه پرمیوم ادیشنی در کار باشد، قطعا آن هم به نمایشگر مشابهی مجهز خواهد شد. جدای نمایشگر تخت و خمیده با تعداد دوربین، دو محصول استاندارد و پرو تقریبا هیچ تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. متاسفانه از مدل پرمیوم هیچ رندری منتشر نشده که خب همین مسئله می‌تواند موجودیت آن را هم زیر سوال ببرد‍!

اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه هواوی می‌خواهد گوشی‌های سری P40 را در ۵ مدل رنگ گرادیانی راهی بازار کند؛ مشکی، طلایی، نقره‌ای یخی و آبی که البته هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌توانید در تصویر زیر آنچه را که از رنگ پرچم‌داران سری جدید هواوی به بیرون درز پیدا کرده مشاهده کنید.

گوشی جدید هواوی

البته ایوان بلس، افشاگر معروف حوزه فناوری با انتشار تصویری در توییتر، وجود یک رنگ دیگر برای این گوشی‌ها را هم تایید کرد که می‌توان از آن به عنوان رنگ سبز نعنایی یاد کرد! البته این نام رسمی این رنگ نیست و صرفا به خاطر شباهت آن به رنگ سبز نعنایی، اینطور لقب گرفته.

گوشی جدید هواوی

متاسفانه یا خوشبختانه هیچ یک از رندرهای بالا وجود جک ۳.۵ میلی‌متری را نشان نمی‌دهد اما خب هر دو گوشی از پورت USB-C بهره می‌برند. در نسل قبل این دو محصول یعنی P30 و P30 پرو، تنها در مدل استاندارد شاهد جک هدفون بودیم و اینطور که به نظر می‌رسد هواوی امسال به طور کلی آن را کنار گذاشته است.

در رابطه با P40 پرو اخیرا پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده که برخی از شایعات را تایید می‌کند. البته فقط پنل جلویی دستگاه قابل مشاهده است اما با این اوصاف می‌توان حاشیه‌های فوق‌العاده کم (تقریبا هیچ)، دوربین سلفی دوگانه، نمایشگر خمیده و خطوط آنتن را مشاهده کرد! متاسفانه از کنار، پایین و بالای این محصول هیچ تصویری در اختیار نداریم و نمی‌توانیم از دیگر جزئیات آن مطلع شویم! البته این تصویر هم ممکن است مربوط به یک محصول دیگر بوده و یا اصلا دروغین باشد. برخی‌ها معتقدند نباید به این تصویر منتشر شده در ویبو اعتماد کرد.

هواوی P40

بیشتر بخوانید:‌ اتحاد شرکت‌های بزرگ چینی علیه گوگل و پلی استور!

دوربین

چند سالی است که هواوی در بخش دوربین خود را از سایر شرکت‌ها جدا کرده و مقام اول را کسب می‌کند. این نکته زمان عرضه P30 و میت ۳۰ هم وجود داشت و احتمالا با عرضه P40 نیز ادامه پیدا می‌کند. یک افشاگر در توییتر از تصویر ماژول دوربین این گوشی پرده برداشت که دقیقا همان شکلی است که در رندرها و تصاویر منتشر شده از آن می‌بینیم.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مدل استاندارد به ۳،‌ مدل پرو به ۴ و مدل پرمیوم نیز به ۵ دوربین مجهز شده‌اند. البته این تصاویر هنوز تایید شده نیستند اما خب با تمام رندرها و شایعاتی که در رابطه با دوربین این گوشی‌ها منتشر شده همخوانی دارند.

هواوی P40

انتظار می‌رود گوشی P40 از یک دوربین اصلی، یک دوربین فوق عریض و یک سنسور مدت پرواز بهره ببرد. در مدل پرو نیز علاوه بر این‌ها احتمالا شاهد اضافه شدن یک سنسور تله‌فوتو نیز خواهیم بود. هنوز هیچ خبر مبنی بر جزئیات این سه لنز منتشر نشده و نمی‌دانیم هواوی قرار است از چه سنسورهایی برای گوشی خود استفاده کند. لنزها اما همانند قبل از برند لایکا هستند.

پیش‌تر شنیده بودیم هم گوشی P40 و هم P40 پرو از بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال بهره می‌برند. با این اوصاف شاید جدی‌ترین رقیب آن‌ها گلکسی اس ۲۰ اولترا باشد که احتمالا از همین مقدار بزرگ‌نمایی اپتیکال بهره می‌برد. در مدل پرو همچنین احتمال استفاده از یک سنسور سفارشی ۵۲ مگاپیکسلی ساخت سونی نیز وجود دارد که به گوشی این امکان را می‌دهد با ترکیب ۴ عکس، به یک عکس ترکیب شده ۱۶ در ۱ پیکسل برسد. این قابلیت خصوصا در شب می‌تواند باعث افزایش چشمگیر روشنایی و کیفیت شود.

مشخصات سخت‌افزاری دیگر

هواوی در حال حاضر از چیپست‌های اختصاصی که تحت عنوان کایرین شناخته می‌شوند در گوشی‌های خود استفاده می‌کند و مسلما P40 و دو مدل دیگر آن نیز به کایرین ۹۹۰ ۵G مجهز خواهند شد. این پردازنده اولین پردازنده شرکت هواوی است که به مودم ۵G داخلی مجهز می‌شود که البته به صورت همزمان از اینترنت ۴G نیز پشتیبانی می‌کند. این چیپست در گوشی‌های سری میت ۳۰ و آنر ویو ۳۰ نیز مورد استفاده قرار گرفت.

شاید شنیدن این مسئله که P40 از پردازنده سال ۲۰۱۹ بهره می‌برد کمی تعجب برانگیز باشد. به این دلیل که پردازنده کایرین ۱۰۰۰ طبق شنیده‌های بسیار قرار است اواخر امسال در سری میت ۴۰ مورد استفاده قرار گیرد. البته شاید اندکی سرعت فرکانس چیپست ۹۹۰ ۵G در P40 افزایش یابد.

علاوه بر این‌ها، P40 پرو احتمالا با یک باتری ۵.۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر سریع ۵۰ واتی روانه بازار می‌شود. برای دو مدل دیگر هنوز هیچ خبری منتشر نشده و برای مطلع شدن از آن احتمالا باید کمی منتظر بمانیم.

در بخش نمایشگر هم گوشی P40 به احتمال زیاد یک نمایشگر تخت ۶.۱ یا ۶.۲ اینچی خواهد داشت. برای P40 پرو هم نمایشگری ۶.۵ یا ۶.۷ اینچی +OLED QHD پیش‌بینی می‌شود. طبق شایعات، نمایشگر این گوشی‌ها از نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند؛ درست همانند وان پلاس ۸،‌ گلکسی اس ۲۰ و پوکو X2. حتی اگر این خبر شایعه هم باشد، تجهیز رقبا به چنین نمایشگری باید هواوی را نیز به استفاده از آن مجاب کند.

نرم‌افزار

گوشی جدید هواوی

از آن جایی که هواوی تحت تحریم سفت و سخت گوگل قرار دارد، بنابراین انتظار داریم هر سه مدل را با سرویس‌ها و برنامه‌های هواوی ببینیم! هیچ برنامه‌ای از گوگل نظیر نقشه، جیمیل، پلی استور و … در این گوشی‌ها وجود نخواهد داشت و شاید بتوان این مسئله را بدترین و تنها نقطه ضعف بزرگ این گوشی در نظر گرفت!

برنامه‌های هواوی اما شامل هواوی اپ گالری، مرورگر هواوی و مواردی از این دست می‌شود. همچنین این شرکت اخیرا برای برنامه نقشه با شرکت TomTom وارد همکاری شده تا بتواند جای خالی نقشه گوگل را پر کند. البته این کار کمی سخت است و هواوی برای موفقیت به زمان زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: گوشی‌های جدید هواوی احتمالا با ۷۰ اپلیکیشن از پیش نصب شده عرضه می‌شوند

قیمت گوشی‌های سری P40 هواوی

هواوی P30 پرو با قیمت ۱.۱۰۰ دلار و P30 نیز با قیمت ۸۸۰ دلار راهی بازار شدند. با این اوصاف انتظار می‌رود گوشی P40 کمی ارزان‌تر نیز باشد! طبق شایعات، مدل استاندارد پرچم‌دارهای جدید هواوی قیمتی معادل ۶۶۰ دلار خواهد داشت و اگر طبق تفاوت قیمتی ۲۲۰ دلاری سری قبل پیش برویم، احتمالا شاهد قیمت ۸۸۰ دلاری P40 پرو خواهیم بود. مدل پرمیوم نیز در صورت وجود، احتمالا با قیمت اولیه P30 پرو یعنی ۱.۱۰۰ دلار راهی بازار خواهد شد.

هواوی احتمالا به خاطر فقدان برنامه‌های گوگل قصد دارد گوشی‌های خود را با قیمت کمتری راهی بازار کند. قیمت ارزان برای چنین گوشی‌های قدرتمندی می‌تواند فروش آن‌ها را چندین برابر کند! خصوصا در کشور چین که هواوی اختیار کامل آن را در دست دارد. با این اوصاف نمی‌توان تا زمان معرفی این محصولات به خبرهایی از این دست به صورت کامل اعتماد کرد. هرچند در این چند ساله مشخصات گوشی‌ها حتی چند ماه قبل رونمایی از آن‌ها نیز مشخص می‌شود.

منبع: androidauthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه