رویداد توان‌تک با حمایت دیجی‌کالا برگزار شد

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
رویداد توان تک

رویداد توان تک به همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، با حضور استارت‌آپ‌های موفق و شرکت‌های صاحب‌نام حوزه تجارت الکترونیک، با هدف معرفی سرویس و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان از جمله توان‌یابان، از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ آذرماه برگزار شد.

توان ­تک رویدادی استارت ­آپی در حوزه معلولیت است که در آن، افراد دارای معلولیت، با فناوری‌های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش‌محور و غیرفیزیکی آشنا شده و فرصت‌های شغلی پایدار در کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت، بررسی و معرفی می‌شوند.

در طول برگزاری این رویداد نمایشگاه خیریه‌ای در محوطه مجموعه رعد با حضور شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌های کوچکتر در حوزه کارآفرینی و توانایی درکنار ورک‌شاپی با «موضوع موفقیت یعنی تلاش بدون توقف» برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه رویداد توان تک، بابک فتاحی مدیر ارشد امور مشتریان دیجی‌کالا سخنرانی کرد.  هم‌چنین تیم منابع انسانی دیجی‌کالا با همراهی سینا توسلی به عنوان سرپرست جذب منابع انسانی جهت جذب نیروهای خلاق و ایده‌های مرتبط با کسب و کار دیجی‌کالا، در این نشست حاضر شد. در این رویداد، مسابقه‌ای برای استارت‌آپ‌هایی که بنیان توان‌یاب یا خدماتی برای این قشر ارائه می‌دهند، برگزار شد.

دیجی‌کالا به عنوان حامی افراد توان‌یاب، جوایزی را به برندگان اهدا کرد. در بخش برگزیدگان استات‌ آپ‌ها، رتبه‌ی اول این مسابقه به “همیار بینا” تعلق گرفت؛ دستگاهی که به منظور تشخیص موانع معلق طراحی شده که عصای سفید نمی‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. این دستگاه به واسطه‌ی لرزش می‌تواند فاصله‌ی اجسام روبروی خودش را با حس لامسه به کاربر منتقل کند. “ویتامید” به عنوان سازنده‌ی  بازی‌های توانبخشی برای توان‌یابان، رتبه‌ی دوم را کسب کرد. درنهایت رتبه‌ی سوم از آن “به توان کالا” و “همیار مهر” شد. به توان کالا، اولین مرجع مجازی کالاها و خدمات مخصوص توان‌یابان و همیار مهر، درگاه واحد ارائه خدمات و کالاهای مناسب برای توان‌یابان هستند. در بین هیات داوران این مسابقه بهرام رمضانی کارشناس مرکز نوآوری دیجی‌کالا هم حضور پیدا کرد.

هم‌چنین ۳ عنوان شایسته‌ی تقدیر مسابقه معرفی شدند:

۳D fast به عنوان پلتفرم آنلایت خدمات پرینت ۳بعدی و مارکت‌پلیس جامعه طراحان و پرینتر‌داران

صندلی فیبرکربن شرکت نصر: تولید ویلچرسبک وزن فعال در جهت استقلال بیشتر توان‌یابان

بام: بانک اطلاعاتی مناسب (بام) مکان‌های شاخص عمومی شهر را برای معلولان، مناسب و قابل دسترس هستند را معرفی می‌کند.

در بخش نهایی، تندیس مسئولیت اجتماعی رعد به برگزیدگان رسید. در این میان، مهندس ژوبین علاقه بند در بخش افزایش مشارکت توان یابان در جامعه از تاکسی آنلاین اسنپ، مهندس آقای مهندس سعید صادقپور وجدی در بخش ارتقاء کیفیت زندگی توانیابان از شرکت دانش بنیان پکتوس، مهندس سیده هدیه معافی مدنی در بخش  فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در جامعه از کمپین هستمت رویای درهای پلاستیکی به عنوان افراد برگزیده از حامیان توان‌یابان معرفی شدند. احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره، صدیقه اکبری نائب رئیس هیأت مدیره و منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد هم به عنوان اهدادکنندگان جوایز مسابقه بودند.

در انتهای مراسم به قید قرعه به یکی از توان‌یابان مراسم هدیه‌ی نقدی تعلق گرفت. امیرحسن موسوی به عنوان سرپرست روابط عمومی حاضر شد و از نگرش دیجی‌کالا درمورد توان‌یابان گفت:

دیجی‌کالا در تلاش است تا نگرش تبعیض‌گونه نسبت به همه‌ی اقلیت‌ها از جمله توان‌یابان برداشته شود و در این راستا نیز گام برمی‌دارد. ما معتقدیم، توان‌تک گام مهمی در همین خصوص بوده و توانستیم سهم کوچکی در این رویداد داشته باشیم.

 


    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه