توشیبا احتمالا بخش تجاری حسگرش را به سونی می‌فروشد

۱۰ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توشیبا

براساس خبر منتشر شده در رویترز، توشیبا قصد دارد بخش تجاری حسگرهایش را به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار به سونی بفروشد.

این قرارداد به احتمال زیاد شامل مالکیت کارخانه‌ی تولید حسگر توشیبا می‌شود.

توشیبا اخیرا در شرایط مالی سختی قرار گرفته و درآمدهایش به اندازه‌ی ۱٫۳ میلیارد دلار کمتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشت. به دنبال این موضوع، «ماساشی موروماچی» (Masashi Muromachi)، مدیر عامل این شرکت، وعده‌هایی برای تغییرات تشکیلاتی داده است. در راستای همین مسئله، منابعی مدعی هستند که سونی داوطلب شده تا بخش تجاری حسگر تصویر توشیبا را خریداری کند. گفته می‌شود که سونی هم‌اکنون پیشنهاد مبلغی معادل ۱۶۵ میلیون دلار را به توشیبا داده است.

این قرارداد به احتمال زیاد شامل مالکیت کارخانه‌ی تولید حسگر توشیبا در اویتای ژاپن و تجهیزات تکنولوژی و تحقیقاتی می‌شود. به این ترتیب، توشیبا به طور کامل از حوزه‌ی تولید حسگر فاصله می‌گیرد. تصمیم این شرکت ژاپنی در راستای تغییرات درون سازمانی در قسمت‌های کم‌درآمد توشیبا گرچه یک اقدام شدید و اساسی به نظر می‌رسد، اما بسیار منطقی است. هرچند این که سونی برای خرید این بخش پا پیش گذاشته، کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. از یک سو این قرارداد کاملا با عقل جور در می‌آید زیرا سونی در زمینه‌ی حسگر تصویر به خصوص برای موبایل مهارت ویژه‌ای دارد و تامین‌کننده‌ی اصلی تقریبا همه‌ی برندها به حساب می‌آید. اما از سوی دیگر، بخش تجاری موبایل سونی وضعیت چندان مساعدی ندارد.

خوشبختانه شرکت سونی به طور کلی در شرایط کاملا خوبی قرار دارد؛ فروش شگفت‌انگیز پلی‌استیشن۴ ادامه دارد به خصوص در حوزه‌ی تجاری پلی‌استیشن. بنابراین چنین قراردادی از نظر مالی قطعا ممکن خواهد بود و می‌تواند تخصص و مهارت سونی را در تولید حسگر تصویر افزایش دهد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar دانلود آهنگ جدید

    امیدوارم سونی با تغییراتی که داره اعمال میده به روز های اوجش برگرده
    واقعا حیفه برند های چینی و … جای همچین برندی که اسمش به کل شرکت های چینی میارزه رو بگیرند

  2. Avatar میلاد

    اتفاقا سونی در بخش موبایل در وضعیت خوبی قرار دارد،با راه‌اندازی کارخانه جدیدش در تایلند این وضعیت بهتر هم میشود،سونی شایعه کناره‌گیری از بخش موبایل را به کلی رد کرده است.

  3. Avatar قاسم صادقیان

    منظور از حسگر تصویر دقیقا چه حسگری است؟
    آیا پروسسور منظورتون بود یا یچیزی مثل حسگر نور؟
    البته سونی که فقط موبایل و پلی ایستیشن نداره همه چیز میسازه
    دوربین های غکاسی و فیلم برداری سیستم های صوتی تصویری استودیوهای فیلم سازی و …
    همیشه هم تجهیزات جدیدی به بازار ارائه میکنه ممکنه حتی یک دستگاه جدید مدنظرشون باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه