فیات کرایسلر تا ۴ سال دیگر تولید خودروهای دیزلی را متوقف می‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیات کرایسلر

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، شرکت فیات کرایسلر قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ تولید خودروهای دیزلی را متوقف کند. این شرکت ایتالیایی تصمیم گرفته تا به سمت تولید خودروهای پاک مهاجرت کند.

تب خودروهای الکتریکی و هیبریدی در حال فراگیر شدن است و هر روز خودروسازهای بیشتری به سمت این دنیای هیجان‌انگیز گرایش پیدا می‌کنند؛ به‌طوری که در طول این چند ماه سایپا از ساینا الکتریکی و ایران‌خودرو از دنا پلاس پلاگین هیبریدی رونمایی کرده است. در همین حال، شرکت فیات کرایسلر (Fiat Chrysler Automobiles یا به اختصار FCA) به عنوان هشتمین خودروساز بزرگ دنیا تصمیم گرفته خودش را برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز آماده کند؛ این ماجراجویی چیزی نیست جز خداحافظی با دنیای خودروهای دیزلی و سلام به دنیای ماشین‌های الکتریکی.

در کارنامه‌ی شرکت فیات کرایسلر نام شرکت‌هایی مثل آلفارومئو، کرایسلر، فیات، جیپ، لانچیا، مازراتی و فراری به چشم می‌خورد. این خودروساز ایتالیایی قصد دارد تا برنامه‌ی ۴ ساله‌ی خود را در اولین ماه ژوئن اعلام کند. پیاده‌سازی این برنامه کار دشواری است؛ چراکه کنارگذاشتن تجربه‌ی ساخت خودروهای دیزلی و ورود به فناوری جدید در عمل کار بسیار ساده‌ای نیست؛ علی‌الخصوص اگر این برنامه برای تولید انبوه و عرضه خودرو به بازار جهانی باشد.

نظر شما درمورد ماشین‌های الکتریکی چیست؟ آیا در بازار ایران می‌توان انتظار عرضه‌ی این گونه خودروها را تا چند سال آینده را داشت؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه