رقابت تویوتا و تسلا بر سر عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی جهان

۲۰ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
تویوتا هایلندر 2020

فقط سه خودروساز موفق شدند در لیست ۱۰۰ برند برتر امسال که توسط تیم پژوهشی برندز منتشر شده حضور پیدا کنند. تویوتا که در رتبه چهل و هشتم این لیست قرار دارد، با وجود از دست دادن حدود ۳ درصد از ارزش خودش در مقایسه با سال ۲۰۱۹، همچنان ارزشمندترین برند خودروی جهان است.

براساس این پژوهش، مرسدس بنز دومین برند باارزش در صنعت خودرو است که با از دست دادن ۹٪ از ارزش خودش در رتبه پنجاه و ششم قرار گرفته و پس از آن بی ‌ام ‌و با از دست دادن ۱۲٪ از ارزش خودش در جایگاه شصت و یکم قرار گرفته است.

فورد و هوندا پس از اینکه ۱۰ و ۱۵ درصد از ارزش خود را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ از دست دادند از لیست ۱۰۰ برند ارزشمند سال خارج شدند.

گراهام استپل ‌هرست، مدیر استراتژی جهانی برندز گفته است:

از سال ۲۰۰۸ تاکنون، صنعت خودرو ارزش خود را از دست داده و هرگز به حالت سابق برنگشته است. این بخش با دیگر بخش‌های اقتصادی دنیا تفاوت دارد. برای مثال، بخش کالاهای لوکس دچار افت شد اما دوباره به حالت سابقش برگشت.

از بین ۱۰ برند خودرویی حاضر در این پژوهش، تسلا تنها شرکتی است که با افزایش ۲۲ درصدی ارزش خودش، آن را به ۱۱.۳۵ میلیارد دلار رسانده است. البته این مقدار برای پیوستن این شرکت مستقر در کالیفرنیا به لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا کافی نبوده است.

متخصصان این تیم پژوهشی معتقدند شرکت‌هایی که تمرکز بیشتری روی تکنولوژی‌های الکتریکی دارند، شانس زیادی برای بازگشت به شرایط سابق دارند.

همکاری تویوتا و پاناسونیک

گیوم سنت، رئیس عملیات جهانی این تیم پژوهشی در زمینه خودرو، در این باره گفته است:

شرکت‌هایی که در بخش خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در آینده به رشد خود ادامه خواهند داد. شرکت‌هایی که در حال از دست دادن ارزش خودشان هستند، همان شرکت‌هایی هستند که چشم‌انداز خود درباره حمل و نقل در آینده را پیاده‌سازی نمی‌کنند.

در لیست ۱۰ برند برتر صنعت خودرو، نیسان بیشترین افت ارزش را به میزان ۱۸ درصد داشته و ارزشش به ۸.۶۶ میلیارد دلار کاهش یافته است، پس از آن هوندا، آئودی و بی ‌ام ‌و با افت ارزش ۱۵، ۱۴ و ۱۲ درصد قرار دارند.

خارج از بخش خودروسازی، ارزشمندترین برند سال ۲۰۲۰ آمازون است که پس از افزایش ارزش خودش به میزان ۳۲ درصد آن را به ۴۱۵.۸ میلیارد دلار رسانده و جایگاه خودش از سال ۲۰۱۹ را حفظ کرده است.

اپل در جایگاه دوم قرار دارد و پس از آن مایکروسافت با تصاحب جایگاه سوم از گوگل در رده سوم ارزشمندترین برندهای سال قرار گرفته است.

منبع: motor1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه