مدیرعامل توییتر می‌خواهد ویرایش توییت‌ها را امکان‌پذیر کند

۲۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توییتر

اگر در گوگل عبارت How to edit a tweet (چگونه می‌توان یک توییت را ویرایش کرد) جستجو کنید، با ۳۲۱ میلیون پاسخ روبرو می‌شوید که همه‌ی آن‌ها یک چیز مشابه را می‌گویند: چنین کاری امکان‌پذیر نیست. حالا مدیرعامل توییتر «جک دورسی» (Jack Dorsey) می‌گوید که می‌داند که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی خواستار ارائه‌ی چنین قابلیتی هستند، اما امکان‌پذیر کردن ویرایش آن‌چنان هم ساده نیست.

سابقه‌ی بررسی ارائه‌ی این قابلیت، به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

«دورسی» که این حرف‌ها را در یک کنفرانس در هند بر زبان آورده، گفته: «بسیاری از کاربران برای اصلاح مواردی مانند غلط‌های املایی یا URL اشتباهی خواستار ارائه‌ی این ویژگی هستند که بلافاصله بعد از انتشار توییت، بتوانند اصلاحات موردنظر خود را اعمال کنند.» او در ادامه خاطرنشان کرده که امکان ویرایش توییت در مدت‌زمان نامحدود چیزی نیست که منطقی باشد، زیرا با این کار، کاربران خیلی راحت می‌توانند توییت‌های جدل‌آمیز خود را که مدت‌ها پیش منتشر کرده بودند، تغییر دهند. او در ادامه گفته: «ما از مدت‌ها قبل مشغول بررسی ارائه‌ی این قابلیت هستیم و نباید در رابطه با این موضوع عجله کنیم.»

به‌نظر می‌رسد سابقه‌ی بررسی ارائه‌ی این قابلیت، به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد زیرا در آن سال هم مدیرعامل توییتر اعلام کرده بود در حال بررسی این موضوع است. اگرچه ارائه‌ی قابلیت ویرایش توییت برای مدت‌زمان طولانی اصلا اقدامی منطقی محسوب نمی‌شود، ولی توییتر خیلی راحت می‌تواند کاری کند که مثلا ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از انتشار توییت، ویرایش آن امکان‌پذیر باشد و ارائه‌ی چنین مشخصه‌ای مطمئنا چندان هم مشکل نخواهد بود.

در هر صورت، تا اطلاع ثانوی، در لینک‌های مربوط به «ویرایش توییت»، معمولا به کاربران توصیه می‌شود متن توییت خود را کپی کنند، توییت اصلی را حذف، و متن اصلاح شده را دوباره منتشر کنند.

منبع: ۹To5Mac

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه