توییتر مدیر سابق اپل را استخدام می‌کند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تنوع قومیتی در توییتر

این شبکه‌ی اجتماعی با استخدام یکی از مدیران سابق اپل می‌خواهد تنوع قومیتی نیروی کارش را افزایش دهد.

عده‌ای درباره‌ی استخدام سیمیناف تردیدهایی دارند چرا که او یک مرد سفیدپوست است.

توییتر می‌خواهد یکی از مدیران سابق اپل را استخدام کند تا سمت مدیریت ارشد واحد تنوع قومیتی را به عهده بگیرد. این اقدام توییتر پس از انتقادهای شدید وارد شده به این شرکت صورت گرفت. انتقادات وارده حاکی از این بودند که درصد بسیار اندکی از نیروی کار این شرکت به نژادها و اقلیت‌های مختلف تعلق دارد.

«جفری سیمیناف» جای Janet Van Huysse را در این شبکه‌ی اجتماعی خواهد گرفت. Huysse شش سال در این سمت فعالیت می‌کرد. «برایان شیپر»، رییس منابع انسانی توییتر این خبر را از طریق صفحه‌ی رسمی‌اش در توییتر اعلام کرد. سیمیناف هم گفته که برای ملحق شدن به توییتر بسیار هیجان‌زده است. او به مدت دو سال مدیر تنوع قومیتی و اقلیتی در اپل بود. توییتر در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

احتمالا سیمیناف تلاش خواهد کرد که نیروی کار این شبکه‌ی اجتماعی جهانی‌تر شود. یعنی، با افراد از نژادها، قومیت‌ها و اقلیت‌های مختلف بدون هیچ تبعیضی برخورد شود و با فرصت برابر بتوانند در توییتر استخدام شوند. هرچند که عده‌ای درباره‌ی استخدام سیمیناف تردیدهایی دارند چرا که او یک مرد سفیدپوست است. اما تنوع قومیتی و نژادی صرفا به مسئله‌ی سیاه‌پوست و سفیدپوست مربوط نمی‌شود. بلکه تنوع قومیتی به معنای واقعی‌اش شامل افراد با نژادها، جنسیت‌ها و پیشینه‌ی اقتصادی اجتماعی گوناگون و همچنین افرادی با ناتوانایی‌های فیزیکی هم می‌شود.

در حال حاضر در توییتر، ۲ درصد از نیروی کار را کارمندان آفریقایی آمریکایی تشکیل می‌دهند و ۴ درصد هم اسپانیایی و پرتغالی هستند. در این میان زنان هم ۱۳ درصد نیروی کار این شرکت را تشکیل می‌دهند. مسوولان این شبکه‌ی اجتماعی گفته‌اند که می‌خواهند درصد تعداد اقلیت‌ها در شغل‌های مرتبط با تکنولوژی را به ۹ درصد افزایش دهند و همچنین سمت‌های مدیریتی آنها را هم به ۶ درصد برسانند.

منبع: Twitter

اخبار مرتبط: امید کردستانی رییس هیات مدیره‌ی توییتر شد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    ببین توروخدا دنیا رو به چه روزی انداختن.اخه هرکس استعداد داره باید امکان عرض اندام پیدا کنه.حالا سفید و سیاه کم بود مسئله قومیت هم اضافه شد.
    اینجوری روز بروز اوضاع دنیا بدتر میشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه