توییتر از کاربرانش کمک می‌خواهد

۱۰ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خبرهای دروغ به موضوع مهمی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. حتی بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌های مختلف در پی مقابله با این موضوع هستند. تا این لحظه فیسبوک سعی کرده با استفاده از الگوریتم‌های خاص با خبرهای دروغ مبارزه کند. حالا مشخص شده که توییتر هم برای شناسایی خبرهای دروغ دست به کار شده و از کاربرانش در خواست کمک کرده است.

براساس گزارش قرار گرفته در سایت واشنگتون پست توییتر قصد دارد ابزاری به وجود بیاورد تا کاربران به وسیله آن بتوانند خبرهای دروغ، گمراه کننده و خبرهای حاوی اطلاعات مضر را شناسایی کنند. این امکان فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و به نظر می‌رسد که به صورت یک منوی مجزا به این شبکه اجتماعی اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد که این ویژگی در اختیار شرکت‌های مختلف قرار گرفته تا آن را آزمایش کنند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا این امکان به صورت عمومی عرضه می‌شود یا خیر. حتی سخنگوی شرکت توییتر در این‌باره گفته که فعلا قصد ندارند این امکان را در اختیار کاربران قرار دهند.

برای استفاده از چنین قابلیتی باید فعلا منتظر بمانیم؛ اما توییتر در حال حاضر ابزار مناسبی برای مشخص کردن پست‌ها نامناسب دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. یا این حال عرضه شدن ابزاری که تمرکز آن روی خبرهای دروغ باشد هم در نوع خودش جالب است.

 

منبع: WashingtonPost
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه