[اینفوگرافیک] تکامل انسان در آینده چگونه خواهد بود؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انسان‌تباران بیشتر از چند میلیون سال عمر ندارند و سن انسان هوشمند نهایتا به ۲۰۰ هزار سال می‌رسد. انسان‌ها طی میلیون‌ها و هزاران سال تغییرات زیادی کرده‌اند. ولی تا به حال فکر کرده‌اید در آینده انسان‌ها ممکن است به چه شکلی در بیایند؟ آیا ممکن است قابلیت ابزارسازی انسان و فناوری او بتواند تکاملش را تحت تاثیر قرار بدهد؟ وب‌سایت فیوچریزم که علاقه‌ی زیادی به آینده‌پژوهشی دارد، با استفاده از بعضی داده‌های علمی و البته مقدار خیلی زیادی تخیل، پیش‌بینی جالبی از آینده انجام داده است. البته هدف اصلی این پیش‌بینی، ایجاد این سوال در ذهن مردم و تحریک کنجکاوی آن‌هاست. اینکه به آینده فکر کنیم و تصور کنیم در هزاران و میلیون‌ها سال آینده انسان‌ها ممکن است به چه شکلی در آمده باشند. توصیه می‌کنیم حتما مقاله‌ی اینفوگرافیک زیر را مطالعه کنید و جدا از اینکه درباره‌ی آینده‌ی انسان چه گفته، خودتان در این مورد فکر کنید.

Human_Evolution_PR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۷ دیدگاه
  1. سجاد

    دوستان لطفا متن اصلی پست رو بخونید:
    “البته هدف اصلی این پیش‌بینی، ایجاد این سوال در ذهن مردم و تحریک کنجکاوی آن‌هاست. اینکه به آینده فکر کنیم و تصور کنیم در هزاران و میلیون‌ها سال آینده انسان‌ها ممکن است به چه شکلی در آمده باشند.”
    این یه نمونه پیش بینی هست هر کسی می تونه نظر متفاوتی داشته باشه ، مثلا ما از لحاظ دینی اعتقاداتی داریم که شاید کل دنیا اونو قبول نداشته باشه ولی همین که خودمون به اعتقاداتون احترام بزاریم و در موردش تفکر کنیم به نظرم کافی باشه.

  2. سجاد

    اصلا کاری به حرف بقیه ندارم که توهم و این جور چیزاست
    من که حال کردم باش
    مرسی آقای مومن زاده

  3. مهدی

    مقاله اصلاً منطقی نبود. هیچ جای این مقاله به کشف موجودات زنده ای که ممکنه در میلیاردها سیاره قابل حیات که ففط در همین کهکشان راه شیری وجود داره اشاره نکرده.موجوداتی که ممکنه خیلی از ما پیشرفته تر و یا عقب تر باشند. بخصوص اون قسمت از مقاله که انسان دوباره به جک و جونور تبدیل میشه خیلی ساده لوحانه است.
    انسان کنونی در گرمایش جهانی نقش تاثیرگذاری داره یعنی طبق این مقاله در هزاران سال بعد نمی تونه جلوی یخبندان احتمالی را بگیره؟؟؟!!!
    از همه مسخره تر خروج انسان از جسم و تبدیل شدن به یه چیزی شبیه رقیب شدن برای خداست.
    شتاب علم طی چند دهه اخیر بسیار زیاد شده و در سالهای آینده بیشتر هم خواهد شد.به نظر من پیشرفت علم چیزی نیست که پایانی داشته باشه.
    درسته که ما الآن نسبت به صد سال پیش خیلی بیشتر از جهان اطرافمون اطلاع داریم ولی هنوز رازهای بسیار زیادی در کیهان هست که ازش بی خبریم.نمیشه با علم کنونی هزاران سال آینده را پیش بینی کرد.

    1. EVER GREEN

      در رابطه با عدم اشاره به حیات ذی شعور ماورای نوع بشر و عدم جلوگیری از یخبندان با شما موافقم!اما درمورد تغییرات شکل بدنی و ظاهری حیات انسانی و همچنین گسترش و جهان شمول شدن شعور انسان یا به تعبیر شما خروج از حالت جسم نظرم متفاوته!
      ببینید تکامل داروینی در روند طبیعی و نرمال خودش که وابسته و متاثر از محیط و شرایط زیستی هستش به خودی خود میتونه تاثیرات باورنکردنی و شگرفی رو انسان داشته باشه!حالا ببینید اگه طبق فرض مقاله خود انسان هم در مرحله اول به دستکاری های وسیع و در مرحله بعد به باز طراحی بنیادی ژنوم خودش اقدام کنه و این مساله با تکامل داروینی ترکیب بشه چه حالتهای محتمل و البته دور از ذهنی روی خواهد داد!!!پس نمیشه گفت مسخرس!
      درمورد خروج از حالت جسم و حضور انسان به شکل یک شعور بنبادی تو همه ی ذرات ماده در کیهان هم باید بگم انسان همیشه میل به جاودانگی داشته و در این مقاله هم این مساله با جملات پایانی نویسنده درمورد تلاش همون ماهیت جدید انسانی برای فرار از بازگشت به نقطه آغازین و نابودی کاملا مشهوده!!و این امر تنها تو حالتی میسر میشه که انسان به این شکل جدید در سرتاسر عالم ماده حضور و سیطره داشته باشه!! با این اوصاف تنها راه نجات این ماهیت جدید انسانی به نوعی گذر از تکینگی کیهانی وحضور در ورای اون هست تا بتونه در جهانهایی موازی وجدید با قوانین بنیادی جدید گسترش پیدا کنه و به نوعی به حیات و تکامل دیگر گونه خودش ادامه بده یعنی آغازی در انتهای یک پایان…!اینکه سازوکار و چگونگی بروز این شکل از تکامل انسانی چگونه خواهد بودبحثی جداست اما با توجه به اینکه میل انسان به جاودانگی قویترین عامل در ایجاد همه تغییرات در خود وجهان پیرامونش هست “انتخاب” این شکل از تکامل شاید محتمل ترین احتمال باشه…!

  4. وحید

    اگه اینجوری بخوایم ب قضیه نگاه کنیم میشه حتی گفت که ما انسان ها قبلا توی سیاره ی دیگه ای زندگی میکردیم و به زمین اومدیم
    اون قسمتی که نوشته خودمون ژن های خودمونو تقویت میکنیم میشه حتی به این فکر کرد که نکنه همین الانشم اجدادی داشتیم که ژن های الان مارو نوشتن
    و همه ی اون پیشرفت گذشته دوباره نابود شده و انسان از صفر شروع کرده

    1. پارسا

      شاید

    2. EVER GREEN

      دیدگاه جالب و البته منطقی هست!…روند تکاملی که ادامه داشته و ادامه دارد…

  5. عرفان

    مقاله نویس خیلی rick and morty رو نگاه میکرد کامپوترونیم رو از rick and morty کش رفته

  6. محمد

    ولی جالبه که آخرش به یه مرحله ای رسیدن که ما بهش میگیم قیامت و اونا اسمشو گذاشتن جهان خواهر.یعنی جایی که هیچ علمی برکسی پوشیده نیست و جهانی است که در آن میتوان پیشرفتهای بسیار عمیق تری داشت.

  7. gunmetal25

    دوستان فکر نکنید این حرفا علمی تخیلیه اما بدونید که این گفته ها تخیلی علمی هست!.و قسمت آخرش حتی خنده دار هم نیست.همین پانصد سال پیش کسی فکرش رو هم نمیکرد امروز ما اینجوری باشه حالا ما راجب چندین میلیون سال بعد نظر میدیم؟

  8. علی

    به نظر من همونجوری که نظریه چرخش زمین به دور خورشید برای اطرافیان گالیله چرت و مسخره بود، اینجور بلندپروازی ها هم به نظر خیلی ها ممکنه شوخی و مسخره بیاد. اگه بگیم غیر علمیه، خب داریم با علم الانمون به این مقوله نگاه میکنیم که اشتباهه. روند رشد علم از ۲۰۰، ۳۰۰ سال پیش تا الان ببینید چطور زیاد شده که ما سال ۱۹۹۰ مثلا، نمیتونستیم تصور تکنولوژی های امروزی رو داشته باشیم. توی اون سال ها چند نفر بودن که بتونن مثلا اینترنت اشیاء رو تصور کنن یا حتی مسخره نکنن؟!
    در مورد دین هم یه چالش که به وجود میاد اینه که از کجا معلوم همین خدایی که ازش همه حرف میزنن همون انسان در نقطه امگا نباشه؟
    اگه فیلم اینتراستلار رو دیده باشید خیلی خوب میشه این پارادوکس های زمانی رو هضم کرد.

    1. METAL

      اولا خدا هر چه هست لیاقت پرستش را دارد.
      دوم: ما محدود شده ایم به دنیای اتم ها و تا جایی که قابلیت های اتم ها اجازه بدهد می توانیم
      تکنولوژی را پیش ببریم.
      خورشید یک نیروگاه هسته ای کنترل شده است که هر ثانیه معادل انفجار هزران میلیارد بمب اتمی
      انرژی تولید می کند.اما انسان بعد از بیش از ۵۰ سال تلاش هنوز هم نتوانسته یک نیروگاه همجوشی هسته ای کار آمد بسازد که توانی در حد یک بمب اتمی کوچک در ثانیه یا به عبارتی ۶۲ هزار گیگاوات در ثانیه داشته باشد و نخواهد توانست.
      و همچنین نخواهد توانست پهباد هایی به اندازه پنج میلیمتر بسازد.
      برخی از رویاها هیچ گاه به واقعیت نخواهند پیوست.

      1. متین

        دوست عزیز

        با احترام به نظر شما
        اما شما دارید علم ۱۰۰۰ سال بعد رو مثل علم الان میدونید باید بهتون بگم انسان جای پیشرفت داره و نمیشه سطح علمی که الان داریم رو پایان علم دونست

  9. مسعود

    پس با این اوصاف چشم ما ظهور رو نخواد دید
    ٩ میلیون سال دیگه من تبدیل به غبار هاى سطح مریخ میشم
    متشکرم

  10. حسن

    مگه میشه مگه داریم
    تخیل نویسنده زده به سقف
    wow

  11. مهندس

    قبول کردن این مقاله خیلی راحتر از باور کردن باورهای جا افتاده ی فعلی است!

    1. علی

      عالی بود

  12. فرخ کاردان

    واقعا خوب گفتین که از مقدار خیلی زیادی تخیل استفاده شده!
    ذهن ابری، دانلود افکار، کامپوترونیم، نام گذاری های عجیب و ….
    میتونه سوژه خوبی واسه بازی های کامپیوتری باشه، یه چیزی شبیه Horizon Zero Dawn
    ولی خیلی جالب بود، ممنون از این انفوگرافیک

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه