[CES 2016] کیا به طور جدی روی رانندگی خودکار کار می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تکنولوژی رانندگی خودکار کیا

کیا در نمایشگاه CES برند درایو وایز (Drive Wise) را برای اشاره به همه تکنولوژی‌های رانندگی خودکار این شرکت معرفی کرد.

کیا در نظر دارد در دو سال آینده با همکاری شرکت هیوندای مبلغ ۲ میلیارد دلار برای تکنولوژی ADAS سرمایه‌گذاری کند.

شرکت خودروسازی کیا درباره‌ی سیستم‌های پیشرفته‌ی دستیاری راننده (ADAS) جدی‌تر شده و در همین راستا در نمایشگاه CES امسال «درایو وایز» Drive Wise را به عنوان برندی معرفی کرده که مجموعه‌ی تکنولوژی‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. با سیستم درایو وایز خودروهای کیا تا سال ۲۰۲۰ نیمه‌خودران می‌شوند و تا سال ۲۰۳۰ خودروهای کاملا خودکار و خودران این شرکت به جاده راه می‌یابند.

تکنولوژی‌های ADAS در حال حاضر در مرحله‌ی توسعه قرار دارند، اما کیا روی رانندگی خودکار در بزرگ‌راه (HAD)، رانندگی خودکار در داخل شهر (UAD)، تطابق با خودروی جلویی (PVF)، سیستم توقف اورژانسی (ESS)، دستیار ترافیک سنگین (TJA) و تکنولوژی‌های مربوط به پارک کردن خودکار هم کار می‌کند.

تکنولوژی HAD به خودروهای کیا این امکان را می‌دهد که درون خطوط راهنمایی بمانند و در صورت نیاز با استفاده از حسگرهای رادار و تشخیص دوربین، لاین عوض کنند. در حالی که UAD برای دریافت اطلاعات به‌روز از ترافیک متراکم شهرهای شلوغ از سیستم موقعیت‌یابی GPS و داده‌های ترافیک شهری استفاده می‌کند.

کیا در ماه گذشته در ایالت نوادا مجوز توسعه‌ی خودروهای خودران را دریافت کرد و در نظر دارد در دو سال آینده با همکاری شرکت هیوندای مبلغ ۲ میلیارد دلار برای تکنولوژی ADAS سرمایه‌گذاری کند.

منبع: Tech Radar

CES_2016_Slider_Final

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه