تکنولوژی جدید کوالکام برای دوربین‌های دوتایی موبایل

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند ماه گذشته شاهد عرضه‌ی گوشی‌های مختلف با دوربین‌های دوتایی بودیم. از ال‌جی با گوشی LG G5 گرفته تا هواوی با گوشی P9 و همین چند وقت پیش که شرکت اپل گوشی آیفون ۷ پلاس را معرفی کرد. این گوشی‌ها آینده دنیای عکاسی با موبایل را تغییر دادند. دوربین‌های دوتایی به سرعت به یکی از هیجان‌انگیزترین تکنولوژی‌های موبایل تبدیل شدند و از هم اکنون شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گلکسی S8 سامسونگ هم دوربین دوتایی دارد. حالا شرکت «کوالکام» (Qualcomm) که به واسطه‌ی ساخت تراشه‌ی اسنپ‌دراگون شهرت پیدا کرده، تکنولوژی جدیدی را برای ساخت دوربین‌های دوتایی معرفی کرده که Clear Sight نام دارد.

تکنولوژی Clear Sight با تراشه‌‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و اسنپ‌دراگون ۸۲۱ سازگار خواهد بود. کوالکام در این‌باره گفته:” با این تکنولوژی می‌توان از دو دوربین روی گوشی‌ها استفاده کرد که هر کدام آن‌ها لنز و سنسور مخصوص خودشان را خواهند داشت. همانند کاری چشم‌های انسان‌ انجام می‌دهند. لنز‌ها فاصله کانونی یکسان دارند که باعث می‌شوند هر دو یک فاصله‌ی مشخص را ببینند؛ اما هر دوربین از یک سنسور متفاوت برای عکاسی بهره می‌برد. یکی سنسور رنگی دارد و دیگری از سنسور سیاه و سفید که می‌تواند نور بیشتری دریافت کند بهره می‌برد.”

clear-sight-diagram-feature

سنسور سیاه و سفید باعث می‌شود که گوشی بتواند در مکان‌هایی که نور کم است، تصاویر با کیفیت‌تری ثبت کند. این سنسور باعث می‌شود که نور عکس‌ها بیشتر و از نویز آن‌ها کاسته شود و همچنین شفافیت بیشتری به تصاویر اضافه می‌کند. زمانی که عکس این دوربین با عکس دوربین رنگی ترکیب می‌شود، نتیجه‌ی آن شگفت‌انگیز خواهد بود. این تکنیکی است که تقریبا تکنولوژی HDR به تصاویر اضافه می‌کند.

تکنولوژی جدید کوالکام برای گوشی‌هایی که از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و اسنپ‌دراگون ۸۲۱ بهره می‌برند، عرضه می‌شود. همچنین قطعا در آینده شاهد استفاده از Clear Sight در تراشه‌های بعدی این شرکت هم خواهیم بود. حالا باید ببینیم که چه شرکت‌هایی از آن استفاده می‌کنند.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌

Drone_Footer

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. اقبال

    چرا میگید تکنولوژی جدید! مگه دقیقا همین تکنولوژی نیست که با همکاری شرکت « لایکــا » روی هواوی P9 استفاده شده ؟

  2. محمدعلی

    چقد خوبه..اینکار تقریبن تکنولوژی p9 را روی همه گوشی ها اضافه میکنه و این بتعث میشه علنن،دوربین دوم این موبایل،یه چیز نمادین باشه.

  3. اسماعیل

    تکنولوژی شبیه همین تو p9 هواوی داره استفاده میشه که واقعا فوق العادست.خودم باهاش کار کردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه