ثبت پتنت استفاده از تکنولوژی لیزری در گوشی‌های هوشمند سامسونگ

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ یک پتنت جدید به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد گوشی‌های هوشمند خود را به تکنولوژی لیزری تشخیص علایم حیاتی مجهز کند.

با نگه داشتن گوشی و قسمت لیزر آن روی مچ دست، می‌توان این علایم را ردیابی کرد.

در حال حاضر قابلیت‌هایی روی گوشی‌ها فراهم است که عموما کاربرد ورزشی دارند و می‌توانند، مثلا، ضربان قلب افراد را اندازه‌گیری کنند. در این سیستم‌ها از تکنولوژی لیزری استفاده شده است و عده‌ای عقیده دارند که میزان دقت در آن‌ها به اندازه‌ی دستگاه‌های نوار قلب نیست. حتی اگر این‌طور هم باشد، وجود این تکنولوژی برای یک بررسی و ارزیابی کلی، مفید است.

در پتنت جدیدی که توسط سامسونگ به ثبت رسیده، می‌بینیم که این شرکت می‌خواهد در آینده گوشی‌های هوشمند خود را مجهز به تکنولوژی لیزری خاصی کند. این سیستم قادر به نمایش علایم مربوط به سلامت و حیات افراد خواهد بود. در واقع با نگه داشتن گوشی و قسمت لیزر آن روی مچ دست، می‌توان این علایم را ردیابی کرد. از دیگر قابلیت‌های این تکنولوژی، اسکن فشار خون، شدت جریان خون، تعداد نبض و شرایط پوست بدن است.

از دیگر قابلیت‌های این تکنولوژی، اسکن فشار خون، شدت جریان خون، تعداد نبض و شرایط پوست افراد است.

در پتنت مذکور چنین درج شده که این تکنولوژی قابل نصب داخل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی است.

البته معمولا کاربران عادی از این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نمی‌کنند؛ این بیش‌تر یک امکان مفید برای کار پزشک‌ها و پرستارها محسوب می‌شود که بخواهند یک ابزار دم دست و سریع برای اندازه‌گیری علایم حیاتی بیماران داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ می‌خواهد در چه قالبی از این تکنولوژی استفاده کند یا از چه زمانی آن را به اجرا درخواهد آورد؟ فعلا فقط پتنت این طرح به ثبت رسیده و شاید حتی در همین مرحله‌‌ی تست باقی بماند.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Ali S

    یه سلامی هم بکنیم به جانی آیو
    .
    .
    .
    سلام خسته، خسته نباشی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه