بیانیه مطبوعاتی؛ ثبات قیمت‌ها در دیجی‌کالا

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ثبات قیمت‌ها در بیش از ۱.۷ میلیون قلم کالا، تعهد دیجی‌کالا به کاربران خود است.

بازدید روزانه میلیون‌ها کاربر از سراسر ایران از دیجی‌کالا، مسئولیت سنگینی را برای ما ایجاد می‌کند. اعتماد مشتریان و کاربران دیجی‌کالا مهم‌ترین سرمایه ما است و حفظ این اعتماد را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانیم. جلوگیری از افزایش قیمت غیرقانونی و نامتعارف در شرایط فعلی، تعهد دیجی‌کالا به مشتریان و کاربران خود است. در راستای عمل به این تعهد و حفظ حقوق مشتریان و کاربرانی که از دیجی‌کالا به عنوان مرجع قیمتی استفاده می‌کنند، از لحظه اعلام خبر افزایش قیمت بنزین، با افزایش قیمت کالاها مقابله کردیم و توانستیم ثبات قیمت‌ها را در همه ۱.۷ میلیون نوع کالایی که در دیجی‌کالا عرضه می‌شود، تضمین کنیم. در همین راستا اقدامات مهمی در چند روز گذشته در تیم تکنولوژی و بازرگانی دیجی‌کالا صورت پذیرفته است که جزئیات آن به شرح زیر است.

  1. کالاهایی که توسط خود دیجی‌کالا به فروش می‌رسند هیچ افزایش قیمتی نسبت به روز پنجشنبه ۲۳ آبان ۹۸ نداشته‌اند و در ۴۷۰۰ قلم از این کالاها که بخش عمده آن شامل محصولات مواد غذایی و سوپرمارکتی است، با کاهش قیمت نیز همراه بوده‌اند.
  2. با ابزارهای نظارتی تکنولوژی محور که پیش از این در سال ۹۷ توسعه داده شده بودند، نحوه قیمت‌گذاری ۳۰ هزار فروشنده و کسب‌وکار از سراسر ایران که در بازارگاه یا پلتفرم مارکِت‌پِلیس دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند، به طور بر خط و لحظه‌ای پایش می‌شود. از قیمت‌گذاری‌های نامتعارف به طور خودکار جلوگیری و در صورت عدم تعهد به بازه‌های قیمتی تعیین شده کالاهای مورد نظر غیرفعال می‌شوند. از تاریخ جمعه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا این لحظه ۸۳ هزار قلم کالا از مجموع بیشتر از ۱.۷ میلیون قلم کالا (حدود ۴٪) که به شرایط قیمت‌گذاری دیجی‌کالا پایبند نبودند، غیرفعال شدند و به فروشندگان آن‌‌ها تا زمان بازگرداندن قیمت‌ها به شرایط عرفی و قانونی، اجازه فروش داده نخواهد شد.
  3. ارسال رایگان سفارش‌های بالای ۱۵۰ هزار تومان به سراسر ایران، مانند گذشته ادامه دارد و برای سفارش‌های کمتر از این مبلغ نیز، با افزایش قیمت بنزین، هیچگونه افزایش قیمتی در مبلغ هزینه ارسال صورت نپذیرفته است.
  4. در تعامل بسیار مثبت و سازنده‌ای که با تولیدکنندگان، فروشندگان و کسب وکارهای فعال در پلتفرم مارکِت‌پِلیس دیجی‌کالا صورت پذیرفته است، ضمن کنترل و حفظ ثبات قیمتی، عرضه هیچ کدام از گروه‌های محصولی متوقف نشده است و مشتریان دیجی‌کالا، به تمام کالاهای مورد نیاز خود دسترسی دارند. دیجی‌کالا قدردان تلاش و همکاری ارزشمند ۳۰ هزار کسب وکار ایرانی است که بدون یاری آن‌ها حفظ شرایط آرام بازار آنلاین و تضمین تجربه خوشایند خرید مشتریان امکان‌پذیر نبود.

مهم‌ترین اصل دیجی‌کالا، مشتری‌محوری است و به آن همواره پایبند خواهیم بود. امیدواریم بتوانیم به کمک تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌هایی که توسط ۳۵۰۰ نفر از پرتلاش‌ترین جوانان این کشور توسعه داده شده است، همواره و در هر شرایطی بخشی از راه حل باشیم.

روابط عمومی گروه دیجی‌کالا

دیدگاه شما

۱۸ دیدگاه
  1. میلاد لگزیان

    با سلام
    من چندین سال هست از شما خرید میکنم. ولی این ثبات قیمت اصلا در کالاهایی که فروشندگان آن غیر از دیجیکالا هستند دیده نمیشود. شما کالا DKP – ۱۰۶۵۱۵۷ نگاه کنید شما میگید قیمت ۵% باید فرق کنه این تبلت در کمتر از ۱ ماه از زمان گروه شدن بنزین نزدیک به ۲۰% قیمتش افزایش پیدا کرده و هر روز هم میره بالاتر در حالیکه در فروشگاه های انلاین دیگه که اگر خودتون سرچ کنید راحت پیدا میکنید نزدیک به ۸۰۰ هزارتومان ارزون تر هست.
    من خودم با اینکه تا حالا ۱۵۹ تا سفارش از دیجیکالا داشتم که شاید جمعشون بیش از ۵۰ میلیون بشه ولی جدیدا سعی میکنم برم بازار جنس های دیجیتال را تهیه کنم. یعنی این فروشندگان خارجی شما تا جایی که میتونند بالاترین قیمت را اعلام میکنند

  2. محمد

    آفرین

  3. علی

    این چطور کنترلی است که قیمت یک شامپو (dkp-305495) که تا سال پیش ۸ تا ۱۵ هزار تومان فروش می رفت الان ۱۴۸ هزار تومان؟!
    یا نخ دندان (dkp-98435) به قیمت ۱۴۲ هزار تومان که آخرین بار ۱۹ تومن خریده بودم سه ماه پیش!!

    1. قیمت این کالاها از سال گذشته تغییر کرده است و ارتباطی با افزایش قیمت بنزین ندارد.
      نمودار قیمت گوشی سامسونگ a30

  4. علی

    عزیزم شما هزینه ارسال رو ۱۵۰۰ گرون کردی. چی میگی؟!

    1. هزینه ارسال از یک ماه پیش از ۸۰۰۰ هزار تومان به ۹۵۰۰ تومان تغییر کرده و ارتباطی با افزایش قیمت بنزین نداشته است.

      1. Hani

        سلام
        پس دلیل افزایش قیمتش چیه؟..از چند هفته قبل از افزایش قیمت با تاکسی های اینترنتی صحبت شده بود و برنامه ریزی برای سهمیه بندی بنزین که بهشون سهمیه تعلق بگیره…حتما دیجیکالا از این خبر داشته چون با تپسی هم درارتباطید دیگه :)…۱ ماه هم نیست کمتر از یک ماهه..
        ارسال رایگان سوپرمارکت هم که از ۱۰۰ تومن شده ۱۵۰ تومن
        کلی انتقاد دیگه هم به دیجیکالا وارد هست مثل قیمت هایی که الکی افزایش میدید و بعد تخفیف نجومی داده میشه که یعنی ما خیلی تخفیف میدیم…متاسفانه به علت محدودیت تو ایران نمیتونیم خرید از سایت های بین المللی داشته باشیم و کسب و کار دیگه ای تو ایران فعلا نمیتونه به پای دیجیکالا برسه و فعلا یک گرینه بیشتر نداریم اگر گزینه های دیگه بود مطمئنا انتخاب مردم تغییر میکرد ؛)
        مقداری به شعور مخاطب احترام گذاشته و بعد حرف از ثبات قیمت بزنیم…متشکرم

      2. سلام
        هزینه‎های بسته‌بندی و حمل و نقل از ابتدای سال ۹۸ افزایش یافته و دیجی‌کالا هم از یک ماه پیش به دنبال افزایش هزینه‌ها و با وجود ثابت نگه داشتن هزینه ارسال (برای سفارشات کمتر از ۱۵۰ هزار تومان) ناچار به افزایش اندک این هزینه برای سفارشات کمتر از ۱۵۰ هزار تومان بود. این تغییر قیمت و تغییر سقف ارسال کالاهای سوپرمارکتی پیش از تغییر قیمت بنزین و از یک ماه پیش و به دنبال افزایش هزینه‌ها از ابتدای سال اتفاق افتاده است.
        همچنین تغییر قیمت کالاها برای فروشندگان دیجی‌کالا قوانین و شرایط مشخص و ضابطه‌مندی دارد و در صورت تخلف فروشندگان نسبت به افزایش قیمت پیش از تخفیف، با هر موردی که دیده شود برخورد خواهد شد.
        دیجی‌کالا همواره در تلاش است تجربه خوشایند از خرید برای مشتریان رقم بزند.

  5. مهرداد

    با آرزوی موفقیت
    سایت openbox رو کی باز می‌کنید؟
    واقعا ظرفیت بسیار بالایی داره، که می‌تونه جای بسیاری از سایت های مشابه رو بگیره.
    خیلی ایده های جذابی، میتونید روی اون پیدا کنید.

  6. amir

    خوب چرا میگید افزایش هزینه نبوده. الان هزینه ارسال۹۵۰۰ شده. قبلا هم همین بود؟

    1. هزینه ارسال از یک ماه پیش از ۸۰۰۰ هزار تومان به ۹۵۰۰ تومان تغییر کرده و ارتباطی با افزایش قیمت بنزین نداشته است.

  7. farham

    بلکه قیمت قلم ثابت بمونه…
    حاجی ما گوشمون پره ازین چیزا..بچه گول نمیزنید ک
    فقط اگه میشه، آروم آروم قیمتارو ببرید بالا که کمتر اذیت شیم.
    مرسی

  8. farid

    دم شما گرم

  9. محمد

    بخاطر همینه اولین روز اعتراضات شب نشده قیمت همه ی گوشی ها بالا رفت ؟
    گوشی a30 از دو و ششصد شد سه تومن
    آ ۵۰ دویست گذاشت روش
    شیاومی قیمتاش رف بالا نجومی شد یا ناموجود شد

    بهر حال خوب سر ملت شیره میمالی دیجی کالا

    1. قیمت این گوشی ها به غیر از افزایش قیمت متعارف تا ۵ درصد که همچون گذشته است، افزایش قیمت بیشتری نداشته است

  10. Ali

    با سلام
    دیجی کاالای عزیز
    شما اگه قیمت هارو افزایشم ندید همین الانم قیمت تقریبا تمامی گوشیای شما بسیار بیشتر و گاهی اوقات با مقایسه قیمت های شما با باقی سایت ها واقعا تعجب آوره.بطوری که آدم پیش خودش میگه چطور دی جی کالا تو این دوران(نه فعلا!) که کاربرا میتونن به راحتی مقایسه کنن چنین قیمت هایی میزاره.ببینید این صحبت ها که ما جنسامون فلانه یا فلان خدماتو میدیم یا نسبت به خرید حضوری فلان فرقو داریم تا یجایی کاربرد داره و واقعا سایت های خوبی در زمینه فروش اینترنتی با قیمت کمتر و خدمات مشابه وجود داره،و همچنین خرید حضوری.
    بنظرم باید تغییر اساسی تو قیمت گذاری هاتون انجام بدید.

  11. saeid_biologist

    دست شما درد نکنه. اگر همه موسسه‌ها مثل دیجیکالا بودند ما هم مثل ژاپن میشدیم

  12. یحیی

    تو https://affiliate.digikala.com کپچای گوگل رو غیرفعال کنید چون باز نمیشه و نمیزاره لاگ این کنیم
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه