با جذاب‌ترین گجت‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
گجت

در هر سال علاوه بر گجت های معمولی و نه‌چندان جالب، شاهد عرضه‌ی گجت‌های هیجان‌انگیزی هستیم که حداقل از یک ویژگی قابل توجه بهره می‌برند و تا حدی کاربران را شگفت‌زده می‌کنند. به همین خاطر، در این فهرست قصد داریم به تعدادی از این گجت های جذاب که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند، نگاهی بیندازیم.

تبلت مایکروسافت سرفیس گو

گجت

استفاده از لپ‌تاپ ۵۰۰ دلاری به معنای این است که نباید انتظار ویژگی‌های هیجان‌انگیزی داشته باشیم. اگر چنین لپ‌تاپی قدرتمند باشد، احتمالاً سنگین و بزرگ است و اگر هم سبک باشد، احتمالاً از لحاظ عملکرد حرف چندانی برای گفتن ندارد. در این میان، سرفیس گو یک تبلت هیبریدی ۵۰۰ دلاری جذاب است که طراحی بسیار زیبایی دارد و از پس اجرای برنامه‌های مهم هم به‌خوبی برمی‌آید.

دوربین‌های نیکون Z7 و کانن EOS R

گجت

اگرچه در چند سال گذشته محبوبیت دوربین‌های عکاسی تا حدی کاهش یافته است، ولی در این مدت شاهد نوآوری‌های جذابی بوده‌ایم که مورد توجه طرفداران پروپاقرص دوربین‌های حرفه‌ای قرار گرفته است. این روزها، نبرد مربوط به دوربین‌های بدون آینه فول فریم با شدت زیادی در جریان است. سونی در این زمینه ید طولایی دارد و در سال ۲۰۱۸ هم با عرضه A7R III توانست برنده این نبرد شود. اما شاید هیجان‌انگیزترین خبر در این سال، ورود نیکون و کانن به عرصه دوربین‌های بدون آینه بود و باید ببینیم این دو شرکت باسابقه در ادامه چگونه می‌خواهند در این نبرد، رقبا را کنار بزنند.

ایرفون جبرا Elite 65t

گجت

بسیاری از کمپانی‌ها شانس خود را در زمینه‌ی توسعه‌ی ایرفون‌های کاملاً بی‌سیم امتحان کرده‌اند اما شرکت «جبرا» (Jabra) از معدود شرکت‌هایی است که در این زمینه عملکرد قابل توجهی داشته. به غیر از کیفیت صدای عالی، این گجت از هر سه چالش گجت های مشابه سربلند بیرون آمده: اندازه، ارتباط و عمر باتری. اگر هم به دنبال خرید مدل مقاوم در برابر آب و گردوغبار هستید، می‌توانید نسخه‌ی «اکتیو» (Active) آن را خریداری کنید.

هدفون سونی ۱۰۰۰XM3

گجت

اولین نسل از سری هدفون‌های سونی ۱۰۰۰X سه سال پیش عرضه شد و با توجه به کیفیت صدای عالی و قابلیت حذف صدای محیط که داشتند، مورد توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان قرار گرفتند. بدون شک، سومین نسل آن‌ها بهترین مدل موجود محسوب می‌شود. علاوه بر امکانات فوق‌العاده در راستای حذف صدای محیط، به لطف بهره‌گیری از پنل لمسی، کاربران به‌راحتی می‌توانند نحوه پخش موسیقی را کنترل کنند.

کنترلر Scuf Vantage

گجت

کاربران ایکس‌باکس وان از بین انواع و اقسام کنترلرهای متنوع قابل شخصی‌سازی حق انتخاب دارند اما این موضوع چندان برای گیمرهای پلی‌استیشن ۴ صدق نمی‌کند. در این میان، Scuf Vantage اولین کنترلر پلی‌استیشن ۴ است که همانند نمونه‌های رقیب، کاملاً قابل شخصی‌سازی است و کاربران می‌توانند کاربرد تک‌تک جنبه‌های آن را با توجه سلیقه و نظر خود تغییر دهند.

لپ‌تاپ یوگا بوک C930 لنوو

گجت

گوشی‌های هوشمند عمدتا دیگر از کیبوردهای فیزیکی استفاده نمی‌کنند اما در مورد لپ‌تاپ‌ها، کاربران هنوز استفاده از چنین کیبوردهایی را ترجیح می‌دهند. اما در نسل دوم یوگا بوک، لنوو نشان داده که حذف کیبورد فیزیکی از لپ‌تاپ‌ها آن‌چنان هم ترسناک نیست. نه‌تنها یوگا بوک C930 نسبت به نسل قبلی خود از توانایی‌های بیشتری بهره می‌برد، بلکه به لطف جایگزینی نمایشگر جوهر الکترونیکی به جای کیبورد فیزیکی، می‌توانید از این لپ‌تاپ تحت عنوان کتاب‌خوان یا دفتر طراحی استفاده کنید. اگر آینده از آن لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر دوگانه است، پس یوگا بوک C930 به‌خوبی قسمتی از این آینده را نشان می‌دهد.

نمایشگر هوشمند هوم هاب گوگل

گجت

گوگل اولین کمپانی سازنده نمایشگر هوشمند محسوب نمی‌شود و احتمالاً یکی از دلایل مفید بودن این گجت هم به همین موضوع برمی‌گردد. گوگل با درس گرفتن از ضعف‌های محصولات رقبا، یک اسپیکر هوشمند مجهز به نمایشگر را عرضه کرده که قابلیت‌های مختلف گوگل اسیستنت را به‌صورت بصری نمایش می‌دهد. این گجت از هیچ دوربینی بهره نمی‌برد و به همین خاطر لازم نیست نگران این موضوع باشید و عمدتا این نمایشگر هوشمند برای استفاده‌هایی مانند آموزش آشپزی و موارد این‌چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو هواوی

گجت

از سال ۲۰۱۵، اپل در کنار هر نوآوری که به مک‌بوک پرو افزوده، یک ویژگی آزاردهنده دیگری هم اضافه کرده است. آیا ساخت لپ‌تاپ قدرتمند زیبا با کیبورد مناسب و نمایشگر باکیفیت خیلی سخت است؟ به نظر می‌رسد جواب این سؤال خیر است و شرکت دیگری به خوبی از پس انجام آن برآمده. این لپ‌تاپ از پورت‌های USB-A و USB-C بهره می‌برد، مجهز به بدنه‌ی آلومینیومی زیبا و نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی فوق‌العاده است. میت بوک ایکس پرو هواوی دقیقاً همان لپ‌تاپی است که اپل در سال‌های گذشته خواستار تولید آن بوده با این تفاوت که این گجت به جای macOS، از ویندوز ۱۰ بهره می‌برد.

دوربین گوپرو هیرو ۷

گجت

شرکت گوپرو خالق «اکشن کم‌های» (action camera) امروزی است و همین نوآوری، ثروت هنگفتی را برای این کمپانی به ارمغان آورد. اما مشکل این دوربین‌ها این است که نسبت به نسل‌های قبلی، از ویژگی‌های چندان هیجان‌انگیزتری بهره می‌برد. در همین رابطه باید بگوییم که اگرچه لرزش‌گیر هیرو ۷ به خودی خود ویژگی بسیار پر زرق‌وبرقی محسوب نمی‌شود، اما عملکرد آن واقعاً فوق‌العاده است.

گوشی اوپو Find X

گجت

اگر ۲۰۱۸ سال بریدگی نمایشگر بود، پس اوپو Find X هم گوشی هوشمندی بود که این مشخصه را از میان برد. در زمانی که سازندگان به دنبال بهره‌گیری از اشکال جدید بریدگی نمایشگر بودند، Find X این ویژگی را به کل کنار گذاشت. به همین خاطر، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی، عدد شگفت‌انگیز ۹۳.۸ درصد است و این موضوع با طراحی کشویی امکان‌پذیر شده است. دوربین این گوشی در یک قسمت اسلایدر قرار گرفته که در مواقع مورد نیاز، از بدنه بیرون می‌آید و سپس دوباره به جای اصلی خود برمی‌گردد. اگرچه این گوشی هم ضعف‌هایی دارد، اما به دلیل بهره‌گیری از این نوآوری جذاب، توانسته در جایگاه یکی از جذاب‌ترین گجت های ۲۰۱۸ قرار بگیرد.

ربات تمیزکننده iRobot Roomba i7 plus

گجت

بسیاری از ربات‌های تمیزکننده عملکرد قابل توجهی ندارند و صرفاً یک گجت پر زرق‌وبرق محسوب می‌شوند. اما در میان آن‌ها، Roomba i7 plus از شرکت iRobot توانسته توجهات زیادی را جلب کند. این دوربین به‌خوبی می‌تواند فضای اطراف خود را شناسایی کند و به همین خاطر دیگر با دیوارها برخورد نمی‌کند. علاوه بر توانایی حفظ نقشه‌ی اتاق‌های مختلف، به‌صورت خودکار و با اتصال به یک داک، مخزن زباله خود را تخلیه می‌کند. در ضمن نباید بهره‌گیری آن از گوگل اسیستنت و الکسا را از قلم بیندازیم. شاید تنها عیب این گجت، قیمت بالای ۹۵۰ دلاری آن باشد که با توجه به پیشرفته بودن همه جانبه چنین محصولی، این قیمت هم کاملاً منطقی است.

فلش کانن ۴۷۰EX-AI

گجت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های عکاسی حرفه‌ای، نورپردازی است و برای این کار به بهره‌گیری از فلش نیاز دارید. اما استفاده از فلش‌ها چندان آسان نیست و بسیاری از افراد نمی‌توانند به‌خوبی از این وسیله‌ها بهره ببرند که باعث می‌شود نتیجه‌ی نهایی بدتر از حد انتظار شود. اما در این میان، فلش کانن ۴۷۰EX-AI که از پسوند هوش مصنوعی هم بهره می‌برد، فقط با فشار یک دکمه می‌تواند بهترین زاویه ممکن را برای تابش نور بر سوژه انتخاب کند.

ساعت هوشمند فسیل اسپرت

گجت

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار یک ساعت هوشمند هیجان‌انگیز مبتنی بر Wear OS تحت عنوان فسیل اسپرت معرفی شد. علاوه بر رنگ‌بندی‌های جذاب، این گجت از جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰ بهره می‌برد. این یعنی از سرعت بیشتری بهره می‌برد و عمر باتری بهتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر ضد آب بودن، می‌توانیم به توانایی مناسب در رهگیری فعالیت‌ها و بهره‌گیری از GPS داخلی و سنسور دقیق بررسی ضربان قلب هم اشاره کنیم.

کنسول آنالوگ سوپر NT

گجت

اخیراً، رترو گیمینگ طرفداران زیادی پیدا کرده و در این میان شرکت آنالوگ تصمیم گرفت کنسول اورجینال سوپر نینتندو را از ابتدا بسازد و بازی‌های ۱۶ بیتی را از طریق کابل HDMI با کیفیت زیبایی نمایش دهد. برای بهره‌گیری از این کنسول جالب می‌توان از کنترلرهای بی‌سیم هم استفاده کرد و از درگاهی برای تعبیه کارتریج‌های بازی‌های خاطره‌انگیز بهره می‌برد.

کلید امنیتی تایتان گوگل

گجت

این روزها دیگر تمام کاربران با مفهوم تایید هویت دو مرحله‌ای آشنا هستند. این یعنی مثلاً برای ورود به ایمیل خود، علاوه بر رمز اصلی، باید رمز جداگانه‌ای که از طریق پیامک به گوشی ارسال می‌شود یا از طریق اپلیکیشن به وجود می‌آید، وارد کنید. کلیدهای امنیتی فیزیکی، نسخه‌ی ایمن‌تر این تکنولوژی هستند و این یعنی برای ورود به اکانت‌های موردنظر، باید بک کلید فیزیکی را در دست داشته باشید. گوگل با ارائه‌ی این محصول، امیدوار است بهره‌گیری از آن همه‌گیرتر شود و کاربران بیشتری به استفاده از آن روی بیاورند.

بیشتر بخوانید: بدترین گجت‌های سال ۲۰۱۸

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    پس dji mavic 2 pro کو؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه