اولین حاشیه جشنواره فیلم فجر ۹۷؛ فیلم سعید روستایی فعلا اکران نمی‌شود

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فیلم متری شش و نیم

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شروع نشده دچار اولین بحرانش شد. دیشب سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم متری شش و نیم خبر داد که از سوی برخی نهادها خارج از وزارت ارشاد مشکلاتی برای فیلم ایجاد شده که نمایش آن در جشنواره در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

سید جمال ساداتیان در برنامه زنده رادیو گفت‌وگو از این ماجرا خبر داد و گفت: «برخی نهادها و سازمان‌ها با محتوای فیلم مشکل دارند و مدعی شده‌اند و ما در حال تلاش برای حل مشکل نمایش فیلم هستیم و امیدوار هستم مشکل فیلم حل شود.»

اما طبق اعلام قبلی متاسفانه فیلم «متری شش و نیم» امروز طبق برنامه در اولین نمایش‌اش در پردیس کوروش اکران نخواهد شد.

ساداتیان درباره چگونگی حل مشکل فیلم و آیا اینکه مشکل فقط چند سکانس است یا بیشتر گفت: «شاید با حذف چند صحنه مشکل حل شود و شاید هم از رقابت در جشنواره باز بمانیم. اما من امیدوارم بدون ممیزی بتوانیم فیلم را برای علاقه‌مندان پرشماری که در انتظار تماشای آن هستند آماده کنیم.»

دومین فیلم سعید روستایی بعد از «ابد و یک روز» برای ساخته شدن هم کش و قوس‌های زیادی را طی کرد. در حالی که اول قرار بود پیمان معادی تهیه‌کننده فیلم باشد وزارت ارشاد به فیلم مجوز ساخت نمی‌داد تا سرانجام سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده کهنه‌کار سینما پشت فیلم قرار گرفت.

پیمان معادی و نوید محمدزاده در این فیلم جلوی دوربین سعید روستایی رفته‌اند. فیلم جدید سعید روستایی باز هم درباره مواد مخدر است و عواقبی که در خانواده‌ها به وجود می‌آورد.

در سال‌های اخیر با تمهیدات دبیران جشنواره مدت‌ها بود که به چنین مشکلی برنخورده بودیم و همه فیلم‌های اعلام شده طبق برنامه‌شان به نمایش درمی‌آمدند. آخرین فیلمی که در جشنواره دچار مشکل شد «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان بود که البته آن فیلم هم بعد از مجادلات زیاد در جشنواره به نمایش درآمد و در اکران با مساله روبه‌رو شد.

بعد از «آشغال‌های دوست‌داشتنی» محسن امیریوسفی که اولین جرقه را برای جشنواره سی و هفتم زد حالا فیلم روستایی دومین بحران جشنواره امسال است که باید دید چطور حل و فصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: در روزهای جشنواره فیلم فجر، نویسنده دیجی‌کالا مگ شوید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه