۳٫۵ روز از عمرمان صرف باز کردن گره‌ی هدفون‌ها می‌شود

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همه‌ی کاربرانی که از هدفون استفاده می‌کنند می‌دانند که این ابزارها با سیم‌های دراز و باریک‌شان، پتانسیل خیلی بالایی برای گره خوردن دارند. هر بار که هدفون‌ها را در جیب‌مان می‌گذاریم، ظرف چند ثانیه طوری گره می‌‌خورند که برای باز کردن‌شان باید وقت و حوصله بگذارید.

این مشکل تمام کاربرانی هست که به شیوه‌ی معمولی از هدفون استفاده می‌کنند؛ البته بماند عده‌ای که شیوه‌های خاصی برای جلوگیری از گره‌خوردن سیم هدفون از خودشان اختراع می‌کنند.

اما آیا می‌دانید که هر کاربر عادی به طور کلی چه مدت زمان برای باز کردن گره‌ی هدفون‌ها تلف می‌کند؟

هر بار که هدفون‌ها را در جیب‌مان می‌گذاریم، ظرف چند ثانیه طوری گره می‌‌خورند که برای باز کردن‌شان باید وقت و حوصله بگذارید.

حالا فردی به نام «ادوارد آتن» (Edward Aten)  دست به محاسبه زده و اعلام کرده که هر فرد به طور میانگین ۳٫۵ روز از عمر خودش را در حال باز کردن گره‌ی هدفون‌هایش است. ادوارد در واقع خودش را سوژه قرار داده و حساب کرده که به صورت میانگین روزی ۴ بار مجبور می‌شود گره‌ی هدفون باز کند؛ که سه بار آن‌ها خیلی پیچیده نیست و سریع باز می‌شود ولی یک بار سیم‌ها حسابی در هم گره می‌‌خورند و باز کردن‌شان بیش‌تر وقت می‌گیرد.

در سه حالت سریع، معمولا ۴ ثانیه و در یک حالت کند، ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا گره باز شود؛ یعنی جمعا روزی ۲۳ ثانیه. او تعداد سال‌هایی که تخمین می‌زند از هدفون استفاده می‌کند را نیز حساب کرده و به این نتیجه رسیده که ۳ روز و نصفی از عمرش را مشغول باز کردن گره‌ی هدفون‌ها خواهد بود.

بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که هدفون‌های سیم‌دار را فاکتور بگیریم و به فکر استفاده از هدفون‌های بی‌سیمی باشیم که این‌قدر وقت ما را تلف نکنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Farshad

    خب هندزفری های با سیم کیفیت صدای خیلی بهتری نسبت به بی سیم دارن و همینطور قیمت خیلی پایین تری … مثلا من یه razer hammerhead دو سال پیش از خود دیجی کالا گرفتم که اگه میخواستم تو اون رنج قیمت یه ایرفون بیسیم بگیرم باید یه ایرفون فیک میخریدم یا این که باید چند برابر هزینه میکردم که بازم فکر نمیکنم به اندازه ی کیفیت hammerhead می رسید…

  2. اسماعیل

    قانون آنتروپی…

  3. محسن

    هدفون رو بعد از استفاده
    دور یه دست بپیچید
    و دایره کنید بزارید جیبتون

  4. ( Ali S(asobhani99@gmail.com

    الان من نیم ساعته که دارم زیرچشمی هدفونمو نگاه میکنم
    آخرش باید بفهمم این چه جوری خودشو گره میزنه

  5. علی

    خب شاید بخاطر اینه که هدفون های باسیم؛
    ارزون تره و همیشه میتونی ازش استفاده کنی.

  6. امیر اسدی

    میگه که ” میخوایی آهنگ گوش بدی؟ چرا اول یه پازل رو حل نمیکنی!؟ “

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما