جورج هاتز، هکر آیفون و پلی‌استیشن۳، خودروی خودران می‌سازد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جورج هاتز

نام «جرج هاتز» (George Hotz)، هکر ۲۶ ساله‌ی آمریکایی که به خاطر جیلبریک کردن آیفون‌های اولیه و هک کردن پلی‌استیشن۳ شهرت دارد، این روزها در میان خبرهای مهم خبرگزاری‌ها به چشم می‌خورد.

هاتز چند سال در شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی مهمی کار کرده، اما هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند از نظر قوه‌ی ذهنی او را راضی کنند.

ظاهرا این بار، او سرگرمی متفاوتی پیدا کرده. جورج هاتز با الگوبرداری از سدان آکورا مدل ILX یک خودروی خودران ساخته است. به نظر می‌رسد این خودرو واقعا کار می‌کند که این موضوع واقعا شگفت‌انگیز است چون آن‌طور که جورج هاتز خودش ادعا می‌کند به تنهایی و فقط به مدت یک ماه روی آن کار کرده است.

جورج هاتز چند سال در شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی مهمی کار کرده، اما هیچ‌یک از آنها نتوانسته‌اند از نظر قوه‌ی ذهنی او را راضی کنند. به همین خاطر، به تنهایی در شرکت خودش به نام comma.ai کار می‌کند. هدف او این است که شرکت «موبایلای» Mobileye را از رده خارج کند. موبایلای یکی از تامین‌کنندگان مهم سیستم‌های دستیاری رانندگی است که در سیستم «اتوپایلت» (Autopilot) خودروهای تسلا استفاده می‌شود. نکته‌ی جالب این است که کار هاتز نظر ایلان ماسک را جلب کرده. ماسک در ایمیلی به او پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای همکاری داده، اما هاتز پیشنهاد او را رد کرد.

سیستم او تفاوت زیادی با نمونه‌های فعلی موجود در بازار دارد. او به قوانین از پیش برنامه‌نویسی شده برای رانندگی کاری ندارد؛ و به جای آن از تکنیک یادگیری عمیق هوش مصنوعی در سیستم‌اش استفاده کرده است. تمام اطلاعات این سیستم از تماشای رانندگی هاتز جمع‌آوری شده‌اند.

جورج هاتز اولین کسی بود که آیفون را آنلاک کرد و باعث شد که آیفون بتواند با اپراتورهای دیگر هم کار کند. همچنین او برای هک کردن سیستم عامل iOS ابزار جیلبریک limera1n را توسعه داد. علاوه بر این، او اولین هکری بود که توانست به سیستم امنیتی کنسول پلی‌استیشن سونی نفوذ و آن را هک کند. به دنبال این کار سونی از او شکایت کرد، اما این قضیه بعدا خارج از دادگاه بین هاتز و سونی حل شد.

منبع: Bloomberg

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar طاها

    به خدا ما ایرانیا از نظر هوش و ذهن دست هرچی هکرو مخ کامپیوتر از پشت بستیم ولی حیف که وسایلو تجهیزاتو اموزششو در اختیار نداریم

    1. Avatar مهران

      یعنی من موندم این بهونه امکانات نبود ایرانی جماعت چی میخواست بگه ))

    2. Avatar مهران

      یعنی من موندم این بهونه امکانات نبود ایرانی جماعت چی میخواست بگه ))

  2. Avatar marshal

    دمش گرم
    خیلی ها ادعا می کنن که که این سیستم عامل ها غیر قابل نفوذ و هک هستن
    یه سوال داشتم :جواب شرکت اپل در رابطه با این کار چی بوده؟

  3. Avatar Reza

    بیچاره قیافش بهتر شده!!
    فیلمش رو هم بزارین جالب بود

  4. Avatar اسحاق

    دمش گرم ، پسر فوق العاده ایست .
    واجب شد بیشتر باهاش مکاتبه کنم .

  5. Avatar hesam

    عاشق هکر هام :)))

    1. Avatar amir

      منم عاشق هکرام خییییییلی مخن!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه