جگوار، رکورد گینس را شکست

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت جگوار، به‌تازگی از خودروی شاسی‌بلند لوکس خود با نام F-Pace، رونمایی کرده است. این خودرو در بدو ورد یکی از رکورد‌های بزرگ کتاب گینس را شکسته است. 

در بزرگ‌ترین رویداد خودروی جهان یعنی Frankfurt Motor Show، غول‌های خودروسازی جهان از جمله پورشه، بی‌ام‌و و مرسدس بنز و غیره، از جدید‌ترین خودرو‌های خود با پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های ممکن، رسما رونمایی کردند. در این میان، شرکت خودروسازی انگلیسی «جگوار» (Jaguar) هم، از خودروی شاسی‌بلند لوکس جدید خود که طراحی ظاهری آن، از طرح مفهومی C-X17 الهام گرفته‌شده، با نام جگوار F-Pace، رسما رونمایی کرد. این خودرو در بدو ورود، یکی از رکورد‌های گینس را شکست. F-Pace بعد از یک آزمایش سخت، توانست در یک مسیر loop (یک مسیر ۳۶۰ درجه‌ که شباهت زیادی به مسیر قطارهای هوایی شهربازی دارد) با ارتفاع ۱۹٫۰۸ متر، فشار جانب به مرکزی معادل ۶٫۵G را تحمل کند. این عدد در کتاب گینس یک رکورد جدید به‌حساب می‌آید.

Mag

در زیر بدنه‌ی آلومینیومی این خودرو، امکان انتخاب ۳ موتور مختلف برای راننده وجود دارد. مدل اول یک موتور بنزینی ۳ لیتری ۶ سیلندر V شکل (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) به همراه یک سوپرشارژر TVS (جدیدترین سوپرشارژر طراحی‌شده که میزان نویز، لرزش و صدا را به حداقل می‌رساند) است. این موتور با بهره‌گیری از انژکتور‌های سوخت جداگانه برای هر سیلندر، در دو مدل مختلف، توان خروجی‌اش به ۳۴۰ و ۳۸۰ اسب بخار می‌رسد. همچنین شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن به ترتیب ۵٫۴ و ۵٫۱ ثانیه اعلام‌شده است. از سوی دیگر، موتور سوم در نظر گرفته‌شده برای F-Pace، یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری خطی (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر ها در کنار هم به‌صورت یک خط مستقیم) به همراه یک توربوشارژر است. این موتور که توان خروجی‌اش ۱۸۰ اسب بخار می‌رسد؛ تنها در ۸٫۲ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از دیگر مشخصات فنی این خودرو می‌توان به پشتیبانی از فن‌آوری چهارچرخ متحرک (all-wheel drive) در صورت نیاز، فن‌آوری ترمز AEB (ترمز اضطراری هوشمند)، سیستم مسیریاب هوشمند و غیره اشاره کرد. قیمت تعیین‌شده برای جگوار F-Pace، از ۴۰۹۹۰ تا ۵۶۷۰۰ دلار، بسته به قابلیت‌ها و موتور انتخاب‌شده توسط کاربر، است.

منبع : T3

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه