چشم مجازی روی خودروهای بدون راننده جگوار لند روور

۱۰ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جگوار لند روور

جگوار لند روور، هلدینگ بریتانیایی فعال در زمینه خودروسازی، در اتومبیل‌های خودران آزمایشی خود از چشم‌های مجازی بهره می‌گیرد تا میزان اعتماد مردم به خودروهای بدون راننده را بسنجد. این خودروهای بدون راننده در محیطی آزمایشی حرکت می‌کنند و می‌توانند با عابرین ارتباطی چشمی برقرار کنند تا آن‌ها را از قصد خود متوجه سازند.

مهندسین پیش از استفاده از چشم مجازی و پس از آن، ۵۰۰ تست اجرا و سپس آمار آن‌ها را ثبت کردند تا دریابند آیا مردم به این امر که اتومبیل خودران برای عبور آن‌ها متوقف می‌شود، اطمینان دارند یا خیر.

نتایج این مطالعات نشان داد که ۶۳ درصد از عابرین و دوچرخه‌سواران شرکت کننده در این تست معتقد بودند حضور خودروهای بدون راننده در جاده‌ها، باعث می‌شود کمتر احساس امنیت کنند. جگوار لند روور امیدوار است این تحقیق بتواند شرکت را در دریافت میزان مناسب اطلاعات مورد نیازی که اتومبیل‌های خودران باید با مردم به اشتراک بگذارند، یاری کند.

در واقع، این پروژه اقدام ذاتی عابرین که همان نگاه کردن به راننده خودروها پیش از قدم گذاشتن به خیابان است را بررسی می‌کند. پیت بِنِت، مدیر تحقیقاتی پروژه حمل و نقل آینده جگوار لندرور، در یک بیانیه از پیش آماده شده اعلام کرده است:

درک این که این (پروژه) در دنیای بدون راننده فردای ما چطور ترجمه می‌شود، اهمیت دارد. ما می‌خواهیم بدانیم آیا آگاه کردن مردم از قصد خودروها موثر است؟ و یا به‌طور ساده‌تر، اطلاع دادن به عابر که او توسط خودرو تشخیص داده شده است، برای افزایش اعتماد او کافی است؟

در ادامه با چشم‌های مجازی مورد بحث بیشتر آشنا می‌شویم:

جگوار لند روور

چشم‌های مجازی که در خودروهای جگوار لند روور به کار گرفته شده‌اند می‌توانند با عابرین تماس چشمی برقرار کنند.

 

جگوار لند روور

این چشم‌ها حاصل کار مشترک مهندسین و روان‌شناسان حوزه شناختی است که برای سنجش اعتماد مردم به اتومبیل‌های خودران توسعه داده شده‌اند.

 

جگوار لند روور

در این تصویر یک خیابان آزمایشی شبیه سازی شده را مشاهده می‌کنید که رفتار عابران منتظر برای عبور از عرض خیابان در این تست سنجیده خواهد شد. مهندسین سطح اعتماد افراد را قبل و بعد از برقراری ارتباط چشمی با خودروها اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

 

منبع: Business Insider

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه