سامسونگ تولید حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی موبایل را شروع کرد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سامسونگ تولید انبوه اولین حافظه‌های فلش ۲۵۶ گیگابایتی موبایل را شروع کرده‌ است. این چیپ‌های جدید که بر اساس استاندارد UFS 2.0 ساخته می‌شوند، سرعتی حتی بیشتر از SSDهای کامپیوتر خانگی به دستگاه‌های موبایل اعطا خواهند کرد.

ممکن است این حافظه‌ها را در پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی نوت ۶ ببینیم.

طبق گفته‌ی سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن روی این حافظه‌ها به ترتیب ۸۵۰ مگابایت و ۲۶۰ مگابایت در ثانیه است. این سرعت‌ها سه برابر از سریع‌ترین کارت‌های حافظه‌ی microSD بیشتر است.

این چیپ‌های جدید سامسونگ که از تکنولوژی V-NAND همین شرکت استفاده می‌کنند، می‌توانند در ثانیه ۴۵ هزار عملیات خواندن و ۴۰ هزار عملیات نوشتن انجام دهند. این سرعت، دو برابر از حافظه‌های نسل قبل UFS بیشتر است. این چیپ‌های حافظه‌ی جدید، برای ضبط و پخش تصاویر ویدیویی با وضوح تصویر ۴K‌ بسیار کارآمد خواهند بود.

سامسونگ می‌گوید که می‌توان با استفاده از رابط USB 3.0 و این حافظه‌های جدید ۲۵۶ گیگابایتی، یک فایل ویدیویی ۹۰ دقیقه‌ای با وضوح تصویر Full HD‌ را تنها در ۱۲ ثانیه انتقال داد.

هنوز نمی‌دانیم چه شرکت‌هایی قصد استفاده از این حافظه‌های جدید سامسونگ را دارند، اما امکان اینکه این حافظه‌ها را در پرچمدار بعدی سامسونگ، یعنی نوت ۶ ببینیم کم نیست.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Next is Now

    و این سامسونگه تکنولوژی رو رهبری میکنه

  2. علی جوادی

    سامسونگ یعنی تجربه ی استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال
    با تشکر

    1. سام

      تیر خلاص حافظه های فلش را اینتل چند ماه پیش به سامسونگ زد. ارایه این محصولات سامسونگ نفس های اخر بخش تولید حافظه سامسونگه. اینتل با همکاری میکرون با استفاده از تکنولوژی فوق تصور خودشون(۳D NAND) که انقلابی در صنعت حافظه های فلش از بدو پیدایش اون هست, توانستند حافظه ای طراحی کنه که تا اخر امسال به بازار میاد که ۱۰۰۰ برابر سریعتر از هر حافظه فلش موجود در بازاره و همینطور ۱۰ برابر فشرده تره… این یعنی فاتحه تمام برای سامسونگ…..

      1. کامل

        نکته خوبی اشاره کردید…امپراتوری سامسونگ بر فلش مموری با اختراع جدید اینتل و میکرون تمام شده تلقی کنید…
        سامسونگ زیر و رو کن همه چیز را سرعت فلش هاش دو برابر ,چهار برابر و یا حتی ده برابر بشه ..ده برابر کجا و ۱۰۰۰ برابر کجا. تقریبا سرعت این فلش مموری اینتل نزدیک سرعت حافظه های RAM هست و انقلابی در راهه…نرخ تراکم هم که بحثش جداست که راحت تا چند ترا بایت میشه تو یک چیپ جا داد و از اون در گوشی ها استفاده کرد. پس منتظر حافظه های ترا بایتی با سرعت RAM باشید و نه گیگا بایتی و سرعت استوریج ها ….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه