حافظه‌های SSD جدید اینتل، سرعت و قیمت خوبی دارند

۸ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر معمولا عادت دارید یک کیس آماده یا لپ‌تاپ بخرید، بد نیست به شما بگوییم که یک حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، ۵ میلیون تومان قیمت ندارد. قیمت حافظه‌های SSD چند وقتی است که به خوبی پایین آمده و برای مثال، می‌توانید یک حافظه‌ی SSD پانصد گیگابایتی را با قیمت‌های پایینی خریداری کنید. اینتل حافظه‌های فلش جدیدی را معرفی کرده است که قرار است رقابت در این بازار را سخت‌تر کند.

اینتل قیمت ۱۷۹ دلار را روی مدل ۵۱۲ گیگابایتی SSD 545 گذاشته است.

اینتل از حافظه‌های جدید SSD 545 خودش رونمایی کرده است که از تکنولوژی ۶۴ لایه‌ای TLC 3D NAND استفاده می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی، می‌توان داده‌های بیشتری را در فضای کمتری جای داد. در نتیجه این تکنولوژی منجر به ساخت حافظه‌های SSD با سرعت بالا و ظرفیت‌های بیشتر می‌شود. عملکردی هم که این حافظه‌های SSD ارایه می‌دهند، بسیار بهتر از مدل‌های قبلی است.

اینتل قیمت ۱۷۹ دلار را روی مدل ۵۱۲ گیگابایتی SSD 545 گذاشته است. این درایوها، در مقایسه با مدل SSD 540 اینتل، سرعت نوشتن بالاتری دارند. با توجه به اینکه درایو با رابط SATA متصل می‌شود، محدودیت‌های انتقال سرعت این رابط نمی‌گذارد به خوبی از آن استفاده کنید. قرار است یک مدل PCI Express هم تا پایان سال عرضه شود.

رقابت در حال حاضر بین شرکت‌هایی مثل سامسونگ، توشیبا یا Crucial سخت شده است و این موضوع، مطمئنا به نفع مصرف کننده‌های حافاظه‌های SSD خواهد بود.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ReZa

    TLC 3D چیست و چگونه عمل میکند؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه