اپل سال آینده آیفون‌ ۱۳ را بدون پورت شارژر راهی بازار می‌کند

۱۴ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
حذف پورت شارژر

علی‌رغم استفاده از پورت USB-C در آیپد پرو در سال ۲۰۱۸ و حتی انجام تست‌های مختلف روی نسخه‌های آزمایشی آیفون مجهز به این پورت محبوب در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد باز هم اپل قصد دارد آیفون ۱۲ و نسخه‌های دیگر این سری را با همان پورت لایتنینگ راهی بازار کند. اما در سال آینده احتمالا به طور کلی شاهد حذف پورت‌ شارژر از آیفون ۱۳ خواهیم بود.

اگر خبرهای اخیر پیرامون آیفون ۱۲ را دنبال کرده باشید، احتمالا فاج (Fudge) را می‌شناسید. شخصی که سابقه بسیار خوبی در افشای خبرهای درست از محصولات اپل دارد و اخیرا هم قابلیت‌های مختلف سیستم عامل iOS 14 و تصویری از ماژول دوربین آیفون ۱۲ پرو را به اشتراک گذاشت.

امروز اما فاج حرف‌های جدیدی برای گفتن داشت. او ادعا می‌کند نسخه‌های آزمایشی آیفون ۱۲ که با پورت USB-C مورد بررسی قرار گرفتند، نتوانستند آنطور که باید توجه اپل را جلب کنند. لذا این شرکت تصمیم گرفت بار دیگر سراغ پورت‌های لایتنینگ برود که اولین بار در سال ۲۰۱۲ و با آیفون ۵ رونمایی شد و استفاده از پورت USB-C را فراموش کند.

این موضوع اصلا هم جای تعجب نداشت چون در حال حاضر کاربران زیادی بر این باورند اپل هیچگاه USB-C را به عنوان استاندارد درگاه شارژر گوشی انتخاب نخواهد کرد. چون به گفته فاج، اپل در سال بعد و با معرفی آیفون ۱۳، دیگر هیچ پورتی را در گوشی خود استفاده نمی‌کند و در واقع اگر قرار بود بالاخره USB-C را در آیفون‌های این شرکت ببینیم، تنها امسال را شانس داشتیم که خب این اتفاق ظاهرا رخ نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: حذف درگاه لایتنینگ از آیفون برای گوشی‌های اندرویدی چه معنایی خواهد داشت؟

حذف پورت شارژر

بر کسی پوشیده نیست در سال‌های اخیر اپل روی قابلیت‌های بی‌سیم مانور زیادی داده اما خب هنوزم این فناوری نتوانست از نظر کیفیت و محبوبیت، جای شارژر‌های سیمی را بگیرد. به همین خاطر فاج معتقد است اپل تصمیم بر حذف پورت USB را احتمالا در سال ۲۰۲۱ خواهد گرفت.

اپل در سال‌های اخیر با حذف جک ۳.۵ میلی‌متری، کاربران زیادی را متقاعد کرد برای اتصال هندزفری به گوشی از ایرپادزهای گران قیمت این شرکت استفاده کنند که البته آنقدر قابلیت خوب داشت که بتواند به یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های کوپرتینویی‌ها تبدیل شوند. اما گفته می‌شود این شرکت قصد دارد یک دستگاه شبیه به آهنربا طراحی کند که به گوشی متصل شده و آن را شارژ می‌کند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد بعد از ۹ سال، باید با پورت USB لایتنینگ خداحافظی کنیم.

این اطلاعات حتی به تصویری از آیفون ۱۲ پرو که در ماه آپریل و توسط جان پراسر منتشر شده بود نیز مرتبط است. در آن زمان دیده بودیم یک رابط هوشمند در این گوشی طراحی شده که خب اکنون می‌دانیم نسخه نهایی این محصول آن اتصال هوشمند را در خود نخواهد داشت. اما این می‌تواند نشان دهنده قصد جدی اپل برای حذف پورت شارژر در سال بعد باشد.

حتی مینگ چی کو هم اخیرا اعلام کرده بود اپل در آیفون ۱۳ پرو مکس در سال ۲۰۲۱ هیچگونه پورتی را تعبیه نمی‌کند اما فاج معتقد است این تغییر برای تمام مدل‌های آیفون ۱۳ اتفاق خواهد افتاد و نه فقط بهترین و گران‌ترین آن. با این اوصاف هرچه که اپل در سر دارد بسیار جدی و با اهمیت است. تاریخ گوشی‌های هوشمند تاکنون چنین اتفاقی را شاهد نبود و اگر اپل اولین شرکتی باشد که پورت شارژر را از روی گوشی خود حذف می‌کند، قطعا فناوری شارژرهای بی‌سیم وارد فاز جدیدی خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه اپل پیش برود، قطعا تقاضا برای خرید محصولات بی‌سیم به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و این می‌تواند دیگر شرکت‌ها را نیز به انجام چنین حرکتی ترغیب کند. بدین ترتیب اپل می‌تواند گجت‌های بی‌سیم بیشتری به لوازم جانبی محصولات خود اضافه کند در حالی که هنوز بسیاری‌ها معتقدند محصولات با سیم از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اپل ممکن است هدفون‌های EarPods را از بسته‌بندی آیفون ۱۲ حذف کند!

حذف پورت شارژر

شایعات حاکی از آن است اپل به صورت همزمان روی ساخت دو شارژر بی‌سیم مشغول کار است. یکی از آن‌ها احتمالا AirPower Mini (ایرپاور مینی) نام خواهد داشت که می‌تواند هر بار یک دستگاه‌ را شارژ کند. این محصول احتمالا به یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی برای آیفون ۱۳ که باتری کوچکی دارد تبدیل خواهد شد و از آن جایی هم که اپل معمولا اگر از عملکرد صحیح یک فناوری مطمئن نباشد آن را در محصولات اصلی خود مانند آیفون استفاده نمی‌کند، می‌توان تا حد زیادی به کیفیت آن نیز اعتماد داشت.

آن دسته از کاربرانی هم که به خاطر باتری حجیم محصول خود به شارژر قدرتمندتری نیاز دارند، می‌توانند AirPower را انتخاب کنند. محصولی که قبلا کانسپتی از آن دیدیم اما هیچگاه عرضه نشد و می‌تواند سه دستگاه را به صورت همزمان شارژ کند. یک آیفون، یک اپل واچ و یک ایرپادز.

فعلا نمی‌توان در مورد صحت این گفته‌ها با قاطعیت نظر داد اما تقریبا همه منابع موثقی که در رابطه با آیفون‌های آینده خبری منتشر می‌کنند، روی موضوع حذف پورت USB در گوشی‌های آیفون ۱۳ اتفاق نظر دارند و این می‌تواند به خودی خود یک سند باشد. هرچند باز هم باید منتظر ماند و دید اپل چه تصمیمی می‌گیرد.

نظر شما در رابطه با حذف پورت‌ شارژر از گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا از چنین تغییری استقبال می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: مشخصات چهار مدل آیفون ۱۲ همراه با قیمت تمامی مدل‌ها لو رفت

منبع: phonearena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیررضا

    ویلم کون بابا
    بزارین اول آیفون ۱۲ بیاد بد برین درباره ۱۳ شایعه درست کنین

  2. Avatar Benyamin.Td

    بی شک اینکار باعث میشه ایفون ها از نظر مقاومت در برابر آب هم توانمندتر بشن فقط امیدوارم باطری ها هم حجیمتر بشن تا کاربر نگرانی از این بابت نداشته باشه
    به هرحال شارژر های بیسیم امکان استفاده و شارژ همزمان رو به سادگی شارژر های سیمی ندارند
    اما اینکه ما روی تلفن ها شیارهای کمتری رو ببینیم به نظر شخص من میتونه به قابلیت هایی مثل مقاومت در برابر ضربه و آب کمک زیادی کنه

    شاید اپل همیشه اولین نبوده اما همیشه سعی کرده به موقع تکنولوژی رو وارد بازار کنه و در این مورد واقعا خوب عمل کرده

    هرچند که شرکت هایی مثل هوآوی و شیائومی توی ۲-۳ سال گذشته خوب عمل کردن و مخصوصا شیائومی که واقعا از نظر کیفیت و قیمت واقعا محصولات بی رقیبی توی دستگاه های اندرویدی ساخته
    امیدوارم سامسونگ هم مثل گذشته کمی قیمت هارو عادلانه کنه تا رقابت دستگاه های اندرویدی سخت تر بشه
    و امیدوارم شرکت گوگل هم راهی پیداکنه تا اندروید بتونه در اجرای بازی ها با فریم ریت بالا به ای او اس برسه و از اون حتی جلو بزنه تا رقابت این دو شرکت هم باعث بشه دستگاه های ای او اس و اندروید با هم قابل مقایسه بشن

    البته تا زمانی که شرکت هایی که از اندروید استفاده میکنن با رابط کاربری سنگین و پشتیبانی نکردن طولانی مدت به کاربر احترام نمیذارن به نظر من اپل حرف اول رو میزنه

    البته که تمام نوشته های من نظر شخصیه و میتونه نظر دیگران متفاوت باشه و نظر هرکس که با منطق صحبت کنه قابل احترامه

  3. Avatar محمدرضا

    بنظرم ایده خیلی احمقانه ایه، در هر صورت افرادی هستن که با کابل خیلی راحت ترن. اپل فقط دنبال تیغ زدن ملته????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه