حذف کارکرد گوشی از کمرافون جدید پاناسونیک

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت پاناسونیک (Panasonic) قصد دارد در تولید مدل جدید کمرافون (Cameraphone) خود به نام کمرافون CM10، گوشی را از مجموعه‌ی دستگاه حذف کند. این شرکت قبلا کمرافون CM1 را تولید کرده بود که دو کارکرد گوشی هوشمند و دوربین را داشت. اما حالا پاناسونیک در مدل جدید کمرافون خود، کارکرد مکالمه را از مجموعه حذف کرده و سخت‌افزار دوربین را ارتقا داده است.

کمرافون یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین با لنز خیلی خوب است که عکاسی و فیلم‌برداری را با کیفیت نسبتا بالاتری از دوربین گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد.

شرکت پاناسونیک پیش از این کمرافون CM1 را وارد بازار کرده بود که حسگر یک اینچی با دقت ۲۰ مگاپیکسل و همچنین لنز ۱۰ میلیمتری f/۲٫۸ داشت. با این ویژگی‌ها، کمرافون CM1 به قوی‌ترین دوربین در نوع خودش مجهز بود. اما با توجه به این‌که اکثر کاربرها ترجیح می‌دادند یک گوشی رده‌بالای سامسونگ یا آیفون داشته باشند، پاناسونیک تصمیم گرفت تا کارکرد گوشی را از مجموعه‌ی دستگاه حذف کند؛ از این رو مدل جدیدی به نام کمرافون CM10 را معرفی کرد. این دستگاه به یستم عامل اندروید مجهز است و قابلیت LTE نیز دارد. قابلیت LTE همان پشتیبانی از ۴G است.

کمرافون CM1

کمرافون CM1

کمرافون یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین با لنز خیلی خوب است که عکاسی و فیلم‌برداری را با کیفیت نسبتا بالاتری از دوربین گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد.

دستگاه CM10 مانند مدل قبلی (CM1) به ضخامت ۱۵ میلیمتری طراحی شده که این ضخامت در قسمت لنز دوربین به ۲۱ میلی‌متر می‌رسد. همچنین کمرافون CM10 یک نمایشگر ۴٫۷ اینچی ۱۰۸۰p، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ دارد.

کمرافون CM10 با سیستم عامل اندروید ۵.۰ لالی‌پاپ کار می‌کند، در حالی که مدل قبلی با سیستم عامل اندروید کیت‌کت (KitKat) کار می‌کرد. پاناسونیک در این دستگاه احتمالا تنها از سیم کارت‌های دیتا استفاده می‌کند، به همین دلیل امکان تماس تلفنی در آن وجود نخواهد داشت. این سیم کارت در واقع فقط برای تبادل اطلاعات و عکس‌ها به کار می‌رود، استفاده خواهد کرد.

قیمت کمرافون CM10 تقریبا ۸۵۰ دلار است.

با توجه با قابلیت و قیمت کمرافون CM10 خرید این دستگاه در مقایسه با کمرافون RX100 از شرکت سونی (Sony) عاقلانه نیست. اما پاناسونیک شناخت خوبی از بازار دوربین‌ها و کمرافون‌ها دارد و با این حال گفته که به طور متوسط ماهی ۵۰۰ عدد از کمرافون CM10 را تولید خواهد کرد. فروش این دستگاه از ۵ اسفند در ژاپن آغاز می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مرتضی

    طراحیش خیلی جالبه. واقعا استایل داره….. شرکت های هوایی و زمینی وشیایومی و لیان شامپو آدم بفرستن کپی برداری کنند… برنند در گوشی های جدیدشون و افتخار کنند…..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه