حراجی دو محصول از میراث اپل

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل تلاش کرد برای سالگرد ۱۰ سالگی آیفون، دست‌پر به میدان بیاید. این شرکت، آیفون X (آیفون ۱۰) با طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش OLED، کم‌حاشیه و قابلیت تشخیص چهره را معرفی کرد تا پیام تحول و انقلاب در سری گوشی‌های خود را به گوش مشتریان برساند. به تازگی، اپل دست به اقدام جدیدی زده و دو محصول از میراث ارزشمند به‌جا مانده از استیو جابز به ارزش ۷۰۰ هزار دلار را به حراجی گذاشته است. قیمت پایه‌ برای حراجی محصول اول ۱۵۵ هزار دلار اعلام شده و مهلت آن تا فردا، سه‌شنبه ۴ مهر (۲۶ سپتامبر)  است.

این محصول مربوط به بورد مدار از کامپیوتر اپل-۱ است که ویژگی‌های جالبی دارد. این محصول متعلق به یکی از کارمندان شرکت اپل به نام Adam Schoolsky بوده و به همین دلیل، نام Schoolsky را روی این بورد را  گذاشته‌اند. در مجموع تعداد ۲۰۰ عدد از بوردهای اورجینال این محصول  آن هم به دست استیو وزنیاک (Steve Wozniak) ساخته شده که امروز فقط ۶۰ عدد از آن‌ها باقی مانده است. نکته‌ی جالب در مورد این بورد، این است که دفترچه و اطلاعات از لیست قیمت، حافظه‌ی کاستی، جعبه‌ی اصلی و تعدادی اقلام دیگر قرار گرفته که به لطف همین ویژگی‌ها، این بورد تبدیل به یکی از محصولات ارزشمند و تاریخی شرکت اپل شده است.

درکنار این محصول ارزشمند، قرار است یکی از شماره‌های مجله‌ی Newsweek با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار به حراجی برود. این مجله در تاریخ ۲۴ اکتبر سال ۱۹۸۸ میلادی (حدود ۳۰ سال پیش) منتشر شده و عکس روی مجله، استیو جابز را در جوانی نشان می‌دهد. روی جلد، امضای استیو را می‌بینیم که با دست‌خط او نوشته شده: من عاشق ساختن هستم.

شاید برای حامیان استیو جابز و عاشقان اپل، خرید آیفون X 64 گیگابایتی با قیمت ۹۹۹ دلار، ارزان‌تر و انتخابی منطقی باشد. آیا شما حاضر هستید در چنین حراجی، مبلغ چند صد هزار دلار (شاید حتی چند میلیارد تومان!) برای پرداخت محصولات ارزشمند و میراث تاریخی برند مورد علاقه‌ی خود هزینه کنید؟

منبع: PhoneArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمود

    در یک کلمه ” نه “

  2. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    دقیقا خیر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه