حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر روانه گوشی‌های ارزان‌قیمت می‌شود

۸ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
حسگر اثر انگشت

در حال حاضر، فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تنها با نمایشگرهای اولد سازگار است که به زودی این وضعیت تغییر پیدا می‌کند. مدتی قبل، خبرهایی در مورد امکان بهره‌گیری از این فناوری در نمایشگرهای LCD مطرح شد و حالا شرکت چینی BOE اعلام کرده که از این پس می‌تواند همراه با نمایشگرهای LCD از این فناوری بهره ببرد.

طبق گزارش DigiTimes، کمپانی BOE از انتهای سال ۲۰۱۹ تولید انبوه نمایشگرهای LCD دارای حسگر اثر انگشت را آغاز می‌کند. هنوز معلوم نیست که کدام شرکت‌ها در ابتدا این فناوری را مورد استفاده قرار می‌دهند. همانطور که گفتیم، تا حالا این فناوری فقط همراه با نمایشگرهای اولد مورد استفاده قرار می‌گیرد که این موضوع عمدتا به باریک‌تر بودن آن‌ها نسبت به نمایشگرهای LCD برمی‌گردد.

۸۵ درصد گوشی‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۸ از نمایشگر LCD بهره می‌برند.

در این بین، باید ببینیم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر LCD چه عملکردی خواهد داشت. البته باید خاطرنشان کنیم که این محصول BOE می‌تواند تعداد گوشی‌های مبتنی بر فناوری مذکور را تا حد زیادی افزایش دهد زیرا طبق گزارش‌های منتشر شده، ۸۵ درصد گوشی‌های فروخته شده در سال ۲۰۱۸ از نمایشگر LCD بهره می‌برند.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عمدتا در گوشی‌های گران‌تر از ۵۰۰ دلار دیده می‌شود ولی حالا به لطف این فناوری، بسیاری از گوشی‌های ارزان‌قیمت شرکت‌هایی مانند شیائومی، هواوی، آنر و دیگران می‌توانند از آن بهره ببرند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar پویا

    خب نمایشگرای a30 و a40 سامسونگ اولد هستن. ولی این حس گرو ندارن. چ ربطی داره؟۱

    1. لزوما تمام نمایشگرهای اولد از این مشخصه بهره نمی‌برن، بلکه «می‌تونن» چنین مشخصه‌ای رو ارائه بدن. گوشی‌هایی مانند A40 قیمت پایینی دارن و سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها و دیگر دلایل این مشخصه را در گوشی تعبیه نمی‌کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه