حسگر کاربردی برای طرف‌داران رستوران و کافی‌‌شاپ

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید برای اکثر شما هم پیش آمده باشد که وارد یک کافی‌شاپ یا رستوران می‌شوید و می‌بینید که هیچ میز خالی‌ای برای شما نیست یا اینکه با یک صف پشت در آن مکان مواجه می‌شوید.

شرکت «دنسیتی» (Density) حسگری با همین نام طراحی کرده که میزان تراکم جمعیت در یک رستوران یا باشگاه یا هر مکانی را تشخیص می‌دهد.

چه خوب می‌شد اگر راهی وجود داشت که از قبل بدانید که مکان مورد نظر شما شلوغ است. شاید این حسگر تراکم بتواند مفید باشد. این دستگاه کوچک که توسط شرکت «دنسیتی» Density طراحی و ساخته شده میزان جمعیت افراد را در کافی‌‌شاپ‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها محاسبه می‌کند و از طریق اینترنت اطلاع‌رسانی ‌می‌کند.

density-population-sensor-door-frame-psfk-964x644

این حسگر شبیه همان حسگرهایی است که در آسانسورها و درهای اتوماتیک به کار می‌رود. اگر آن را در نزدیکی یک ورودی بگذارید و شخصی از مقابل آن عبور کند، ورود و خروج او ثبت می‌شود.
یک رستوران می‌تواند با استفاده از «دنسیتی» میزهایی را که خالی می‌شود شناسایی کرده و از طریق اینترنت به مشتریان خود خبر دهند. یا به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به باشگاه بروید، می‌توانید چک کنید که آیا تردمیل خالی وجود دارد یا خیر.

در حال حاضر برنامه‌ای به نام Requested از دنسیتی استفاده می‌کند. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که از رستوران‌های محبوب درخواست تخفیف کنند.
بسیار آشکار است که اگر از این ابزار استفاده‌ی فراگیر شود، می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. به عنوان مثال دیگر با این مشکل مواجه نمی‌شویم که بعد از پشت سر گذاشتن یک ترافیک به رستوران مورد نظرمان برسیم و با نبود میز خالی و یک صف طولانی رو به رو شویم.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه