ناسا می‌خواهد تجربه‌ی حضور در مریخ را روی دستگاه‌های واقعیت مجازی فراهم کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با فیوژن مدیا (Fusion Media) و طراحان بازی در استودیو Irrational Games وارد همکاری شده تا تجربه‌ی حضور بر سطح مریخ را به صورت واقعیت مجازی برای کاربرها فراهم کند.ناسا در این پروژه از موتور پایه‌ی Unreal Engine 4 که طراحی شرکت Epic Games هست، استفاده می‌کند.

در حال حاضر یکی از پروژه‌هایی که ناسا در حال کار بر روی آن است، پروژه‌ی فرستادن انسان به مریخ در سال ۲۰۳۰ است. اما هرکسی هم که هدست واقعیت مجازی داشته باشد، می‌تواند در سال ۲۰۱۶ قدم زدن روی این سیاره‌ی سرخ را به طور مجازی تجربه کند.

فیوژن مدیا نام لابراتوار سیستم فضایی دانشگاه MIT است. ناسا قصد دارد تا تجربه‌ی سال ۲۰۳۰ را از همین حالا برای کاربرانی که دستگاه واقعیت مجازی Oculus Rift ،Google Cardboard و Samsung Gear VR را دارند، تدارک ببینید و این را تا سال ۲۰۱۶ محقق کند. البته قرار است که این تجربه برای دستگاه‌های Sony PlayStation VR و HTC Vive هم فراهم شود.

«جولین ریس» (Julian Reyes) که از تولیدکننده‌های بخش فیوژن مدیا است، گفت که موتور پایه‌ی Unreal Engine 4 در این پروژه به آن‌ها کمک زیادی کرده است.

کاربر در این تجربه‌ی واقعیت مجازی، روی سطح سیاره‌ی سرخ راه می‌رود، یک مارس-روور (Mars Rover) را می‌راند و باید چند ماموریت کوچک روی سیاره‌ی مریخ را به انجام برساند.

منبع: All Games Beta

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه