خالقان Siri یک هوش مصنوعی جدید ساخته‌اند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا تا به حال سر و کارتان به Siri، منشی هوشمند دستگاه‌های اپل افتاده است. حتی اگر برای سرگرمی هم که شده است، به احتمال زیاد Siri را امتحان کرده‌اید و قابلیت‌های‌اش شما را شگفت‌زده کرده‌اند. منشی هوشمند اپل از زمان عرضه‌اش، پیشرفت‌های بسیاری کرده است، اما جا برای پیشرفت این منشی هوشمند هنوز هم وجود دارد. اگر امکاناتی را از Siri می‌خواهید که نمی‌تواند برای‌تان انجام دهد، هفته‌ی آینده منتظر منشی هوشمند جدیدی باشید.

هر دو شرکت فیس‌بوک و گوگل سعی کرده‌اند تا Viv را خریداری کنند.

طبق گزارشی که خبرگزاری «واشنگتن پست» منتشر کرده، خالقان Siri برای خودشان یک منشی هوشمند جدید ساخته‌اند. این هوش مصنوعی که Viv نام دارد، قرار است کارهایی را انجام دهد که سازندگان Siri برای آن در نظر گرفته بودند. نکته‌ی مهم درباره‌ی Viv، بی‌نیاز بودن آن به ا‌پ‌های مختلف یا تایپ هرگونه لغاتی است.

بهتر است Viv را با منشی هوشمند شرکت آمازون یعنی «الکسا» (Alexa) مقایسه کنیم. ظاهرا Viv می‌تواند برای کاربران‌اش ماشین اجاره کند، پیتزا سفارش دهد و مثل هر منشی هوشمند دیگری، برنامه‌های افراد را تنظیم کند و به سوال‌های آن‌ها پاسخ دهد. ظاهرا Viv در اپ‌های مختلفی ادغام خواهد شد و به نیازهای کاربران، از سطح عمیق‌تری پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری واشنگتن پست نوشته است که در روز دوشنبه‌، سازندگان Viv می‌خواهند از آن در قالب کنفرانسی رونمایی کنند. این خبرگزاری حتی می‌گوید که هر دو شرکت فیس‌بوک و گوگل سعی کرده‌اند تا Viv را خریداری کنند، اما در تلاش‌شان بی‌نتیجه بوده‌اند.

منبع: Washington Post

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه