تلویزیون‌های سه‌بعدی به زودی کنار خواهند رفت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه هنوز هم فیلم‌های سه‌بعدی مخاطب‌های زیادی دارند، اما به جرات می‌توانیم بگوییم که محبوبیت این فرمت فیلم بسیار کمتر شده است. زمانی که فیلم‌هایی مثل «آواتار» (Avatar) یا «جاذبه» (Gravity) به صورت سه‌بعدی اکران شدند، همه را کم و بیش نسبت به فناوری تصاویر سه‌بعدی جو گیر کردند؛ طوری که شرکت نینتندو روی همین جو حرکت کرد و کنسول دستی بعدی‌اش را بر مبنای تکنولوژی سه‌بعدی ساخت.

ظاهرا ال‌جی و سامسونگ می‌خواهند تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی را متوقف کنند.

با تمام این اوصاف، تب فیلم‌های سه‌بعدی فروکش کرده است. حتی سونی هم که حسابی روی پلی‌استیشن۳ و قابلیت‌اش در اجرای بازی‌ها به صورت سه‌بعدی مانور می‌داد، بیخیال قابلیت‌های سه‌بعدی کنسول پلی‌استیشن۴ شده است.

مهم‌ترین موضوع هم در همه‌گیر نشدن تکنولوژی سه‌بعدی، فروش بسیار پایین تلویزیون‌های سه‌بعدی است. به عبارتی دیگر، آن‌قدر تلویزیون سه‌بعدی در خانه‌های مردم وجود ندارد تا شرکت‌ها بخواهند برای‌اش محتوای مخصوص تولید کنند.

بر اساس خبری که اخیرا وب‌سایت ETNews منتشر کرده است، ال‌جی و سامسونگ هم می‌خواهند تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی را متوقف کنند. با اینکه شرکت‌های مختلفی به غیر از این دو کمپانی مشغول ساخت تلویزیون هستند، اما تلویزیون‌های این دو شرکت کره‌ای، بیشترین فروش را در بین دیگر برند‌ها دارند. در نتیجه این دو شرکت می‌توانند به راحتی روند حرکت صنعت تلویزیون را کنترل کنند.

طبق گزارش منتشر شده، یکی از مسوولان ال‌جی گفته است: “با اینکه سال گذشته ۴۰ درصد تلویزیون‌های تولید شده قابلیت سه‌بعدی داشتند، اما امسال این عدد به ۲۰ درصد خواهد رسید.”

مد بعدی صنعت تلویزیون‌، ظاهرا توانایی پخش تصاویر ۴K و حتی ۸K است؛ با اینکه حتی تا به حال یک فیلم هم با وضوح تصویر ۸K ضبط نشده است.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. دانیال

    چطور سونی بیخیال قابلیت ۳ بعدی در PS4 شده است؟! اتفاقا سونی در پی اس۴ بیشتر روی قابلیت سه بعدی کار میکنه وپلی استیشن VR رو برای تست برای هیدئو کوجیما فرستاده!!!!

    1. رضا

      اگه به مقاله اصلی مراجعه کنید می بینید که منظور نویسنده کاهش محبوبیت قابلیت سه بعدی در تلویزیونها و صنعت فیلم سازی برای پخش کننده های خانگی بوده . در تایید فرمایش شما دوست عزیز حتی PS4 هم از نیمه ۲۰۱۴ به قابلیت پخش بلوری سه بعدی مجهز شده .اون قسمت پلی استیشن نظر نویسنده محترم دیجی کالا بوده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه