در گوشی‌های دست دوم این قطعات بیشترین آمار خرابی را دارند

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوشی های دست دوم

شرکت OptoFidelity علاوه بر بررسی گوشی‌های نو، تعداد زیادی از گوشی های دست دوم را هم بررسی می‌کند و به تازگی در این رابطه گزارش جالب توجهی منتشر کرده است. طبق این گزارش، حدود ۴ درصد از گوشی‌های دست دوم بررسی شده توسط این شرکت، دارای مشکل بوده‌اند.

علاوه بر این، این شرکت نموداری منتشر کرده که در آن می‌توانیم آمار خرابی انواع و اقسام قطعات را در گوشی های دست دوم مشاهده کنیم. اگر به جدول زیر نگاه کنید، می‌توانید ببینید که رتبه‌ی اول خرابی‌ها مربوط به دکمه‌های فیزیکی است.

گوشی های دست دوم

چنین آماری کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد، زیرا هر کدام از کاربران روزانه صدها بار دکمه‌های فیزیکی گوشی خود را فشار می‌دهند. دومین قطعه‌ای که بیشترین آمار خرابی را دارد، چراغ LED برای نوتیفیکیشن‌ها است و در مقام سوم، اسپیکر قرار گرفته. یکی دیگر از نکات قابل توجه، این است که کانکتورها آمار خرابی پایین‌تری نسبت به اسپیکرها دارند زیرا فرو کردن کابل اشتباهی در پورت شارژ گوشی پدیده‌ی چندان نامعمولی محسوب نمی‌شود.

OptoFidelity خاطرنشان کرده که این درصد اندک از کل گوشی‌ها، یا روانه‌ی بازار نمی‌شوند یا قبل از فروش، مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود. این کمپانی درباره فروش گوشی دست دوم به خریداران این مدل‌ها توصیه کرده چنین گوشی‌هایی را فقط از فروشندگان مطمئن خریداری کنند که در این زمینه از سابقه‌ی خوبی بهره می‌برند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    اصلا خرید گوشی دست دوم یه اشتباه محض هست معلوم نیست دست کی بوده و چه طور استفاده کرده

    1. Avatar یونس ذکایی

      دقیقاً، اگه عیب نداشت، نمیشد دست دوم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه