برای خرید ایکس‌باکس وان ایکس حتما نباید تلویزیون ۴K داشته باشید

۳ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت به این موضوع اشاره کرد برای خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس حتما به تلویزیون ۴K نیاز نخواهید داشت. در واقع افرادی که از تلویزیون Full HD بهره می‌برند هم می‌توانند از قدرت کنسول جدید مایکروسافت استفاده کنند. مایکروسافت قبلا گفته بود که بازی‌هایی که روی ایکس‌باکس وان ایکس اجرا می‌شوند و روی صفحه نمایش Full HD نشان داده می‌شوند، کیفیت بیشتری نسبت به اجرای همان بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان اس دارند.

مایکروسافت از تکنیک Supersampling برای این‌کار استفاده می‌کند. این تکنیک نوعی Anti-Aliasing به حساب می‌آید که باعث می‌شود لبه‌ها صاف‌تر و زیباتر به نظر برسند. در واقع در این تکنیک بازی با کیفیت ۴K پردازش می‌شود، اما با کیفیت Full HD پخش می‌شود. نتیجه آن هم این می‌شود که لبه‌های تیز از بین می‌روند و بازی زیباتر نشان داده می‌شود.

بازی‌هایی که برای اجرا روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بهینه شده‌اند، با اعلامت Xbox One X Enhanced روی جعبه شناخته خواهند شد. در واقع سازند بازی زمان بیشتری صرف کرده تا بتواند از قدرت این کنسول برای بهتر کردن بازی استفاده کند. این موضوع شامل کیفیت تصویر بالاتر، فریم‌ریت سریع‌تر و استفاده از بافت‌های با کیفیت‌تر می‌شود. البته نحوه استفاده از قدرت این کنسول به بازی‌سازان بستگی دارد و آن‌ّ‌ّها تصمیم می‌گیرند که بازی‌هایشان روی کیفیت ۴K و Full HD چگونه اجرا شود…

مایکروسافت به تمام بازی‌سازان اجازه می‌دهد که از تکنیک Supersampling برای ساخت بازی‌هایشان استفاده کنند. با این تکنیک بازی‌ها با فریم‌ریت بالاتری روی تلویزیون‌های Full HD اجرا می‌شوند و کیفیت بازی هم افزایش پیدا می‌کند. حتی بازی‌هایی که برای ایکس‌باکس وان ایکس بهینه نشده‌اند هم بهتری روی این کنسول اجرا می‌شوند. این بازی‌های شامل عنوان‌های قدیمی ایکس‌باکس وان می‌شوند.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۱۶ آبان ماه راهی بازار می‌شود.

منبع: wccftech

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه