خرید تیدال: راهکار جدید اپل برای کنار زدن اسپاتیفای

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری وال‌استریت ژورنال منتشر کرده است، اپل می‌خواهد سروس استریم موسیقی Tidal را خریداری کند. سرویس «تیدال» که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده، در ابتدا قرار بود فقط موسیقی‌هایی که کیفیت‌های صدای بسیار بالایی دارند را استریم کند، اما امروزه بیشتر شبیه به سرویس‌های اسپاتیفای یا Apple Music شده است؛ طوری که توانایی رقابت با اپل یا اسپاتیفای را پیدا کرده است. مذاکرات اپل و تیدال در حال حاضر هنوز هم ادامه دارند، با این حال، شرکت تیدال تمام این خبرها را تکذیب کرده است.

اگر Apple Music، سرویس تیدال را بخرد، می‌تواند آلبوم‌های زیادی را به صورت انحصاری و زودتر از اسپاتیفای داشته باشد.

شرکت تیدال توانسته است در چند وقت اخیر و به لطف سرمایه‌گذاری Jay Z محبوبیت زیادی پیدا کند. سال گذشته، تیدال توسط Jay Z خریداری شد. او هم سعی کرده است تا با وارد کردن دیگر افراد فعال در حوزه‌ی موسیقی موقعیت بهتری در بین رقبا برای تیدال دست و پا کند. سرویس تیدال نه تنها موسیقی استریم می‌کند، بلکه بلیط کنسرت می‌فروشد، برنامه‌های زنده را استریم می‌کند و برخی آلبوم‌ها را به صورت انحصاری پخش می‌کند. این سرویس حتا ادعا می‌کند که بیشترین مبلغ را، در مقایسه با اسپاتیفای و Apple Music، به موسیقی‌دان‌ها پرداخت می‌کند.

اگر اپل بتواند سرویس تیدال را بخرد، ممکن است تا سال آینده خودش را به اسپاتیفای برساند. اسپاتیفای بیش از ۳۰ میلیون مشترک دارد که ماهیانه حق اشتراک پرداخت می‌کنند. فقط با خرید تیدال، تعداد مشترکان سرویس Apple Music می‌تواند به ۲۰ میلیون نفر برسد.

JayZ

Jay Z

تیدال هم‌چنین تنها سرویسی است که در حال حاضر، به صورت انحصاری، برخی آلبوم‌ها را دارد. اسپاتیفای گفته است که اعتقادی به خریدن انحصاری آلبوم‌ها ندارد. اگر Apple Music، سرویس تیدال را بخرد، می‌تواند آلبوم‌های زیادی را به صورت انحصاری و زودتر از اسپاتیفای داشته باشد. برای مثال، تیدال در حاضر تنها سرویس استریم موسیقی است که تمام موسیقی‌های Prince را استریم می‌کند. حق پخش این لیست بزرگ، می‌تواند به دست اپل بیافتد.

حتی با خرید تیدال، اپل می‌تواند خودش را بهتر از اسپاتیفای جلوه دهد. این سرویس، از سوی شرکت‌های پخش موسیقی، مقبولیت بیشتری دارد.

البته این مذاکرات ممکن است نتیجه ندهد. برای مثال، این احتمال وجود دارد تا مالکان تیدال، که تهیه‌کننده‌های موسیقی هستند، تمایلی برای همکاری با اپل و سرویس Apple Music نداشته باشند.

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه