خرید آنلاین پوشاک به شیوه مدرن در دیجی استایل

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
خرید مدرن پوشاک در دیجی استایل

ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک به پایان رسید و در روز آخر آقای سعید محمدی از بنیانگذاران دیجی‌کالا و دیجی استایل و آقای شابختی بازرس اتحادیه پوشاک میهمانان غرفه دیجی‌کالا در نمایشگاه پوشاک بودند. غرفه دیجی استایل در این نمایشگاه قرار بود صاحبان برندها را با خرید آنلاین پوشاک بیشتر آشنا کند.

نمایشگاه پوشاک با حضور برندهای متعدد ایرانی برای آشنایی صاحبان برندها با هم و معرفی آنها به تجار خارجی برگزار شد.

با سعید محمدی درباره اهداف دیجی‌ استایل از ابتدا و در نمایشگاه پوشاک صحبت کردیم. محمدی در پاسخ به این سوال که چطور شد دیجی‌کالا تصمیم گرفت در یک پلتفرم جدید فروشگاه آنلاین دیجی استایل را پایه‌ریزی کند و آیا کشش بازار باعث این تصمیم شد، گفت: «جواب این سوال خیلی ساده نبود. سال ۹۵ یا ۹۴ که ما به این موضوع فکر می‌کردیم که دیجی‌کالا در زمینه تامین پوشاک هم وارد شود. تقریبا یک سالی به این موضوع فکر کردیم که با چه استراتژی وارد بازار شویم. یکی از مهم‌ترین سوالات هم این بود که این محصولات جدید را در خود دیجی‌کالا بیاوریم یا یک برند جداگانه در تجارت الکترونیکی برایش بگذاریم. هر دو گزینه هم توسط برخی از مهم‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مثل آمازون یا فیلیپ آرت و مینترا. به همین دلیل جواب قطعی و مشخصی برای تایید یکی از گزینه‌ها وجود نداشت. هر دو امکان موفقیت داشتند با این تفاوت که بستگی به این داشت که برند اصلی پذیرای مد و فشن است یا نه.»

سعید محمدی: «سال ۹۵ یا ۹۴ که ما به این موضوع فکر می‌کردیم که دیجی‌کالا در زمینه تامین پوشاک هم وارد شود.»

طبق گفته‌های محمدی از آنجایی که مخاطبان دیجی‌کالا بیشتر مصرف‌کنندگان وسایل تکنولوژی بودند و گروه مردان بین ۲۰ تا ۳۰ سال مخاطبان را در برمی‌گرفت احتمال داشت جا انداختن مد میان‌شان کار سختی باشد. و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که برای شروع، گروه پوشاک جدا از دیجی‌کالا باشد.

به گفته محمدی حتی سر انتخاب اسم دیجی استایل هم گزینه‌های متعددی روی میز بود. از جمله اینکه نام کامل خود دیجی‌کالا درج شود یا نه. ولی باز هم به دلیل تصویر ذهنی که از برند دیجی‌کالا بود تصمیم گرفته شد نام کامل دیجی‌کالا نباشد به این صورت که فرض شود سایت جدید فرزند دیجی‌کالاست بلکه به شکل یک سایت خواهر و برای اینکه از ابتدا برندسازی و دادن اعتبار برای یک نام جدید کار دشواری بود نام دیجی استایل را به خودش گرفت.

دیجی استایل تقریبا یک سال بعد از شکل‌گیری‌اش شروع به حمایت از برندهای ایرانی کنار مارک‌های خارجی کرد. محمدی درباره این اتفاق گفت: «فکر می‌کردیم که شاید ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیک با محوریت فقط پوشاک ایرانی نتواند مخاطب لازم را جلب کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کنار هم قرار دادن برندهای ایران و خارجی فضای رقابتی به وجود بیاوریم. اول برندهای خارجی را که توانستیم آوردیم و وقتی فضا آماده شد سراغ برندهای خوب ایرانی رفتیم که استانداردهای لازم را دارند. حالا کاربری که آمده و به صورت پیش‌فرض شاید فقط کالای خارجی می‌خرید با کالاهای ایرانی باکیفیت هم روبه‌رو می‌شود و گزینه‌های انتخابش زیاد می‌شود.»

مهمان دیگر غرفه دیجی‌کالا و دیجی استایل منصور شابختی، بازرس اتحادیه پوشاک بود.

محمدی دلیل عضو شدن دیجی استایل در اتحادیه پوشاک را آشنایی افراد حاضر در این اکوسیستم با دیجی‌ استایل و فروش آنلاین و جلب اعتماد آنها دانست. چون اکوسیستم سنتی ممکن است تجارت الکترونیکی را خیلی نشناسد و نسبت به آن احساس خطر یا دافعه کند. به همین دلیل دیجی استایل در اتحادیه پوشاک عضو شده تا دغدغه‌های حاضران در این صنعت را بشنود و همکاری‌ها بین‌شان شکل بگیرد.

مهمان دیگر غرفه دیجی‌کالا و دیجی استایل منصور شابختی، بازرس اتحادیه پوشاک بود که سال‌هاست خودش در زمینه تولید پوشاک و به‌خصوص بافت فعال است. شابختی در زمینه حضور دیجی استایل و دیجی‌کالا در نمایشگاه پوشاک گفت: «فعالان حاضر در اکوسیستم پوشاک باید بیشتر با دیجی استایل و کارش آشنا شوند. هنوز برایشان جدید است. گرچه فروش آنلاین پوشاک وجود دارد اما چون سیستم فروش دیجی استایل بدون حضور فروشگاه فیزیکی است احتمالا برایشان هنوز تازگی دارد. اما حضور دیجی استایل در نمایشگاه اتفاق خوبی بود و قدم بزرگی در این زمینه برداشته شد.»

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه