۶ دلیل برای خریدن گلکسی اس ۹ (و ۲ دلیل برای نخریدن آن)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی اس ۹

گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سریع‌تر و هوشمندتر از نسل قبلی خود هستند و همچنین عکس‌های زیباتری را ثبت می‌کنند. اما شاید این گوشی‌ها مناسب شما نباشند. به همین خاطر برای کمک به تصمیم خرید یا عدم خرید این گوشی‌ها، نگاهی به مزایا و معایب این گوشی‌ها می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

عکس‌های بهتر در نور کم

دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از دیافراگم متغیر بهره می‌برند و کاربران می‌توانند گشودگی دیافراگم را به F/1.5 برسانند؛ کاری که موجب ورود ۲۸ درصد نور بیشتری می‌شود.

گلکسی اس ۹

دریافت نور بیشتر هم مساوی است با عکس‌های بهتر در محیط‌های کم‌نور. علاوه بر این، این دوربین با بهره‌گیری از حافظه‌ی اختصاصی، می‌تواند نویزهای عکس‌ها را هم کاهش دهد.

ضبط ویدیوی سوپر اسلوموشن

هر چیزی در حالت اسلوموشن جذاب‌تر است و گلکسی اس ۹ می‌تواند در رزولوشن ۷۲۰p ویدیوهایی با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را ضبط کند. در بررسی‌های انجام‌شده، این مشخصه عملکرد بسیار خوبی داشته و کیفیت تصاویر ایجادشده هم فوق‌العاده محسوب می‌شوند.

دوربین گلکسی s9

علاوه بر این، این گوشی‌ها از قابلیت تشخیص حرکت هم بهره می‌برند که با تنظیم آن، در صورت بروز حرکت در قاب، فیلم‌برداری اسلوموشن آغاز می‌شود.

قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی جذاب

قابلیت‌های «بیکسبی ویژن» (Bixby Vision) در گلکسی اس ۹ بیشتر شده و حالا مجهز به انواع و اقسام امکانات جدید است. به‌عنوان مثال، با گرفتن دوربین به سمت یک منو به زبان دیگر، این هوش مصنوعی که از ۵۴ زبان پشتیبانی می‌کند، می‌تواند محتویات منوی مذکور را به‌سرعت ترجمه کند.

samsung s9 مشخصات

همچنین باید به قابلیت آرایش مجازی هم اشاره کنیم که می‌تواند انواع آرایش‌های مختلف را بر صورت کاربر اجرا کند.

کاهش حاشیه‌ها و روشن‌تر شدن نمایشگر

نمایشگر بی‌نهایت موجود در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس تقریبا لبه به لبه بود، اما حالا سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس حاشیه‌های این نمایشگر را کمتر از گذشته کرده است. چنین اقدامی موجب خوش‌دست‌تر شدن این گوشی‌ها شده است.

قیمت گلکسی اس 9

علاوه بر این، سامسونگ می‌گوید که نمایشگر سوپر AMOLED این گوشی‌ها روشن‌تر از نسل قبلی خود هستند.

اسپیکرهای استریو

اگر از صدای اسپیکرهای گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس رضایت نداشتید، پس احتمالا از صدای نسل جدید این گوشی‌ها احساس رضایت خواهید داشت.

مشخصات گوشی سامسونگ s9

اسپیکرهای استریوی اس ۹ و اس ۹ پلاس، ۱.۴ برابر بلندتر از نسل قبلی خود هستند. اسپیکرهای دوگانه‌ی این گوشی‌ها از فناوری Dolby Atoms بهره می‌برند که بنا به گفته‌ی سامسونگ قادر به ارائه‌ی صدای سه‌بعدی هستند.

گلکسی اس ۹ ارزان‌تر از آیفون ۱۰

گلکسی اس ۹ سامسونگ

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از آیفون ۱۰ هستند. اس ۹ ۷۲۰ دلار قیمت دارد و اس ۹ پلاس که از دوربین دوگانه، حافظه‌ی رم بیشتر و باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد، ۸۴۰ دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت پایه‌ی آیفون ۱۰ ۹۹۹ دلار است.

AR Emoji چندان جالب نیست

سامسونگ با عرضه‌ی AR Emoji می‌خواسته در مقابل قابلیت انیموجی آیفون ۱۰ قد علم کند، اما این قابلیت چنگی به دل نمی‌زند و چندان جذاب محسوب نمی‌شود. کاربران با استفاده از دوربین سلفی این گوشی‌ها می‌توانند آواتار سه‌بعدی خود را ایجاد کنند.

اس ۹ سامسونگ

مشکل در اینجاست که این آواتارها و انیمیشن‌های آن‌ها چندان جالب توجه نیستند و امکانات شخصی‌سازی زیادی هم در آن تعبیه نشده است. در زمان استفاده از این مشخصه، تفاوت بین امکانات دوربین سلفی گلکسی اس ۹ و سیستم پیشرفته‌ی TrueDepth آیفون ۱۰ کاملا مشهود است.

سرعت پایین دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید

تقریبا یک سال از عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس گذشته است، اما این گوشی‌ها به‌تازگی به‌روزرسانی اندروید ۸ را دریافت کرده‌اند. این یعنی کاربران این گوشی‌ها برای لذت از جدیدترین مشخصه‌های اندروید، مدت زیادی را در انتظار به سر بردند.

گلکسی اس ۹ سامسونگ

سامسونگ از لحاظ ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی سرعت خوبی دارد، اما سرعت این شرکت از لحاظ ارائه‌ی جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل چندان قابل توجه نیست و این یک ضعف مهم محسوب می‌شود.

منبع: tomsguide

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar طنی

    بچه ها به نظرتون سامسونگ اس ۹ پلاس بهره یا ایفون ۷ پلاس یا نوت ۸

  2. Avatar نازنین

    من مدت هاست به دنبال یه گوشی خوب می گردم. بنظر گوشی خوبی میاد.
    نسبت به قیمت.
    model

  3. Avatar majid

    اتفاقا بروزرسانی هاش ضعف محسوب نمیشه بلکه کیفیت نرم افزاریش رو بالا میبره و بعد از کامل شدن و به کمال رسوندنش اون در اختیار کاربرانش قرار میدهو نه این که مثل سونی زرت و زرت آپدیت های ناقص و خام رو به زور وارد گوشی های مردم کنه.
    آفرین به سامسونگ که به مشتریاش اهمیت میده و براشون محترمه.

  4. Avatar محمود

    آخرین نکته و از همه مهتر اینکه اینهمه پول ارز از کشور خارج بشه واقعا حیف نیست….حداقل یک گوشی ارزونتر هم کارهای شما رو راه میندازه…و اگر از محصولات داخلی بخرید دیگه بهتر…اگر ساخت داخل نیست…حداقل چند صد نفر ایرانی در قبال مونتاژ اون سرکار هستند و نون به خونه میبرن و بیکار نیستند….واقعا اگر اطرافتون…دوست.فامیل بیکارهست دلیلش ذخود ماها هستیم….

    1. Avatar کورش

      شما خودتم از گوشی ساخت داخل استفاده میکنی. اگر استفاده میکنی و خیلی از تولید داخل حمایت میکنی تو این پیج چ کاری داری دقیقا؟

  5. Avatar مهدی

    من به دیدگاه خودم واقعا گوشی خوبیه درسته at emojiزیاد خوب نیست ولی باحاله که از خودت emoji داشته باشی به کلا گوشی خوبیه من حتما میخرمش یه دوهفته دیگه

  6. Avatar Arash

    دوتای اخری ب نظرم زیاد مهم حیاتی نیستن

    1. Avatar mehdi

      اون دو تای اخری هم محض خالی نبودن عریضه نوشتن. در کل هدف این بوده، عالیه. بخرش ????

  7. Avatar محسن

    قرار هست قابلیت ar emoji و همچنین ترجمه سریع بیکسبی ۲ برای گوشی note 8 هم عرضه بشه؟ اگر نشه واقعا گوشی نوت رو به مسخره گرفتن.

  8. Avatar mostafa

    اینکه تو همه چی از نوت۸ سر تره پردازنده باتری دوربین قیمت بالای نوت فقط بخاطر قلمشه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه