هرآنچه در مورد گوشی پرچم‌دار ردمی K20 شیائومی می‌دانیم

۳ خرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ردمی K20

طی چند هفته‌ی گذشته گزارش‌های زیادی در مورد گوشی هیجان‌انگیز ردمی K20 منتشر شده که البته بیشتر آن‌ها از جانب شیائومی بوده است. به همین خاطر حالا با قاطعیت زیادی می‌توانیم در مورد ویژگی‌های مختلف این گوشی اظهارنظر کنیم. در ادامه، به صورت مختصر و مفید به گزارش‌های منتشر شده در مورد مشخصه‌های این گوشی می‌پردازیم.

تاریخ عرضه ردمی K20

ردمی K20

طبق پستی که ردمی در اکانت رسمی خود منتشر کرده، ردمی K20 چهار روز دیگر در تاریخ ۲۸ مه (۷ خرداد) رسماً معرفی خواهد شد. مطابق معمول، این گوشی در چین معرفی می‌شود و خیلی زود در دیگر کشورها مانند هند روانه‌ی بازار خواهد شد. طبق برخی شایعات، به نظر می‌رسد ردمی K20 در برخی کشورها به‌عنوان پوکوفون F2 روانه‌ی بازار می‌شود ولی هنوز در این رابطه اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

طراحی

چند روز قبل، اکانت ردمی در شبکه اجتماعی Weibo تصویری از طراحی این گوشی منتشر کرد که در ادامه می‌توانید این تصویر را مشاهده کنید:

ردمی K20

این تصویر موارد زیادی را در مورد این گوشی تایید می‌کند که مهم‌ترین آن، حضور دوربین سه‌گانه در پنل پشتی است. با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که دوربین اصلی این گوشی، مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX 586 سونی است ولی در مورد ۲ دوربین دیگر هنوز اطلاعی نداریم. این تصویر همچنین فقدان حسگر اثر انگشت در پنل پشتی ردمی K20 را نشان می‌دهد که این یعنی گوشی مذکور از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد.

کمی بعد از انتشار این تصویر، عکس دیگری از پنل پشتی این گوشی منتشر شد که در آن می‌توانیم جزئیات بیشتری را ببینیم:

ردمی K20

از دیگر موارد مربوط به طراحی، می‌توانیم به نمایشگر یک‌دست فاقد بریدگی یا حفره اشاره کنیم که این موضوع به لطف بهره‌گیری از دوربین سلفی پاپ‌آپ امکان‌پذیر شده است. در ضمن باید انتظار معرفی مدل پرو این گوشی هم داشته باشیم که به نظر می‌رسد از نظر طراحی مشابه یکدیگر خواهند بود و عمدتا از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری با یکدیگر تفاوت دارند.

مشخصات

ردمی K20

مهم‌ترین ویژگی ردمی K20 بهره‌گیری از تراشه ۷ نانومتری اسنپ‌دراگون ۸۵۵ است که از بین دیگر گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانیم به گلکسی اس ۱۰ و وان‌پلاس ۷ اشاره کنیم. همچنین انرژی این گوشی از جانب باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، سرعت شارژ مدل معمولی و پرو این گوشی یکسان نیست و مدل معمولی از شارژ ۱۸ وات و مدل پرو از شارژ ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند.

در نهایت نباید تکنولوژی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی را از قلم بیندازیم که گفته می‌شود نسل هفتم سنسورهای اپتیکال است و نسبت به نسل قبلی از ۱۵ درصد فضای بیشتر و ۱۰ درصد سرعت بالاتر بهره می‌برد.

قیمت

هواوی

بر اساس پوستری که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده، ظاهرا قیمت مدل پایه ردمی K20 پرو که از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، فقط ۳۷۷ دلار است. با پرداخت ۴۰۶ دلار می‌توانید مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنید و خرید مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، برای کاربران ۴۳۵ دلار هزینه دارد. اگر این قیمت‌ها صحت داشته باشند، با توجه به اینکه گوشی مذکور از دوربین سلفی پاپ‌آپ، اسنپ‌دراگون ۸۵۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و نسل هفتم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد، پس با یک گوشی بسیار مقرون به صرفه روبرو هستیم که می‌تواند رقبای زیادی را کنار بزند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه