خودروهای تسلا خود را پارک می‌کنند!

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گفته‌ی «ایلا ماسک» (Elon Musk) یکی از نوابغ و مخترعان برتر قرن ۲۱ و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا موتورز، قرار است نرم‌افزار سیستم عامل به کاررفته در مدل S خودروی تسلا به‌روزرسانی شود.

«ایلان ماسک» (Elon Musk) در صفحه‌ی توییتراش اعلام کرد که به زودی مدل S خودروهای تسلا به قابلیت‌های پارک کردن خودکار و حرکت اتوماتیک در بزرگ‌راه‌ها مجهز خواهند شد.

این به‌روزرسانی کمک می‌کند تا تسلا S بتواند به طور اتوماتیک و بدون نیاز به راننده خود را پارک کند و در بزرگ‌راه‌ها حرکت کند. ماسک این برنامه را در صفحه‌ی رسمی‌اش در توییتر اعلام کرد و گفت آخرین مرحله برای راه اندازی این قابلیت این بود که به خودرو توانایی تشخیص آن خطوطی را دهند که تضاد کمی با جاده دارند؛ به عبارت دیگر خطوطی که کمرنگ‌تر هستند و تشخیص آنها سخت‌تر هستند.

08-2012-tesla-model-s-fd-1347336762

گرچه شرکت تسلا اخیرا بیانیه‌های مختلفی درباره‌ی ویژگی‌های مدل S در نسخه‌ی ۷ سیستم‌عامل آن صادر کرده، اما هنوز مشخص نکرده است که چنین خودروهایی خارج از ایالت کالیفرنیا چگونه قانونی خواهند بود.
بدون شک این به‌روزرسانی خبر خوبی برای دارندگان خودروی تسلا محسوب می‌شود. ناگفته نماند که هم اکنون خودروهای بسیاری هستند که قابلیت کروز کنترل اتوماتیک دارند و خودروی Audi RS7 نمونه‌ی یکی از آنهاست. همچنین خودروهایی که به طور اتوماتیک خود را پارک می کنند به زمان قبل از ظهور گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شوند؛ تویوتا اولین خودرویی بود که با مدل Priuse این تکنولوژی را برای اولین بار در ژاپن به بازار آورد.

 

منبع: ArsTechnica

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه